Potte/toilet træning - Hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

grube1984

Diana... skriver:

Vores søn er 19 måneder og vi har prøvet en 3 gange og sætte ham på potten og han bliver hysterisk når han sidder der så det er helt lagt på hylden og han har fået den som legetøj i stede hi hi. Vi venter et stykke tid endnu med at prøve igen.

Du finder ud af det ved at prøve og hvis han ikke vil jamen så han ikke klar.

Det kan da godt være, at man bare skal prøve en dag og se hvad han siger til det.... Hmm...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Svei

ALDRIG, jeg har aldrig trænet mine...man kan ikke træne børn til at blive renlige, de skal være fysiologisk klar til det...det er i hvert fald min overbevisning.

Min den ældste søn var 2 år og 11 mdr. da han blev renlig, det var ret sent og han kunne sikkert have fået taget bleen før..mine to andre sønner var 2 år og 6 mdr og 2 år 3 mdr. Jeg tog bare bleen fra dem og sagde at de skulle tisse på toilet og så var de renlige.

Anmeld

9. september 2010

Mor til Frederic og Freya

grube1984 skriver:

Hvor sødt.. altså med aben og bog på potten

I starten når i satte ham på toilettet, brugte i så sådan et specielt toiletbræt? Eller holdt i ham bare?
Hvornår begyndte i på det og hvordan vidste i han var klar? Prøvede i bare en dag?

nej vi holdte ham blot, men han fandt hurtig ud af selv at holde.

Nu her står han op på toilet brættet -for så kan han jo bedre ramme vandet med tisse strålen.

Ude i hus har vi dog købt sådan et bræt og han bruger det også, men herhjemme i lejlighed står han op og tisser.

Han kom gerne ud på toilet for at kigge, både med farmand og jeg. Nok derfra han mener han skal stå op... ej...

Vi havde i lang tid haft potten stående, men han nægted den. Så spurgte en dag om han skulle ud og tisse på mor og far's toilet og fik et Ja. Afsted det gik og sørme om han ikke tissed. Og hvor var han stolt.

Vi har ingen tvang herhjemme. Nogle gange sætter vi ham blot derud - andre spørger vi ham ad og kan der både få et; nej - have ble på eller et ja.

Ved min svigerinde der har en dreng der er 2 mdr yngre end ferderic, sidder ham på potten foran tv. Frederic hadder tv - så her fungere det bedst med han selv finder en bog.

Anmeld

9. september 2010

grube1984

Mor til Frederic skriver:

nej vi holdte ham blot, men han fandt hurtig ud af selv at holde.

Nu her står han op på toilet brættet -for så kan han jo bedre ramme vandet med tisse strålen.

Ude i hus har vi dog købt sådan et bræt og han bruger det også, men herhjemme i lejlighed står han op og tisser.

Han kom gerne ud på toilet for at kigge, både med farmand og jeg. Nok derfra han mener han skal stå op... ej...

Vi havde i lang tid haft potten stående, men han nægted den. Så spurgte en dag om han skulle ud og tisse på mor og far's toilet og fik et Ja. Afsted det gik og sørme om han ikke tissed. Og hvor var han stolt.

Vi har ingen tvang herhjemme. Nogle gange sætter vi ham blot derud - andre spørger vi ham ad og kan der både få et; nej - have ble på eller et ja.

Ved min svigerinde der har en dreng der er 2 mdr yngre end ferderic, sidder ham på potten foran tv. Frederic hadder tv - så her fungere det bedst med han selv finder en bog.

Hvor gammel er Frederic??

Nicklas er også med mig og kæresten på wc nogen gange og kigger meget interesseret og nysgerrigt.. Ved kæresten er det nok lyden han reagere på (det der plasken).. Ved mig undrer han sig, ligner det ihvertfald

Anmeld

9. september 2010

grube1984

Vilio skriver:

ALDRIG, jeg har aldrig trænet mine...man kan ikke træne børn til at blive renlige, de skal være fysiologisk klar til det...det er i hvert fald min overbevisning.

Min den ældste søn var 2 år og 11 mdr. da han blev renlig, det var ret sent og han kunne sikkert have fået taget bleen før..mine to andre sønner var 2 år og 6 mdr og 2 år 3 mdr. Jeg tog bare bleen fra dem og sagde at de skulle tisse på toilet og så var de renlige.

Så det er bare kommet den ene dag til den anden dag, ved jer?

Jeg aner intet, så jeg er åben for at høre om andres erfaringer

Anmeld

9. september 2010

Mor til Frederic og Freya

grube1984 skriver:

Hvor gammel er Frederic??

Nicklas er også med mig og kæresten på wc nogen gange og kigger meget interesseret og nysgerrigt.. Ved kæresten er det nok lyden han reagere på (det der plasken).. Ved mig undrer han sig, ligner det ihvertfald

Han blev 2 år den 3 sep.

Thi... Frederic ville i start kunne sidde ned og tisse når det var mig og med ruben ville han kun stå..

Han kan også stoppe op midt i en leg og sige; så har jeg tisset. Han kommer også selv og siger når han har lavet stort.

Anmeld

9. september 2010

thildemus

Hvordan finder jeg så ud af, om tiden er inde for ham?
Han er meget interesseret i hans tissemand ihvertfald.. "Er det?" spør han når han ser den og vil hive i den..

Jeg sys nu også selv at tvang er en lige voldsom metode, så den skal ikke bruges herhjemme...

Hvis du har mulighed for at lade ham gå lidt uden ble, så kan han mærke at han tisser og forbinde det med at I kalder det at tisse. Mange børn lærer hurtigere på denne måde

Min dreng var meget interesseret i toilettet og især når jeg brugte det. Så hentede han sit lille toiletbræt og sagde "tisse". I starten sagde han bare en lyd, så det lød som rindende vand. Senere tissede han og fik en masse ros

Men du skal jo fange ham med en nogenlunde tom ble, så der kan komme noget ud i potten/toilettet

Iøvrigt: nogle børn holder på bleen når de kan mærke der kommer noget - det er også et tegn på interesse

Anmeld

9. september 2010

Svei

grube1984 skriver:

Så det er bare kommet den ene dag til den anden dag, ved jer?

Jeg aner intet, så jeg er åben for at høre om andres erfaringer

Ja...og det er jo så dig der finder et godt tidspunkt, feks sommerferien og langt de fleste børn vil jeg mene er klar omkring de to år....og så er det enten eller...ikke ble af og på...

Anmeld

9. september 2010

Mira0911

Vores er 19 mdr og vi har slet ikke prøvet endnu...

Synes ikke hun har vist noget interesse for at prøve... Men det skal nok komme... :)

Tror det er meget inviduelt hvordan og hvorledes... :)

Anmeld

9. september 2010

thildemus

grube1984 skriver:

Hvordan finder jeg så ud af, om tiden er inde for ham?
Han er meget interesseret i hans tissemand ihvertfald.. "Er det?" spør han når han ser den og vil hive i den..

Jeg sys nu også selv at tvang er en lige voldsom metode, så den skal ikke bruges herhjemme...

Skal lige tilføje (så der ikke er nogen der misforstår mit sidste indlæg):

Med at gå lidt uden ble mener jeg ikke med tøj på. Jeg mener bare lade ham gå nøgen rundt - du ved sådan inden badet eller lignende. Så kan han også se der kommer noget ud af tissemanden. De må endeligt ikke have tøj på, så mærker de jo kun at deres tøj bliver vådt og klamt. Det er ikke rart for dem, og de kan ikke regne ud hvorfor tøjet er blevet vådt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.