Potte/toilet træning - Hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Vidunderligeunger

thildemus skriver:

Hi hi det har jeg aldrig set i praksis, men jo alt med måde Jeg har endnu ikke holdt tilbage med ros, men jeg har heller ikke talt om hver tissetår i flere timer eller lavet fotomontage over det producerede

er der forhåbentlig ik nogen der gør

Men min mor snakkede også om det en dag (hun er pædagog) at i den vuggestue hvor hun arbejde for 10 år siden var to børn på omkring de 2 år, som hele tiden gik på toilet for at imponere, for så vidste de at de fik ros... det synes jeg var skræmmede nemlig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

grube1984

Vilio skriver:

Jeg tog bleen af dem og sagde at nu skulle de ikke bruge ble mere, men toilet...de kunne også bare tisse i haven, det var jo nemt når det var sommer og ja, så sagde de bare til og løb ud på toilettet når de skulle...de er jo ikke dumme de små,... bare små...

Wow.. Vildt.. Det troede jeg slet ikke at man ku med de små.. Imponerende at de ku det så hurtigt.. men dejligt

Anmeld

9. september 2010

grube1984

Mor til Frederic skriver:

vi begyndte så småt da han var 15 mdr. for at se om det var noget han ville..

og tak.

Okay.. Så kan vi teorien måske snart begynde.. eller ihvertfald se om det er noget han vil

Anmeld

9. september 2010

grube1984

thildemus skriver:

Det kom og gik lidt i starten. Købte toiletbræt da han var 1 1/2 år og det synes han var sjovt at sidde på. Men tror først det blev rigtigt spændende da han var 2 år +/- nogle uger. Helt renlig 2.3-2.4 eller noget i den stil.

Flot.. Har sørme været dygtig, din dreng
Så kan vi vist også snart begynde så småt og se om det er noget han vil

Anmeld

9. september 2010

grube1984

BlyViol skriver:

er der forhåbentlig ik nogen der gør

Men min mor snakkede også om det en dag (hun er pædagog) at i den vuggestue hvor hun arbejde for 10 år siden var to børn på omkring de 2 år, som hele tiden gik på toilet for at imponere, for så vidste de at de fik ros... det synes jeg var skræmmede nemlig..

Hmm.. Jeg tror faktisk også at jeg har hørt om det der tvangsafføring, eller hvad du kaldte det Og det er faktisk lidt skræmmende.. Det er ihvertald ikke på den måde, at de skal lære at bruge potte og toilet.. Og sys det er skrækkeligt med hende fra børnehaven..

Anmeld

9. september 2010

XXSS

grube1984 skriver:

Anyone?!?!

Når barnet er klar til det! og jeg synes personligt ikke, at man skal presse barnet til noget.

Herhjemme viste vi Olivia potten da hun var 16 måneder ca. - fordi vi kunne se, at hun stod oppe af væggen og lavede lige foran os. Så købte vi en potte, viste den til hende og hvordan den fungerer.

Nu står den så fast på toilettet til hun er klar til det - hun er ikke klar endnu. Men jeg er sikker på, at hun nok skal fortælle os om det når hun er. Hun er p.t. 20 mdr. Og jeg tror, at omkring 2-3 år er det helt rette tidspunkt og bestemt ikke før, medmindre barnet selv fordre til det!

Anmeld

9. september 2010

TbCp

Gustavsmor skriver:

Min søn blir 3 i næste måned og vi har prøvet her henover sommeren at tage bleen af ham, men jeg syns han havde ALT for mange uheld, så han fik bleen på igen. Kunne helt klart mærke at han ikke var klar. Han er god til at tisse når han kommer på potte, men siger ikke selv noget om det. Han begyndte i børnehave for en måned siden, og håber athan inden længe for mod på at gå på de små fine toiletter de har dernede.....kunne da være skønt at han snart blev blefri!

Hvordan har I gjort??? Tissede jeres meget i bukserne da I forsøgte at tage bleen af dem???

Det er fuldstændig det samme her.
Liva blev 3 d. 24. august. Vi forsøgte i sommerferien, men havde også alt for mange uheld og jeg synes det var synd hvis hun skulle have en dårlig oplevelse med det.

Så bleen kom på igen. Ind imellem tisser hun på potte/wc men siger ikke selv til.

Hun startede i børnehave her 2. aug. og jeg tænker at hun nok  begynder at se de større børn gå på wc og på den måe bliver mere interesseret i det.

Anmeld

9. september 2010

grube1984

Tanja78 skriver:

Når barnet er klar til det! og jeg synes personligt ikke, at man skal presse barnet til noget.

Herhjemme viste vi Olivia potten da hun var 16 måneder ca. - fordi vi kunne se, at hun stod oppe af væggen og lavede lige foran os. Så købte vi en potte, viste den til hende og hvordan den fungerer.

Nu står den så fast på toilettet til hun er klar til det - hun er ikke klar endnu. Men jeg er sikker på, at hun nok skal fortælle os om det når hun er. Hun er p.t. 20 mdr. Og jeg tror, at omkring 2-3 år er det helt rette tidspunkt og bestemt ikke før, medmindre barnet selv fordre til det!

Vi vil heller ikke på nogen måde presse Nicklas til at benytte potte/toilet...
Det er mere bare nysgerrighed efter at vide, hvornår man begynder på det...

Anmeld

9. september 2010

XXSS

grube1984 skriver:

Vi vil heller ikke på nogen måde presse Nicklas til at benytte potte/toilet...
Det er mere bare nysgerrighed efter at vide, hvornår man begynder på det...

Jeg tror det er meget forskelligt, det er i hvert fald min opfattelse (i forhold til tidl. mødregruppe) en af de drenge er en dag ældre end Olivia og han siger selv at han skal på toilettet, det startede han med for nogle måneder siden - hvilket jeg synes er ret vildt

Så her venter vi bare spændt hehe! Jeg siger hellere ikke at i vil presse ham.. Det er også bare for at pointere, at jeg er imod folk der gør det..

Anmeld

10. september 2010

grube1984

Tanja78 skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt, det er i hvert fald min opfattelse (i forhold til tidl. mødregruppe) en af de drenge er en dag ældre end Olivia og han siger selv at han skal på toilettet, det startede han med for nogle måneder siden - hvilket jeg synes er ret vildt

Så her venter vi bare spændt hehe! Jeg siger hellere ikke at i vil presse ham.. Det er også bare for at pointere, at jeg er imod folk der gør det..

Okay.. Og hvor gammel er Olivia?

Jeg satte ham på toilet igår bare for sjov og det hyggede han sig med og så endda stolt ud.. Dog uden at han lavede noget.. Men han ville ha toiletpapir, som blev ført ned til tissemanden (som om han ville tørre sig ) Han har vist været med mig for meget på toilet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.