Hjælp ang. putning om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2010

dorthemus

MamaMis. skriver:

Jeg putter min søn, uden han giver en eneste lyd fra sig.

Det jeg gjorde var at gå ind og lægge ham, give ham dyne på og sige "godnat skat, sov godt, mor elsker dig, vi ses imorgen" Og så gik jeg ud.

Han grææææd selvfølgelig i starten, så jeg ventede 2 minutter, og så gik jeg ind og gjorde præcis det samme.
Jeg gik ud, og ventede så 4 minutter, og gik derefter ind og gjorde PRÆCIS det samme igen.
Så ventede jeg 6 minutter og gjorde det IGEN!
Derefter startede jeg forfra, med de 2 minutter - Og sådan blev det indtil han sov.

Det er vigtigt at det er præcis det samme man gør - Ingen underlagt "hvor er det synd for dig" toneleje - Bare helt normalt.

Det gjorde jeg i 4 dage, og fra dengang har jeg kunne putte ham uden brok.

Den vil jeg prøve...altså med minutterne  Siden det sidste tigerspring og en vaccine oveni er der gået totalt skuddermudder i sengeputningen herhjemme som ellers var begyndt at køre godt.

Jeg har som regel ingen problemer om dagen men om aftenen...suk

Jeg er træt af at hun okkuperer halvdelen af sofaen om aftenen så jeg vil prøve igen med at lægge hende i hendes egen seng...selvom hun græder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

BabyStella!

Mirjam123 skriver:

Godmorgen piger..

Ja Natasja driller mig sådan når hun skal puttes om aftenen, ved snart ikke hva jeg skal stille op.

Hun er så træt og jeg putter hende og så sidder jeg nede ved siden af hendes seng til jeg tror hun sover. men hver eneste gang jeg så går ud vender hun sig om, sætter sig op og til sidst stiller sig op.. Hva pokker skal jeggøre. så sidder jeg der igen til jeg tror hun sover men så lige så snart jeg går gør hun det igen Skal lige sige det ikke er hver dag hun gør det men det er ofte efter hånden og nogen dage behøver jeg ikke sidde nede ved hende.Men igår døjede jeg med hende to timer og endte med jeg måtte ta hende med ind til os og så gik jeg osse i seng for at være sikker på hun ikke vågnede igen

Hva pokker skal jeg stille op?

Knus mirjam

Hej søde! Her hos os har Stella sovet på eget værelse siden hun var 4 mdr., hvilket var lidt et tilfælde, men vi valgte og holde ved det

Vi har altid gjort sådan at vi kysser hende godnat, siger "sov godt, vi ses imorgen, elsker dig", tænder hende natlys (som vi fandt ud af igår, hun ikke kan undvære) og går så bare ud af værelset.

En overgang pyldrede hun meget, men vi gik ikke ind til hende mere end 3 gange, tog hende aldrig op, lavede rutinen igen, og tilsidst sov hun.

Hvad med og prøve og lade hene ligge selv lidt og pludre, det gør Stella oz nogle gange 5 min. efter sover hun...

Anmeld

7. september 2010

dorthemus

BabyStella! skriver:

Hej søde! Her hos os har Stella sovet på eget værelse siden hun var 4 mdr., hvilket var lidt et tilfælde, men vi valgte og holde ved det

Vi har altid gjort sådan at vi kysser hende godnat, siger "sov godt, vi ses imorgen, elsker dig", tænder hende natlys (som vi fandt ud af igår, hun ikke kan undvære) og går så bare ud af værelset.

En overgang pyldrede hun meget, men vi gik ikke ind til hende mere end 3 gange, tog hende aldrig op, lavede rutinen igen, og tilsidst sov hun.

Hvad med og prøve og lade hene ligge selv lidt og pludre, det gør Stella oz nogle gange 5 min. efter sover hun...

Allerede fra 4 måneder???  Runa blir 4 måneder lige om lidt og jeg overvejer kraftigt at gøre det, men ved ikke om det er en god ide før hun igen sover igennem med kun en opvågning om natten....ligesom FØR tigerspring og vaccine der f****** det hele op

Anmeld

7. september 2010

BabyStella!

dorthemus skriver:

Allerede fra 4 måneder???  Runa blir 4 måneder lige om lidt og jeg overvejer kraftigt at gøre det, men ved ikke om det er en god ide før hun igen sover igennem med kun en opvågning om natten....ligesom FØR tigerspring og vaccine der f****** det hele op

Hehe, ja Stella sov næsten igennem fra ca. 3 mdr. Vågnede ca. 2 gange om skulle ammes.

Jeg ammede hende om aftenen, inden sengetid, lagde hende i liften og lod hende stå på spisebordet til hun sov. Vi var lidt overbeskyttende da hun var helt lille - derfor faldt hun i søvn der hvor vi kunne holde øje med hende 

Nå, men en dag vi fik gæster, som blev til lidt sent, satte vi hende ind i hendes tremmeseng på værelset, med babyalarm. Og hun sov bare. Prøvede så og lade hende stå i sengen om natten og hun vågnede heller ikke før kl. 4.00, hvor hun blev ammet, og så stod vi op kl. 7.00

Prøvede igen dagen efter og det gik bare godt. Tilsidst stoppede vi oz med og bruge alarmen - min hørelse blev nemlig kanon god!

