Jeg føler mig knust!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2010

Ann.

Caroline86 skriver:

kan godt forstå du ikke gider blive ked igen

Og ja, nu gik det jo lige så godt!?

Du er nødt til at finde ud af hvad det er der pludselig har ændret sig for ham.. tag konflikten, søde!

Ja det vil jeg gør.

Vil lige sidde og tænke lidt over det og så tage snakken med ham når Lærke er kommet i seng om halvanden time.

Tak for råd og svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

klmf

Årh nej dog, kan godt forstå du erked af det (sad da også og blev helt mærkelig indeni da du beskrev dine følelser og hvis det kan gøre det ved mig, så må der da næsten være stormvejr indeni dig!).

Du må simpelthen snakke med din mand! fortæl ham, hvor ked af det du er blevet og at du ikke kan forstå, han mener du er blevet påvirket af at være hjemme.

Der må også være et væld af følelser i ham... 

Kan så godt forstå dit ønske om, at Lærke skal være storesøster. Måske er I ikke så heldige, at de kan huske hende altid, men så vil I have billeder osv. 

Den der med pasning... Uha, jeg ville godt nok også have svært ved at give min guldklump fra mig. Medmindre det var for at blive aflastet  nogle weekender eller noget. det må være så hårdt med et sygt eller handicappet barn og jeg synes, det er så flot hvis man kan give det lidt fra sig og pleje resten af familien eller parforholdet, det er pogså vigtigt.

Ej, det blev en lang smøre, ville bare sige at jeg godt kan forstå du er ked, men at du må snakke med ham!!

Stort knus

Charlotte 

Anmeld

6. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
TrineLærke skriver:

Ja det vil jeg gør.

Vil lige sidde og tænke lidt over det og så tage snakken med ham når Lærke er kommet i seng om halvanden time.

Tak for råd og svar 

håber det hele løser sig og at der er en god forklaring på det hele!

Anmeld

6. september 2010

Ann.

lotchen skriver:

Årh nej dog, kan godt forstå du erked af det (sad da også og blev helt mærkelig indeni da du beskrev dine følelser og hvis det kan gøre det ved mig, så må der da næsten være stormvejr indeni dig!).

Du må simpelthen snakke med din mand! fortæl ham, hvor ked af det du er blevet og at du ikke kan forstå, han mener du er blevet påvirket af at være hjemme.

Der må også være et væld af følelser i ham... 

Kan så godt forstå dit ønske om, at Lærke skal være storesøster. Måske er I ikke så heldige, at de kan huske hende altid, men så vil I have billeder osv. 

Den der med pasning... Uha, jeg ville godt nok også have svært ved at give min guldklump fra mig. Medmindre det var for at blive aflastet  nogle weekender eller noget. det må være så hårdt med et sygt eller handicappet barn og jeg synes, det er så flot hvis man kan give det lidt fra sig og pleje resten af familien eller parforholdet, det er pogså vigtigt.

Ej, det blev en lang smøre, ville bare sige at jeg godt kan forstå du er ked, men at du må snakke med ham!!

Stort knus

Charlotte 

Tak Charlotte.

Der er virkelig stormvejr som du siger - og ved ærligt talt ikke hvad jeg skal gøre af mig selv?

Jeg har mest lyst til at begrave mig under dynen - men jeg er jo også nød til at fungere for Lærke. Men det har gør det bare endnu mere svært.

Anmeld

6. september 2010

Laulund87

Øv da, ved ikke helt hvad jeg skal skrive til det med at blive gravid igen, men jeg kender alt til at have et sygt barn (dog ikke så sygt)

Jeg havde virkelig også håbet jeg kunne gå hjemme på tabt arbejdsfortjeneste, men det mener vores sundhedsplejerske ikke. (Heller ikke kommunen og familierådgiver) 

Min datter skal i en vuggestue hvor hun får en støttepædagog. Det er nok sundt for hende at komme afsted, men jeg synes det er hårdt

Så jeg kan fornemme hvordan du har det

Anmeld

6. september 2010

Mumto3

TrineLærke skriver:

Min kæreste og jeg har hele tiden haft en fælles plan - denne plan gik ud på at Lærke IKKE skulle på en institution, men at hun skulle hjemmetrænes og være hjemme mens hun er på diæt. 
Planen var også at vi skulle have en søster eller bror til Lærke, hvis det gik bedre med Lærke og det gør det, så vi er jo naturligvis begyndt - og manden mente endda at vi godt kunne begynde et par måneder før vi egentlig havde tænkt os det - så nu har vi forsøgt i 3 mdr. 

Men vi har så har i weekenden fået kommunens tilbud om pasning i en specialbørnehave. Vi havde hele tiden sagt at det ville vi ikke og at jeg skulle være hjemme hos Lærke. 

