Måske dumt spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2010

Anasmor

Gyllibik skriver:

Hmm, så må jeg komme den lidt i fryseren ud igen og ind igen så den ikke frosner. Fandt en opskrift her inde uden husblas.

Endnu engang tak for hjælpen.

Ang husblas... er de fordi du ikke spiser produktet eller er det fordi du er "bange" for at bruge det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

Gyllibik

Anasmor skriver:

Ang husblas... er de fordi du ikke spiser produktet eller er det fordi du er "bange" for at bruge det ?

Godt spørgsmål, spiser vingummi så kan vel også spise husblas, og har aldrig rigtig brugt det så ved ik' om jeg er bange for det Men har bare ingen tålmodighed, og vil gerne have en kage færdig til iaften.

Anmeld

2. september 2010

Anasmor

quity skriver:

Det vil jeg helt sikkert gøre.

Jeg skal ha lavet to dåbskager her i sep. og ville gerne lave en vugge eller sko. Dette har dog indtil nu drillet. Tror måske jeg ruller mmf for tyndt. Men jeg må jo bare øve mig lidt mere.

Ved du hvordan man blander så det bliver hud farvet? Har nemlig ik fået købt pasta farve endnu

Ved ikke helt hvordan man laver hudfarvet uden pastafarve, måske en anelse cacao kan lave den gyldne farve ?... uden at vide det 100 %.

Angående vugge og ISÆR sko, så skal mmf være ret tyk, ihvertfald i forhold til den tykkelse du bruger som overtræk... så er det ingen sag at lave sko... og så når du laver sko, så skal du klippe en halvmåne i en skumserviet, som du så bruger til at holde snuden opppe på skoen... det virker super..

Jeg har lagt en how to på en vugge herinde mener jeg... den er super fin, og den bruger jeg hver gang... eller nu gør jeg ike mere, kan den jo snart i hovedet

Anmeld

2. september 2010

Anasmor

Godt spørgsmål, spiser vingummi så kan vel også spise husblas, og har aldrig rigtig brugt det så ved ik' om jeg er bange for det Men har bare ingen tålmodighed, og vil gerne have en kage færdig til iaften.

Okay... for hvis du IKKE spiste gelatine, så ville jeg bare informere dig om, at det var der nemlig også i skummet...

(og du kommer nok til at revurdere det der med tålmodigheden, for det er det der giver flotte kager ... nogle af mine kager har sammenlagt taget op til 20-22 timer at lave, når man regner timer på pynten med  )

Anmeld

2. september 2010

Sommerfuglelarven

Tobleronecremen SKAL være helt afkølet, ellers bliver den grynet når du pisker den op - jeg taler af erfaring!

Og hvis det er allerførste gang du skal lave en fondantkage, så vil jeg råde dig til at holde dig til én etage, især også hvis du vil have den klar idag! Det tager lang tid at lave en kage, da den også har bedst af at stå og samle sig i et døgns tid.

Jeg kan skrive min fremgangsmåde på min sidste (det er mit andet forsøg) kage:

Mandag: Lave MMF, forme roser og stille dem til tørre.

Tirsdag: Lave tobleronecreme om morgenen, lave hindbærmousse og stille begge på køl. Bage kagerne, så skære dem ud og over i 2 dele, lad dem køle helt af. Om aftenen smække fyldet i, og lade kagedelene stå hver for sig i køleskabet (pakket godt ind i vita wrap for ikke at få "køleskabssmag").

Onsdag: Lave nutella-smørcreme om morgenen og stille den på køl, lave blade i MMF, smøre kagen ind i nutella-smørcremen og stille den på køl til cremen er stiv nok. Rulle betrækket ud til kagerne, lægge det på den nederste kagedel først, så sætte den øverste kagedel ovenpå og betrække den. Så blev den sprøjtet op med tobleronecreme i kanterne (betrækkene var ikke ret flotte, derfor), så lægge roserne og bladene på, og så på køl indtil vi tog afsted. Og så stod den i et køligt værelse en times tid inden vi spiste den, så den lige kunne "tø" lidt op.

Jeg har ikke brugt afstivere (sugerør eller andet) for at støtte den øverste kagedel, og den holdte sig fint på plads.

Jeg må indrømme at jeg stressede ret meget over den kage, især når den skulle vendes ud på fadet, og da betrækket skulle på, det var så tæt på at jeg kastede den ud i skraldespanden flere gange - så hav god tid og masser af tålmodighed. Når jeg flyttede kagen, så gjorde jeg det med en lang palet og en stor kniv under kagen, eller med bagepapir under. Den blev dog smurt med nutellasmørcremen, og betrukket direkte på fadet, da jeg ikke havde nerver til at flytte rundt med den.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. september 2010

quity

Ved ikke helt hvordan man laver hudfarvet uden pastafarve, måske en anelse cacao kan lave den gyldne farve ?... uden at vide det 100 %.

Angående vugge og ISÆR sko, så skal mmf være ret tyk, ihvertfald i forhold til den tykkelse du bruger som overtræk... så er det ingen sag at lave sko... og så når du laver sko, så skal du klippe en halvmåne i en skumserviet, som du så bruger til at holde snuden opppe på skoen... det virker super..

Jeg har lagt en how to på en vugge herinde mener jeg... den er super fin, og den bruger jeg hver gang... eller nu gør jeg ike mere, kan den jo snart i hovedet

Hmmm, synes jeg har kigget efter en how to... til vugge, men synes ik jeg kunne finde den herinde. Har kigget på youtube og der var også nogle, men kunne nu godt bruge en mere simpel en.

Rettelse: Jeg har fundet en how to

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.