Og her da hun var ca. 6 mdr. stoppede vi med liften, nu sover hun i egen seng

Anmeld

7. september 2010

BabyStella!

dorthemus skriver:

Hehe, ja Stella sov næsten igennem fra ca. 3 mdr. Vågnede ca. 2 gange om skulle ammes.

Jeg ammede hende om aftenen, inden sengetid, lagde hende i liften og lod hende stå på spisebordet til hun sov. Vi var lidt overbeskyttende da hun var helt lille - derfor faldt hun i søvn der hvor vi kunne holde øje med hende 

Nå, men en dag vi fik gæster, som blev til lidt sent, satte vi hende ind i hendes tremmeseng på værelset, med babyalarm. Og hun sov bare. Prøvede så og lade hende stå i sengen om natten og hun vågnede heller ikke før kl. 4.00, hvor hun blev ammet, og så stod vi op kl. 7.00

Prøvede igen dagen efter og det gik bare godt. Tilsidst stoppede vi oz med og bruge alarmen - min hørelse blev nemlig kanon god!

Anmeld

7. september 2010

BabyStella!

dorthemus skriver:

Anmeld

7. september 2010

BabyStella!

Sorry, min computer gik lige i hak, så indlægget kom 3 gange

Anmeld

7. september 2010

dorthemus

BabyStella! skriver:

Hmmm Runa blir også ammet fuldt ud....og hendes søvnmønster lignede meget jeres datters før der gik ged i det

Jeg ammede hende omkring midnat når jeg gik i seng og så så sov hun til 4, blev ammet og sov ige til 7...det vil jeg rigtig gerne tilbage til

Hun har aldrig ligget i liften men i min seng og så i sin egen seng som jeg næsten uden problemer kan putte hende i om dagen når vi er hjemme. Hendes seng står i mit soveværelse og jeg har taget den ene side af så det er nemt at gå til.

Hvornår tror du er det bedste tidspunkt at flytte hende?? Jeg regner med at fuldamme hende til hun er 6 måneder..

Anmeld

7. september 2010

dorthemus

BabyStella! skriver:

Hmmm Runa blir også ammet fuldt ud....og hendes søvnmønster lignede meget jeres datters før der gik ged i det

Jeg ammede hende omkring midnat når jeg gik i seng og så så sov hun til 4, blev ammet og sov ige til 7...det vil jeg rigtig gerne tilbage til

Hun har aldrig ligget i liften men i min seng og så i sin egen seng som jeg næsten uden problemer kan putte hende i om dagen når vi er hjemme. Hendes seng står i mit soveværelse og jeg har taget den ene side af så det er nemt at gå til.

Hvornår tror du er det bedste tidspunkt at flytte hende?? Jeg regner med at fuldamme hende til hun er 6 måneder..

Anmeld

7. september 2010

dorthemus

Mumto3 skriver:

Åh...søde...din datter driller dig ikke!!! hun har bare svært ved at give slip, og derfor er hun på vagt for hvornår du forlader hende. Hun falder i søvn, men hendes sanser er skærpet, så hun kan registeret hvornår du går, og så vågner hun. Min mor forlader mig!

Du kunne prøve at lægge hende og IKKe blive hos hende. Fortæl hende at nu går mor ud, men jeg er her. Nu skal du sove. -og så hvad der sker.

Den model som en anden tilslutter sig, med at barnet bare skal græde i intervaller indtil barnet har lært at selvom det græder, så kommer mor ikke og trøster, og når mor endelig kommer, så siger hun bare som hun plejer og 'der er slet ikke noget med at det er synd for mig'. Gu er det da synd når et lille hjælpeløst barn græder og er ulykkelig! og selvfølelig skal barnet lære at vi voksne tager barnet følelser alvorligt og reager på dem. (Jeg ønsker ihvertfald ikke at mine børn skal lære at jeg ikke vil reagere på deres gråd og at de er kede af det! Men det er meget forskellige og stærke holdninger til dette emne!)

Vi har selv brugt det med at sidde hos børnene indtil de sov. Det kan være godt, men hvis barnet har meget svært ved at give slip, kan det måske være lettere for barnet med det samme at vide, at nu går mor, så behøver barnet ikke og ligge og frygte: hvornår går min mor. Hvis barnet så græder vil jeg reagere på gråden. Hvsi det er piv, piv, så vil jeg bare lige stikke hovedet ind, og sige: Ja, mor har hørt dig. Nu skal du sove. Hvis det er hjerteskærende gråd, så vil jeg tage barnet op, kramme det, og trøste. Barnet får en meget bedre søvn når det falder i søvn glad end hvis det skal falde i søvn og være ulykkelig.

Den blide måde, med at gå ind itl barnet hver gang det græder, kan sagtens tage mange timer! -og der kan gå laaaang tid før det bare lægger sig ned og sover af sig selv. Så må man overveje om man vil fortsætte projektet, eller om man vil vente lidt endnu, og måske tage barnet med ind i dobbetlsengen og lade det sove der, indtil det er klar til at falde i søvn på egen hånd.

Ihh hvor er det svært altså! Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af at man ikke skal reagere når ens barn græder

Jeg synes der er stor forskel på gråden herhjemme...jeg kan godt høre forskel på piv og gråd. Hvis Runa græder henter jeg hende ind i stuen igen, men hvis det "kun" er piv og hun er rigtig træt så prøver jeg at lade hende være men taler med hende inde fra stuen så hun kan høre jeg er der. Efter et par min. sover hun.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.