Størrelse på overtøj til barn født i april?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2010

smokin

MariaJ skriver:

Jeg har købt en flyverdragt til Johanna i går i størrelse 74, men er simpelthen kommet  sådan i tvivl om jeg skulle have købt str 80 i stedet for. Hun er lige blevet 4 måneder (født 30/4) og er lige på vej ind i str 68 nu (bruger stadig alt sit tøj i str 62, men noget af det begynder at blive lidt småt). Vi bor jo langt mod nord, så her er rigtig koldt fra oktober til maj, med den koldeste periode fra januar til april. Jeg håber vi kan undgå at købe to flyverdragter til vinteren, og hun når jo at blive et år før kulden er forbi. Hvad ville I have gjort. Hvis jeg bytter den får vi jo en dragt der er aalt for stor nu, men vi har måske heller ikke så hårdt brug for den før om halvanden måneds tid.....

Maria

det er jo lidt svært at sige en størrelse på de små pus, da børn vokser forskelligt

Malou har fået en i str. 74 hun er 3 måneder og en ordenlig tøs på 7,1 kg og 66 cm pt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

twinboys

Louise mortil4 skriver:

Derfor skal man vel kigge efter ærmer og ben alligevel, det hjælper jo heller ikke noget hvis ærmer og ben meget korte hvis kroppen passer.

ej forstå mig lige ret... mange kigger kun efter ben og ærmer ...

Selvfølgelig skal flyverdragten ikke stoppe på knæene...

Majbritt

Anmeld

3. september 2010

Mumto3

MariaJ skriver:

Hmmm...måske vi bare skal beholde den. Hun har lige haft den på som et forsøg, og den er godt nok stor nu. På den anden side er hun jo måske på vej op i str 74 om to måneder, og så skal den holde et halvt år endnu.

Kunne din datter stadig have nok varmt tøj på indenunder mod slutningen af sæsonen. Jeg tænker at Johanna jo sikkert kan kravle, og måske endda gå til den tid, så det er jo ikke sikkert hun altid er i vognen under dynen?

Jeg kan ikke helt huske hvornår hun gik op i str. 80, men som med hendes to storebrødre, så har jeg 'overlappet' med flyverdragter. forstået på den måde, at de f.eks. starter i en størrel 74, og når det så bliver januarudsalg køber jeg en flyverdragt i str 80, som de så bruger i slutningen af sæsonen. Det passer så med at de kan bruge str. 80 når det bliver efterår, og så går de op i størrelse 86 i løbet af vinteren.

Set i det samlede billede, så har de lige så mange flyverdragter som hvis de kun havde én hvert år, men på denne måde har de hele tiden en flyverdragt der passer dem perfekt.

Børn vokser jo slet ikke så hurtigt senere hen, som de gør i løbet af det første leveår.  Så med mine tre har dette system fungere rigtig godt.

Anmeld

3. september 2010

Mumto3

Nå, ja lige en ting mere. Min søn er født i starten af februar. Farmor købte en flyverdragt i str 80 til ham og den kunne han slet ikke bruge den vinter han fyldte 1 år, for den var bare alt for stor!

Men børn er forskellige. Dog har jeg altid fået store børn!

Anmeld

3. september 2010

Pige2009

Det er simpelthen umuligt at sige. Alle børn er forskellige og nogle gange går udviklingen i stå en måneds tid... Laura er 10½ måned og bruger str. 74 (6-9 mdr.) nu og vil gøre det i lang tid fremover. Hendes flyverdragt er en str. 74 og den vil hun fint kunne passe medmindre hun vokser helt exceptionelt meget de næste par måneder

K.h. Linda

Anmeld

3. september 2010

MariaJ

Louise mortil4 skriver:

vores datter er fra April sidste år. vi købte i vinters da hun skulle starte i DP en flyverdragt i str 80 da det var sidst på vinteren og ikke kunneopdrive noget ordentligt i str 74 (den var lidt stor, men det gik an) og ungen var jo også på vej i str 80 alligevel, det passer så med at nu hvor vi snart skal i gang med flyverdragten igen så kan hun næsten passeden, den er stadig lidt stor så vi satser på hun kan bruge den hele denne vinter også.

Poienten er at er den i har købt lidt forstår så skal den nok passe resten af vinteren med mindre i begynder at gi substral (gødning) så der springes en str over.

Hæ hæ, nej substral begynder vi nok ikke på. Det er fint at hun vokser godt, men ikke SÅ godt

Anmeld

3. september 2010

MariaJ

Zette skriver:

det er jo lidt svært at sige en størrelse på de små pus, da børn vokser forskelligt

Malou har fået en i str. 74 hun er 3 måneder og en ordenlig tøs på 7,1 kg og 66 cm pt.

Ja, jeg tror også vi holder fast i str 74. Johanna er nok nogenlunde samme størrelse som Malou, selvom hun er lidt ældre. Det er et stykke tid siden hun er blevet målt og vejet, men i flg badevægten er hun i hvert fald over de 7 kg nu og et sted mellem 62 og 68 cm lang.

Anmeld

3. september 2010

MariaJ

twinboys skriver:

Har ikke lige læst de andres svar men mit svar kommer så her...

Et lille råd...

Man skal så huske når man prøver en flyverdragt på sit barn, ja så skal man når barnet har den på kunne få fat i en håndfuld flyverdragt mellem benene på dem... Så er det den rigtige str... Gå aldrig efter længde på ærmer og ben for de kan bukkes op... men længden på kroppen kan man ikke gøre læggere eller kortere...

Majbritt

Tak for tippet. Det passer faktisk meget godt med den vi har købt.

Anmeld

3. september 2010

twinboys

MariaJ skriver:

Smiler var så lidt...

Anmeld

3. september 2010

MariaJ

Mumto3 skriver:

Jeg kan ikke helt huske hvornår hun gik op i str. 80, men som med hendes to storebrødre, så har jeg 'overlappet' med flyverdragter. forstået på den måde, at de f.eks. starter i en størrel 74, og når det så bliver januarudsalg køber jeg en flyverdragt i str 80, som de så bruger i slutningen af sæsonen. Det passer så med at de kan bruge str. 80 når det bliver efterår, og så går de op i størrelse 86 i løbet af vinteren.

Set i det samlede billede, så har de lige så mange flyverdragter som hvis de kun havde én hvert år, men på denne måde har de hele tiden en flyverdragt der passer dem perfekt.

Børn vokser jo slet ikke så hurtigt senere hen, som de gør i løbet af det første leveår.  Så med mine tre har dette system fungere rigtig godt.

Ja, jeg tror simpelthen også bare vi satser på noget i den stil. Vi beholder i hvert fald str 74 nu. Hvis den så bliver for lille ud på vinteren må vi enten købe en billig en/brugt til resten af vinteren eller investere i endnu en ny, og så håbe på at den også holder til starten af næste vinter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.