Måske dumt spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.803 visninger
26 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Gyllibik

Hej alle i dygtige kagekoner.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave en fin kage. Men har lige enkelte spørgsmål.

1) Toblerone creme- flere steder står der at den skal køles af i en dag og stivnes. Skal den det i skålen, eller smøres den i kagen?

2) Royal icing- er det det ssom man laver fine blomster pynt af, og skal pynten laves dagen índen?

3) Pyntning- Hvordan laver i det fine net pynt.

4)MMF- er det bare helt almindelige skumfiduser?

Håber nogen kan hjælpe.

Gylli

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

Ni-ko-li-ne

Gyllibik skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave en fin kage. Men har lige enkelte spørgsmål.

1) Toblerone creme- flere steder står der at den skal køles af i en dag og stivnes. Skal den det i skålen, eller smøres den i kagen?

2) Royal icing- er det det ssom man laver fine blomster pynt af, og skal pynten laves dagen índen?

Håber nogen kan hjælpe.

Gylli

jeg kan svare på eet enkelt spørgsmål...

4) det skal være de skunfiduser der kan grilles over et bål....

Anmeld

2. september 2010

Gyllibik

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg kan svare på eet enkelt spørgsmål...

4) det skal være de skunfiduser der kan grilles over et bål....

Takker, så blev jeg lidt klogere.

Anmeld

2. september 2010

quity

Gyllibik skriver:

Håber nogen kan hjælpe.

Gylli

Tobleronecremen skal køles af i skålen, og når den er helt kold pisker du den (ligesom du pisker flødeskum). Så bliver det stift og lige til at ligge i kagen.

Royal icing er en glasur. Jeg bruger det i sprøjteposer og tyller, med dette kan man lave fine kanter rundt om kagen og andet pynt. Nogle kan lave roser og andet pynt af det.

Jeg tror de fleste laver pynt af enten fondant/sugar paste eller mmf.

MMF er skumfiduser, vand, olie og flormelis. (som NI-KO-LI-NE skriver er det de skumfiduser til bål, dem fra Netto er gode)

Har du flere spørgsmål så skriv bare, jeg har da lavet lidt kager

Anmeld

2. september 2010

Gyllibik

quity skriver:

Tobleronecremen skal køles af i skålen, og når den er helt kold pisker du den (ligesom du pisker flødeskum). Så bliver det stift og lige til at ligge i kagen.

Royal icing er en glasur. Jeg bruger det i sprøjteposer og tyller, med dette kan man lave fine kanter rundt om kagen og andet pynt. Nogle kan lave roser og andet pynt af det.

Jeg tror de fleste laver pynt af enten fondant/sugar paste eller mmf.

MMF er skumfiduser, vand, olie og flormelis. (som NI-KO-LI-NE skriver er det de skumfiduser til bål, dem fra Netto er gode)

Har du flere spørgsmål så skriv bare, jeg har da lavet lidt kager

Dejligt du lige kunne hjælpe mig. Mange tak. Der er lige enkelte spørgsmål  mere.

Når der er første gang jeg skal lave noget med mmf, er det så bedst at holde sig til istedet for at sætte gang i royal icing pynt?

Kunne godt tænke mig at lave en to lags kage. Hvordan får jeg kagen oven på kagen  /(Var det helt vulapyk)

Anmeld

2. september 2010

quity

Gyllibik skriver:

Dejligt du lige kunne hjælpe mig. Mange tak. Der er lige enkelte spørgsmål  mere.

Når der er første gang jeg skal lave noget med mmf, er det så bedst at holde sig til istedet for at sætte gang i royal icing pynt?

Kunne godt tænke mig at lave en to lags kage. Hvordan får jeg kagen oven på kagen  /(Var det helt vulapyk)

Jeg synes det er flot du tør starte med at lave en to-etagers kage...

Jeg ville lave pynt af mmf og bruge royal icing til at skrive med(med mindre du har bogstav udstikkere) og til at lave en fin kant evt nederst på kagen og nederst på den øverste kage, så man ik kan se "samlingen" af de to kager.

Da jeg skulle prøve min første to etagers kage jeg jeg læst herinde hvordan jeg skulle gøre det.

Når du har betrukke den nederste kage med mmf kan du stikke sugerør i (i samme højde som kagen). da disse vil virke som stivere af den øverste kages vægt.

Den øverste kage stilles på kagepap og betrækkes. Herefter stilles kagen(på kagepap) ovenpå sugerørene i kagen.

Håber det er til at forstå, ellers er der et sted herinde hvor anasmor viser hvordan hun gør.

Anmeld

2. september 2010

Gyllibik

Du er en kæmpe hjælp, mage tak Prøver mig frem men købte bunde og laver en seriøs kage når tiden er innde

Må da lige preøve at finde anasmor

Hovsa, skal man bruge smørcreme først?

Anmeld

2. september 2010

quity

Du er en kæmpe hjælp, mage tak Prøver mig frem men købte bunde og laver en seriøs kage når tiden er innde

Må da lige preøve at finde anasmor

Hovsa, skal man bruge smørcreme først?

Ja du skal smørre kagen op med evt smørcreme, dette for at gøre den glatog for at fyldet i kagen ikke skal smelte mmf. Der kan du også se en fin kant af royal icing.

Jeg har fundet linket fra anasmor og tillader mig at ligge det her, så du kan se hvordan hun gør.

Jeg har lavet en how to... den vises her... https://www.baby.dk/debat/57962pi2/kageklubben/blaa-og-hvid-bryllupskage-o.aspx

Anmeld

2. september 2010

Anasmor

Jeg har lavet en how to på to etagers kager...

https://www.baby.dk/debat/57962pi2/kageklubben/blaa-og-hvid-bryllupskage-o.aspx

Håber den kan bruges

Kh Stinna

Anmeld

2. september 2010

Anasmor

To sjæle, samme tanke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.