Potte/toilet træning - Hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.770 visninger
42 svar
0 synes godt om
8. september 2010

grube1984

Ja, så har jeg lige et spørgsmål igen.. eller rettere, jeg vil lige høre jeres mening og erfaringer..

Hvornår begyndte i at pottetræne/toilettræne med jeres børn?

Vores søn, Nicklas, er idag 14 mdr og vi er så småt begyndt at snakke om pottetræning.. Vi er bare lidt i tvivl om, hvornår man begynder på det?? Og hvordan?? (hvis man da kan spørge om det)
Alt hvad i har af erfaringer osv

Min svigerfar fortalte at han feks blev bundet fast til potte og toilet, så han blev siddende.. Det sys jeg er lige drastisk nok..
Nicklas behøver jo ikke at lære at være uden ble fra dag 1..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

grube1984

Anyone?!?!

Anmeld

9. september 2010

thildemus

Der er nok mange meninger

Jeg synes det skal komme naturligt og "leges ind" i hverdagen. Jeg giver ros og taler om hvor stor min dreng er når han sætter sig på. Tror ikke der kommer noget positivt ud af tvang. Men positiv opmuntring.

14 mdr kan være en god alder hvis dit barn selv har interessen, men for nogle det kan også være lige tidligt nok. I hovedreglen er drenge lidt langsommere end piger til at fatte interessen.

Se hvad jeres barn har lyst til og føl jer frem (så at sige)

Anmeld

9. september 2010

Millesmammi

hvis han selv har interesse for det, alle børn er jo forskellige

min lillebror er over 2 år, han går stadig ikke på potten

Anmeld

9. september 2010

Gustavsmor

Min søn blir 3 i næste måned og vi har prøvet her henover sommeren at tage bleen af ham, men jeg syns han havde ALT for mange uheld, så han fik bleen på igen. Kunne helt klart mærke at han ikke var klar. Han er god til at tisse når han kommer på potte, men siger ikke selv noget om det. Han begyndte i børnehave for en måned siden, og håber athan inden længe for mod på at gå på de små fine toiletter de har dernede.....kunne da være skønt at han snart blev blefri!

Hvordan har I gjort??? Tissede jeres meget i bukserne da I forsøgte at tage bleen af dem???

Anmeld

9. september 2010

grube1984

thildemus skriver:

Der er nok mange meninger

Jeg synes det skal komme naturligt og "leges ind" i hverdagen. Jeg giver ros og taler om hvor stor min dreng er når han sætter sig på. Tror ikke der kommer noget positivt ud af tvang. Men positiv opmuntring.

14 mdr kan være en god alder hvis dit barn selv har interessen, men for nogle det kan også være lige tidligt nok. I hovedreglen er drenge lidt langsommere end piger til at fatte interessen.

Se hvad jeres barn har lyst til og føl jer frem (så at sige)

Hvordan finder jeg så ud af, om tiden er inde for ham?
Han er meget interesseret i hans tissemand ihvertfald.. "Er det?" spør han når han ser den og vil hive i den..

Jeg sys nu også selv at tvang er en lige voldsom metode, så den skal ikke bruges herhjemme...

Anmeld

9. september 2010

LouiseNielsen

Nicklas har gennem sommeren fået lov til at gå uden ble NÅR HAN VILLE. Har ikke på noget tidspunkt tvunget ham til noget.

Pludselig en søndag for 3½ uge siden siger han at nu gad han ikke bruge ble mere, også tog vi bleen af ham. Han har haft 3 uheld siden. Han ville til at starte med ikke lave stort på toilettet, så der kom han og sagde at nu ville han have ble på, og det fik han lov til. Han gik så ind for sig selv fik det gjort også fik han bleen af igen. Men den anden dag sagde han så nu vil jeg gerne lave pølser på toilettet så nu er bleen helt droppet, dog ikke om natten endnu....

Er helt vild stolt af ham, syntes det er så flot....

Ps: Han er 3 år og 4 mdr....

Anmeld

9. september 2010

Mor til Frederic og Freya

grube1984 skriver:

Ja, så har jeg lige et spørgsmål igen.. eller rettere, jeg vil lige høre jeres mening og erfaringer..

Hvornår begyndte i at pottetræne/toilettræne med jeres børn?

Vores søn, Nicklas, er idag 14 mdr og vi er så småt begyndt at snakke om pottetræning.. Vi er bare lidt i tvivl om, hvornår man begynder på det?? Og hvordan?? (hvis man da kan spørge om det)
Alt hvad i har af erfaringer osv

Min svigerfar fortalte at han feks blev bundet fast til potte og toilet, så han blev siddende.. Det sys jeg er lige drastisk nok..
Nicklas behøver jo ikke at lære at være uden ble fra dag 1..

vi started deromkring, dog ikke med potte - den syntes han slet ikke om... Det er med at fange når deres interesse er der og så støtte og holde fast i den.

Men vi lagde ud med at sætte ham på toilet hver morgen og hver aften. Når han kom fra nattøj og til alm tøj - igen om aften fra alm tøj til nattøj.

En god rytme at starte med, syntes vi. Og vi havde gevinst stort set hver aften og morgen. Også selvom det kun var få dråber han kunne få presset ud. Men også at lave stort på toilet.

Han er lige blevet 2 år og sidder nu på potte hver aften med en bog han selv har fundet og sidder ude på badeværelset og hygger. Der er der også gevinst, for hvis det har været en dag hvor han ikke har haft tid til at lave stort - så gør han det til aften på potten.

Han står selv på toilet og tisser hver morgen - da han syntes det er ret sjovt at lave blobber i vandet. Nogle gange mener han også at hans putte abe skal med derud, med de ord; abe også ud og lave blobber i vandet... Så står de så begge der og tisser...

Anmeld

9. september 2010

Diana...

Vores søn er 19 måneder og vi har prøvet en 3 gange og sætte ham på potten og han bliver hysterisk når han sidder der så det er helt lagt på hylden og han har fået den som legetøj i stede hi hi. Vi venter et stykke tid endnu med at prøve igen.

Du finder ud af det ved at prøve og hvis han ikke vil jamen så han ikke klar.

Anmeld

9. september 2010

grube1984

Mor til Frederic skriver:

vi started deromkring, dog ikke med potte - den syntes han slet ikke om... Det er med at fange når deres interesse er der og så støtte og holde fast i den.

Men vi lagde ud med at sætte ham på toilet hver morgen og hver aften. Når han kom fra nattøj og til alm tøj - igen om aften fra alm tøj til nattøj.

En god rytme at starte med, syntes vi. Og vi havde gevinst stort set hver aften og morgen. Også selvom det kun var få dråber han kunne få presset ud. Men også at lave stort på toilet.

Han er lige blevet 2 år og sidder nu på potte hver aften med en bog han selv har fundet og sidder ude på badeværelset og hygger. Der er der også gevinst, for hvis det har været en dag hvor han ikke har haft tid til at lave stort - så gør han det til aften på potten.

Han står selv på toilet og tisser hver morgen - da han syntes det er ret sjovt at lave blobber i vandet. Nogle gange mener han også at hans putte abe skal med derud, med de ord; abe også ud og lave blobber i vandet... Så står de så begge der og tisser...

Hvor sødt.. altså med aben og bog på potten

I starten når i satte ham på toilettet, brugte i så sådan et specielt toiletbræt? Eller holdt i ham bare?
Hvornår begyndte i på det og hvordan vidste i han var klar? Prøvede i bare en dag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.