Størrelse på overtøj til barn født i april?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.582 visninger
36 svar
0 synes godt om
3. september 2010

MariaJ

Jeg har købt en flyverdragt til Johanna i går i størrelse 74, men er simpelthen kommet  sådan i tvivl om jeg skulle have købt str 80 i stedet for. Hun er lige blevet 4 måneder (født 30/4) og er lige på vej ind i str 68 nu (bruger stadig alt sit tøj i str 62, men noget af det begynder at blive lidt småt). Vi bor jo langt mod nord, så her er rigtig koldt fra oktober til maj, med den koldeste periode fra januar til april. Jeg håber vi kan undgå at købe to flyverdragter til vinteren, og hun når jo at blive et år før kulden er forbi. Hvad ville I have gjort. Hvis jeg bytter den får vi jo en dragt der er aalt for stor nu, men vi har måske heller ikke så hårdt brug for den før om halvanden måneds tid.....

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

ll.andersen

Min datter er ogs fra april (25) vi har ogs købt en i str. 74, hun vil jo mest være i barnevognen og der har hun jo massere tøj på plus en dejlig varm dyne ..

Anmeld

3. september 2010

millesofie

MariaJ skriver:

Jeg har købt en flyverdragt til Johanna i går i størrelse 74, men er simpelthen kommet  sådan i tvivl om jeg skulle have købt str 80 i stedet for. Hun er lige blevet 4 måneder (født 30/4) og er lige på vej ind i str 68 nu (bruger stadig alt sit tøj i str 62, men noget af det begynder at blive lidt småt). Vi bor jo langt mod nord, så her er rigtig koldt fra oktober til maj, med den koldeste periode fra januar til april. Jeg håber vi kan undgå at købe to flyverdragter til vinteren, og hun når jo at blive et år før kulden er forbi. Hvad ville I have gjort. Hvis jeg bytter den får vi jo en dragt der er aalt for stor nu, men vi har måske heller ikke så hårdt brug for den før om halvanden måneds tid.....

Maria

hvis i kun har en flyverdragt så købe en billig ekstra i str 80

min pige er fra dec og jeg har 2 en i str 80 og en i str 86

Anmeld

3. september 2010

MariaJ

Ja, det tænkte jeg godt nok også lidt på. Eller evt købe en billig/brugt ud på vinteren, når vi ser hvordan det går med den her. Hmmm...altid så mange overvejelser med de tøjstørrelser

Nogen herinde med aprilbørn fra sidste år? Hvad gjorde I sidste vinter, og hvordan gik det med det overtøj I havde købt? Passede det eller måtte I købe flere gange?

Maria

Anmeld

3. september 2010

Mumto3

Min datter er fra 21 april, og hende købte jeg en flyverdragt i str 80 til, men hun endte med at bruge storebrors den gamle i str 74, for 80 var bare for stor!

Anmeld

3. september 2010

MariaJ

Mumto3 skriver:

Min datter er fra 21 april, og hende købte jeg en flyverdragt i str 80 til, men hun endte med at bruge storebrors den gamle i str 74, for 80 var bare for stor!

Hmmm...måske vi bare skal beholde den. Hun har lige haft den på som et forsøg, og den er godt nok stor nu. På den anden side er hun jo måske på vej op i str 74 om to måneder, og så skal den holde et halvt år endnu.

Kunne din datter stadig have nok varmt tøj på indenunder mod slutningen af sæsonen. Jeg tænker at Johanna jo sikkert kan kravle, og måske endda gå til den tid, så det er jo ikke sikkert hun altid er i vognen under dynen?

Anmeld

3. september 2010

Louise mortil4

vores datter er fra April sidste år. vi købte i vinters da hun skulle starte i DP en flyverdragt i str 80 da det var sidst på vinteren og ikke kunneopdrive noget ordentligt i str 74 (den var lidt stor, men det gik an) og ungen var jo også på vej i str 80 alligevel, det passer så med at nu hvor vi snart skal i gang med flyverdragten igen så kan hun næsten passeden, den er stadig lidt stor så vi satser på hun kan bruge den hele denne vinter også.

Poienten er at er den i har købt lidt forstår så skal den nok passe resten af vinteren med mindre i begynder at gi substral (gødning) så der springes en str over.

Anmeld

3. september 2010

twinboys

MariaJ skriver:

Maria

Har ikke lige læst de andres svar men mit svar kommer så her...

Et lille råd...

Man skal så huske når man prøver en flyverdragt på sit barn, ja så skal man når barnet har den på kunne få fat i en håndfuld flyverdragt mellem benene på dem... Så er det den rigtige str... Gå aldrig efter længde på ærmer og ben for de kan bukkes op... men længden på kroppen kan man ikke gøre læggere eller kortere...

Majbritt

Anmeld

3. september 2010

Louise mortil4

Har ikke lige læst de andres svar men mit svar kommer så her...

Et lille råd...

Man skal så huske når man prøver en flyverdragt på sit barn, ja så skal man når barnet har den på kunne få fat i en håndfuld flyverdragt mellem benene på dem... Så er det den rigtige str... Gå aldrig efter længde på ærmer og ben for de kan bukkes op... men længden på kroppen kan man ikke gøre læggere eller kortere...

Majbritt

Derfor skal man vel kigge efter ærmer og ben alligevel, det hjælper jo heller ikke noget hvis ærmer og ben meget korte hvis kroppen passer.

Anmeld

3. september 2010

Vidunderligeunger

MariaJ skriver:

Hmmm...måske vi bare skal beholde den. Hun har lige haft den på som et forsøg, og den er godt nok stor nu. På den anden side er hun jo måske på vej op i str 74 om to måneder, og så skal den holde et halvt år endnu.

Kunne din datter stadig have nok varmt tøj på indenunder mod slutningen af sæsonen. Jeg tænker at Johanna jo sikkert kan kravle, og måske endda gå til den tid, så det er jo ikke sikkert hun altid er i vognen under dynen?

hihi Alberte fra d. 25 maj, bruger nu str 68/74 og jeg har købt str. 80... det regner jeg altså med er ok, de vokser jo ikke sååå meget  fra de er 4-6 mdr, som f.eks fra 0-3 mdr for dét gik stærkt... fra 50-68/74 på 3 mdr.. pyh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.