Nu kommer manden så og siger at han synes at vi skal sige ja til pasning, da han mener at jeg er blevet et meget negativt menneske (???????) og har brug for at lave andet (????????) end at være hjemme. 
Han mener så at jeg skal starte fuld tid på skolen i stedet for fjernundervisning og så at vi dropper barn nr. 2. 
Jeg forstår ham bare ikke? Han mente selv at vi var klar og at vi kunne begynde at prøve før tid og han glædede sig rigtig meget. 
Jeg fik selvfølgelig mine forventninger op og blev lige så glad for at Lærke kunne få lov at opleve søskende og de kunne få lov at opleve hende . 
Nu sidder jeg bare tilbage med en tom følelse, jeg ved at jeg ikke er gravid, da jeg lige har haft mens., men det gør så ondt!! 
Jeg aner nu ikke hvad jeg skal stille op? 

Nu mener han jo så at jeg bare skal acceptere at Lærke måske ikke når at få søskende og at de ikke når at se hende :'/ 
Kunne knække sammen og tude lige nu - jeg havde virkelig glædet mig og alt var bare i orden med kommunen, min TA, skolen og alt - og nu er alt bare knust! Igen ....

Du har min dybeste respekt! Jeg har selv en veninde som har et meget plejekrævende barn og de har bare kæmpe og kæmpet mod kommunuen fordi de ville passe ham selv. Det bliver fagfolkene ved med at sige: Det er der ingen forældre der kan holde til, men faktum er at han i en alder af 7 år, kan MEGET mere end de overhovedet forstår han kan, med den diagnose han har, -og det har han jo netop kunne lærer fordi han har været hjemme hos kærlige forældre og ikke professionelle pædagoger som ser det som et arbejde at passe ham og lære ham div. ting. Alt hvad min veninde har lært sin søn, har hun lært ham i kærlighed. Ja, det har været pisse hårdt, men hun er også nået langt!

Jeg kan godt forstå du ikke har lyst itl at sende din øjesten på institution!

Vi har 'almindelige' børn, men har også valgt at de skulle være hjemme hos mor mens de var små. For os vil det sige de første 3½år af deres liv. Jeg ville for intet i verden bytte den tid jeg har haft med vores børn for noget! INTET!!! Jeg synes vi har et absurt samfund, hvor det kun er professionelle der 'kan tage sig af børn', og at det faktum at man er MOR ikke betyder noget. Men vi har også taget nogle ture herhjemme mellem mig om min mand, hvor han pludselig synes det kunne være fedt hvis jeg også tjene lidt penge, og når alle andre nu får deres børn passet, så må det da være godt nok. (øh...hvad er det for et argument?? Alle fluer spiser lort, så derfor er lort godt at spise? eller hvad?).

At du så OVENI hjemme/institutioins diskussionen også skal have snakket om projekt lillebror/lillesøster lyder sindsyghårdt!

Spørg ham er mit bedste råd!

Hvorfor synes du hun skal i instituion?

Hvad ser du er positiv og negative sider ved det?

Hvordan synes du jeg har forandret mig?

hvad tror du det vil gøre ved mig, at jeg kom i fuldtidsarbejde?

hvordan vil det påvirke vores familieliv?

hvorffor vil du ikke have et barn mere?

er det bare nu eller altid?

osv. osv. Spørg spørg spørg, og hold så vidt muligt dine egen meninger og holdninger for dig selv. Når han så føler sig hørt, og forstået, så kan DU komme på banen!!! -og så kan i diskutere sammen!!

Anmeld

6. september 2010

BabyAnno2012

Hejsa

hvad fejler din datter? Du behøver ikk svare.

Men sikke en træls situation Håber i finder ud af det.

Anmeld

6. september 2010

klmf

TrineLærke skriver:

Tak Charlotte.

Der er virkelig stormvejr som du siger - og ved ærligt talt ikke hvad jeg skal gøre af mig selv?

Jeg har mest lyst til at begrave mig under dynen - men jeg er jo også nød til at fungere for Lærke. Men det har gør det bare endnu mere svært.

Man kan jo godt have sine off-dage som mor uden at det går ud over de små, det skal der også være plads til. Det bdste ved børn er jo også, at de tager det bare lige på, så mor og far har bare at følge med.

Ej, håber du får snakket med ham og at du bliver lidt klogere på, hvad der foregår inde i hovedet på ham.

Håber du skriver en lille up-date i morgen, tænker på dig!

Knus

Anmeld

6. september 2010

Pia

Må jeg sprøge hva din datter fejler??

Spørger fordi jeg selv blev noget "sær" de sidste tid jeg gik hjemme med Louise..
Hun havde haft kolik i de første 5 mdr og var så efterfølgende meget aktiv og jeg havde sjældet et øjebliks fred..
Det gjorde mange ting ved mig, som jeg ikke lige vil komme ind på nu, men manden så nogle ting som jeg ikke selv så..
Og da han i første omgang sagde det til mig, blev jeg meget gal og kunne slet ikke forstå ham.
Men efterfølgende kunne jeg så godt se at han havde ret og vi fik snakket meget om det og fik handlet på det, så det endte positiv for os alle..

Anmeld

7. september 2010

Barbamama

Ej jeg kan sgu godt forstå du er ked af det. Det er da til at blive total forvirret over. Hvorfor vender han lige pludselig skuden helt??? Altså jeg bliver sgu helt ked af det på dine vegne, jeg kan godt forstå du er helt nede. Når man går og glæder sig og tror man er enige er det sgu ikke rart at det hele bare falder på gulvet.... Knus til dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.