ihh, hvad skal jeg?? (uddannelse)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.443 visninger
50 svar
0 synes godt om
10. september 2010

Vidunderligeunger

Hej Piwer

Min hjerne eksploderer snart!!! 

Jeg KAN bare ikke komme i tanker om noget, som jeg godt kunne tænke mig at uddanne mig til.

For en lille måned siden, var jeg HELT afklaret og jeg havde bestemt mig for at blive teknisk designer... men men men, det er gledet lidt ud i sandet igen er slet ik tændt på det længere... øv..

Jeg har prøvet: (ufaglært arbejde og uddannelser)

Receptionist, tjener, rengøring, livredder, militæret(værnepligt), gymnasie, handelsskole og plejehjem...

Men der er ikke nogen af de ovennævnte ting som fanger mig...

Oprettede for noget tid siden en tråd om, hvad I arbejder med eler er ved at uddanne jer til, nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeg kan lave, for at finde et springbræt til det jeg skal uddanne mig til.

Jeg nægter at starte på noget halvhjertet igen, det har jeg, som I kan se, gjort for mange gange nu..

Knus Mitzie, som bare SLET ikke kan se sig selv i noget fag lige pt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Shibby

Dagplejer,pædagog,frisør ^^

Aner heller ikk hvad jeg skal. Overvejer tatoværfaget mend ete r jo lissom ikk en udd.. :/

Anmeld

10. september 2010

Vidunderligeunger

Shibby skriver:

Dagplejer,pædagog,frisør ^^

Aner heller ikk hvad jeg skal. Overvejer tatoværfaget mend ete r jo lissom ikk en udd.. :/

dagpleje - aldrig...

frisør - har ikke sådanne evner

pædagog - er min mor, kunne jeg SLET ik tænke mig..

Jeg leder mere efter et springbræt til at finde ud af hvad jeg vil... 

Anmeld

10. september 2010

biimse

Det lyder for mig lidt som om du burde vente lidt med en uddannelse, intil du har bestemt dig? Vent eventuelt et års tid, så du ikke kaster dig ud i noget, som du ender med at droppe ud af igen fordi det ikke fanger dig

Ellers kan du jo prøve at tale med en uddannelsesvejleder, det har jeg gjort for nyligt, og nu føler jeg mig meget mere afklaret

Held og lykke med det

Anmeld

10. september 2010

Vidunderligeunger

biimse skriver:

Det lyder for mig lidt som om du burde vente lidt med en uddannelse, intil du har bestemt dig? Vent eventuelt et års tid, så du ikke kaster dig ud i noget, som du ender med at droppe ud af igen fordi det ikke fanger dig

Ellers kan du jo prøve at tale med en uddannelsesvejleder, det har jeg gjort for nyligt, og nu føler jeg mig meget mere afklaret

Held og lykke med det

ja det var da en mulighed  
det var også min mening at påbegynde arbejde her d. 1 marts, da jeg så har været hjemme et år med sygemelding og barsel.. men jeg kan jo heller ikke forblive ufaglært resten af mit liv  

Anmeld

10. september 2010

serinasmor

har du ikke et eller andet du er god til eller som interesserer dig... og ja tænk gerne længe over det ... du skulle jo gerne i sidste ende have et job du vil være glad for resten af livet

Anmeld

10. september 2010

Vidunderligeunger

serinasmor skriver:

har du ikke et eller andet du er god til eller som interesserer dig... og ja tænk gerne længe over det ... du skulle jo gerne i sidste ende have et job du vil være glad for resten af livet

jooe, men synes bare det kræver en helveds masse selvdiciplin og mange år i skole, hvilket jeg har erfaret IKKE er nogen god cocktail

men det kan jo være jeg skal arbejde og så bliver jeg jo nok mere diciplineret med alderen

Anmeld

10. september 2010

serinasmor

BlyViol skriver:

jooe, men synes bare det kræver en helveds masse selvdiciplin og mange år i skole, hvilket jeg har erfaret IKKE er nogen god cocktail

men det kan jo være jeg skal arbejde og så bliver jeg jo nok mere diciplineret med alderen

hmmm .... glæder mig nu også lidt selv til at se hvordan hverdagen kommer til at hænge sammen til januar med baby, mad, lektier osv ... men jeg kan mærke at det med selvdisciplinen er kommet med alderen og med at jeg har fundet ud af hvad jeg vil med mit liv... så tror bare at den der gulerod der ligger i hver dag at glæde sig til at komme på arbejde hjælper rigtig meget

Anmeld

10. september 2010

Vidunderligeunger

serinasmor skriver:

hmmm .... glæder mig nu også lidt selv til at se hvordan hverdagen kommer til at hænge sammen til januar med baby, mad, lektier osv ... men jeg kan mærke at det med selvdisciplinen er kommet med alderen og med at jeg har fundet ud af hvad jeg vil med mit liv... så tror bare at den der gulerod der ligger i hver dag at glæde sig til at komme på arbejde hjælper rigtig meget

ja det har du ret i... jeg må kontakte en udd. vejleder og se hvad vi kan få styret mig ind på, og så ellers være ufaglært et års tid eller to endnu

Anmeld

10. september 2010

serinasmor

BlyViol skriver:

ja det har du ret i... jeg må kontakte en udd. vejleder og se hvad vi kan få styret mig ind på, og så ellers være ufaglært et års tid eller to endnu

så længe du har held med at finde arbejde mens du bliver afklaret er der jo heller ikke noget galt i at vente

håber du finder ud af det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.