Potte/toilet træning - Hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

grube1984

Mor til Frederic skriver:

Han blev 2 år den 3 sep.

Thi... Frederic ville i start kunne sidde ned og tisse når det var mig og med ruben ville han kun stå..

Han kan også stoppe op midt i en leg og sige; så har jeg tisset. Han kommer også selv og siger når han har lavet stort.

Så er han noget ældre end Nicklas på 14 mdr
Hvornår begyndte han på det med toilet og potte?

Hvor er han bare dygtig altså... og sød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

grube1984

Vilio skriver:

Ja...og det er jo så dig der finder et godt tidspunkt, feks sommerferien og langt de fleste børn vil jeg mene er klar omkring de to år....og så er det enten eller...ikke ble af og på...

Okay... Nu er Nicklas kun 14 mdr, så det kan da godt være, at vi skal vente så... Jeg aner ikk hvornår de kan blive blefrie nemlig, og vi kom bare til at snakke om det her sidst dag..

Anmeld

9. september 2010

Svei

grube1984 skriver:

Okay... Nu er Nicklas kun 14 mdr, så det kan da godt være, at vi skal vente så... Jeg aner ikk hvornår de kan blive blefrie nemlig, og vi kom bare til at snakke om det her sidst dag..

Jeg tror jeg ville vente til foråret...også lidt nemmere at få tøjet af når der skal tisses og ikke så meget tøj at skulle vaske hvis det går galt hen af vejen...men potte har mine aldrig haft, de sad bare på toilettet...

Anmeld

9. september 2010

grube1984

thildemus skriver:

Skal lige tilføje (så der ikke er nogen der misforstår mit sidste indlæg):

Med at gå lidt uden ble mener jeg ikke med tøj på. Jeg mener bare lade ham gå nøgen rundt - du ved sådan inden badet eller lignende. Så kan han også se der kommer noget ud af tissemanden. De må endeligt ikke have tøj på, så mærker de jo kun at deres tøj bliver vådt og klamt. Det er ikke rart for dem, og de kan ikke regne ud hvorfor tøjet er blevet vådt.

Okay.. Ja, der var nogle forskellige muligheder der.. Og godt du lige sagde det med at de skal være helt uden tøj på.. Troede nemlig at du mente uden ble, med tøj Men jeg kan godt se, at det bare blir Klamt for dem med vådt tøj..
Hvor gammel var din dreng, da han begyndte på det med at interessere sig for toiletbesøg?

Anmeld

9. september 2010

grube1984

Vilio skriver:

Jeg tror jeg ville vente til foråret...også lidt nemmere at få tøjet af når der skal tisses og ikke så meget tøj at skulle vaske hvis det går galt hen af vejen...men potte har mine aldrig haft, de sad bare på toilettet...

Ja, der skal snart en del tøj på dem.. strømpebukser, bukser, body osv...
Satte du dem bare på toilettet og så tissede de fra den ene dag til den anden?

Anmeld

9. september 2010

Svei

grube1984 skriver:

Ja, der skal snart en del tøj på dem.. strømpebukser, bukser, body osv...
Satte du dem bare på toilettet og så tissede de fra den ene dag til den anden?

Jeg tog bleen af dem og sagde at nu skulle de ikke bruge ble mere, men toilet...de kunne også bare tisse i haven, det var jo nemt når det var sommer og ja, så sagde de bare til og løb ud på toilettet når de skulle...de er jo ikke dumme de små,... bare små...

Anmeld

9. september 2010

Mor til Frederic og Freya

grube1984 skriver:

Så er han noget ældre end Nicklas på 14 mdr
Hvornår begyndte han på det med toilet og potte?

Hvor er han bare dygtig altså... og sød

vi begyndte så småt da han var 15 mdr. for at se om det var noget han ville..

og tak.

Anmeld

9. september 2010

Vidunderligeunger

er det ikke noget med at man ikke må rose for meget, da det så kan medføre at børn tvangsaffører?? det mener jeg at have læst i en bog om børns udvikling?? Men kan godt være jeg er helt gal på den...

Anmeld

9. september 2010

thildemus

grube1984 skriver:

Okay.. Ja, der var nogle forskellige muligheder der.. Og godt du lige sagde det med at de skal være helt uden tøj på.. Troede nemlig at du mente uden ble, med tøj Men jeg kan godt se, at det bare blir Klamt for dem med vådt tøj..
Hvor gammel var din dreng, da han begyndte på det med at interessere sig for toiletbesøg?

Det kom og gik lidt i starten. Købte toiletbræt da han var 1 1/2 år og det synes han var sjovt at sidde på. Men tror først det blev rigtigt spændende da han var 2 år +/- nogle uger. Helt renlig 2.3-2.4 eller noget i den stil.

Anmeld

9. september 2010

thildemus

BlyViol skriver:

er det ikke noget med at man ikke må rose for meget, da det så kan medføre at børn tvangsaffører?? det mener jeg at have læst i en bog om børns udvikling?? Men kan godt være jeg er helt gal på den...

Hi hi det har jeg aldrig set i praksis, men jo alt med måde Jeg har endnu ikke holdt tilbage med ros, men jeg har heller ikke talt om hver tissetår i flere timer eller lavet fotomontage over det producerede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.