grube1984 skriver:
Ja, så har jeg lige et spørgsmål igen.. eller rettere, jeg vil lige høre jeres mening og erfaringer..
Hvornår begyndte i at pottetræne/toilettræne med jeres børn?
Vores søn, Nicklas, er idag 14 mdr og vi er så småt begyndt at snakke om pottetræning.. Vi er bare lidt i tvivl om, hvornår man begynder på det?? Og hvordan?? (hvis man da kan spørge om det) 
Alt hvad i har af erfaringer osv 
Min svigerfar fortalte at han feks blev bundet fast til potte og toilet, så han blev siddende.. Det sys jeg er lige drastisk nok..
Nicklas behøver jo ikke at lære at være uden ble fra dag 1.. 
vi started deromkring, dog ikke med potte - den syntes han slet ikke om... Det er med at fange når deres interesse er der og så støtte og holde fast i den.
Men vi lagde ud med at sætte ham på toilet hver morgen og hver aften. Når han kom fra nattøj og til alm tøj - igen om aften fra alm tøj til nattøj.
En god rytme at starte med, syntes vi. Og vi havde gevinst stort set hver aften og morgen. Også selvom det kun var få dråber han kunne få presset ud. Men også at lave stort på toilet.
Han er lige blevet 2 år og sidder nu på potte hver aften med en bog han selv har fundet og sidder ude på badeværelset og hygger. Der er der også gevinst, for hvis det har været en dag hvor han ikke har haft tid til at lave stort - så gør han det til aften på potten.
Han står selv på toilet og tisser hver morgen - da han syntes det er ret sjovt at lave blobber i vandet. Nogle gange mener han også at hans putte abe skal med derud, med de ord; abe også ud og lave blobber i vandet... Så står de så begge der og tisser...
Anmeld