Er jeg den eneste der...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2010

Marco2

Må ærligt indrømme at det ikke ligger så fjernt for mig … Synes det så sååå roligt og hyggeligt ud. Har termin 3. februar så der er vel noget tid til at tænke over det. Indtil nu har det overhovedet ikke været til diskussion at jeg skulle føde på Skejby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

oo

vi har valgt hjemmefødsel til vores første fødsel der gerne skulle finde sted om ca halvanden måned og for mig har det været et kæmpe gave at få lov at følge Zafir i nat! Jeg har naturligvis gjort mig en hel masse tanker om hvordan jeg skal arbejde under veerne, under fødslen, hvad Sørens rolle er, hvilken rolle min mor får som fødselshjælper osv. Men at se Zafir live, så jeg IKKE lige kunne skippe veerne og fast forward til selve fødslen, var faktisk ganske fantastisk! jeg lagde meget mærke til hvordan hun arbejdede, hvilke stillinger hun brugte, hvordan hun gik ind i sig selv og så ud til at bevare afslapning selv når man kunne se at det satme gjorde ondt. Alle de tanker jeg har haft om, om jeg nu også kunne det her, de forsvandt helt efter at have fulgt Zafir live i nat, så jeg er SÅ glad, beæret og rørt over at hun ville dele det med os

Anmeld

1. september 2010

Ranarupta

Jeg er omvendt. Ville ikke engang overveje det, da jeg var gravid. 
Og nu sidder jeg og er totalt ærgerlig over, at jeg aldrig får lov til at opleve en hjemmefødsel pga. min 1. fødsel...  

Anmeld

1. september 2010

Ranarupta

Tjuhl skriver:

vi har valgt hjemmefødsel til vores første fødsel der gerne skulle finde sted om ca halvanden måned og for mig har det været et kæmpe gave at få lov at følge Zafir i nat! Jeg har naturligvis gjort mig en hel masse tanker om hvordan jeg skal arbejde under veerne, under fødslen, hvad Sørens rolle er, hvilken rolle min mor får som fødselshjælper osv. Men at se Zafir live, så jeg IKKE lige kunne skippe veerne og fast forward til selve fødslen, var faktisk ganske fantastisk! jeg lagde meget mærke til hvordan hun arbejdede, hvilke stillinger hun brugte, hvordan hun gik ind i sig selv og så ud til at bevare afslapning selv når man kunne se at det satme gjorde ondt. Alle de tanker jeg har haft om, om jeg nu også kunne det her, de forsvandt helt efter at have fulgt Zafir live i nat, så jeg er SÅ glad, beæret og rørt over at hun ville dele det med os

Trine, jeg håber og ønsker for dig, at du får lige så fin en fødsel, som Zafir og Frigg havde! 
Det var jo sååå fint! 

Anmeld

1. september 2010

oo

Ranarupta skriver:

Trine, jeg håber og ønsker for dig, at du får lige så fin en fødsel, som Zafir og Frigg havde! 
Det var jo sååå fint! 

tak  

jeg har lige talt med min mor, der er i sommerhus og fortalt om fødslen i nat, og hun var helt "NEJ! hvorfor vidste jeg ikke det?!"

Anmeld

1. september 2010

N&J

Tjuhl skriver:

Får i forklaret de teknikker af jm eller har I selv skulle finde frem til dem???

Jeg ville ønske jeg havde set denne fødsel inden jeg fødte, tror stadig jeg ville have født på hospitalet (da jeg frygtede at noget ville gå galt), men Nikita var heller ikke skruet ordentlig ned i bækkenet, og jeg fik ikke noget at vide om det, ej heller nogle af de teknikker som Zafir brugte, det kunne nok have gjort at jeg ikke var spækket alt hvad der kunne spækket og derved nok skal have ks næste gang, da jeg ellers risikere (fik nærmest at vide at det var uundgåeligt hvis jeg fødte varginalt igen) at det ikke kan holde på noget igen..  æv æv.. 

Anmeld

1. september 2010

nynne-l

jeg er så meget på til en hjemmefødsel synes det, så både hyggeligt og rart ud, at man lige kunne smide sig på sofaen

så er der lige det med at i ens egen hjem er der mad og man kan spise sunlolly hvis det er det man ønsker på sygehuset er der kun tørt brød

og så er der lige det med at det bliver nr 2 denne gang og det gør at jeg alligevel bliver smidt hjem efter 4 timer så ville det være rart hvis man kunne spare rejsen synes ikke det er super fedt at man skal putte en 4 timer gammel baby i en autostol

skal lige sige at jeg ikke havde tænkt tangen hjmmefødsel før i nat da jeg sad og så zafir men jeg fik jo også hele natten til at tænke over det

Anmeld

1. september 2010

Diana...

Nej jeg har ikke ændret mening men nu har jeg også oplevet det modsatte af en god hjemme fødsel. MEN jeg synes det var helt fantastisk at se og synes det er så stort af dem. 

MEN hvis jeg havde modet et sted med en bedre hjemmefødsel ordning så ville jeg godt ture prøve igen. 

Anmeld

1. september 2010

Camilla_a

Skal helt sikkert føde hjemme hvis der kommer en mere!

Anmeld

1. september 2010

Kløver

Gitte85 skriver:

...overvejer hjemmefødsel efter at have set seje Zafir føde sin datter? 

Jeg har siddet fra start til slut og fulgt med og hvor var det vildt og dejligt at se... (sidder stadig med tåre i øjne)

Når vi skal have nr. 2, så vil jeg klart overveje hjemmefødsel

Jeg overvejede meget hjemmefødsel, men pga mine hofter, tør jeg simlpelthen ikke, da der for nemt kan ske komplikationer, men overvejer da muligheden for at føde i vand, eller ihvertfald for at være i vandbad så længe som muligt op til selve fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.