Er jeg den eneste der...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2010

Tdittmann

Jeg ville gerne føde hjemme, men tør ikke da mine 3 børn alle har haft brug for hjælp fra børnelæge lige efter fødslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Corn

Vores nummer tre er født herhjemme og får jeg overtalt manden til nummer fire om et par år, så skal det også være hjemmefødsel...

Det er helt fantastisk, og selvom manden havde sine tvivl inden, så er han stor fortaler for hjemmefødsler nu

Anmeld

1. september 2010

Stephanie3

Jeg overvejede det, da jeg ventede Lucca, og snakkede også med en jm om det, men ville simpelthen ikke være tryg nok ved det.

Anmeld

1. september 2010

Angelica

Jeg skrev også i den anden tråd Men!

Jeg har hele tiden været pro-hjemmefødsel, så for mig var det en slags forsmag på hvad jeg kunne møde i fremtiden.
Der er de faglige detaljer, som gør at jeg ser at hjemmefødslen er langt sikrere og tryggere end hospitalfødsel: alene 60% af alle jordemødre føder deres børn hjemme. De ved vel bedst ik? Man har sin jordemoder hos sig hele tiden; og hvis den anden kommer, så er det ikke fordi der er tre kvinder i nabo-stuerne der føder hurtigere end en selv., man kender jordemødrene.

Jeg oplevede, at her var ro omkring hele situationen og plads til at lave andet end 'bare' at have fokus på fødslen, vi gik til og fra, spiste, hyggede, snakkede og Zafir kunne tage det i sit eget tempo uden at skulle 'sendes hjem', som hvis det havde været på hospital.
I forhold til min egen fødsel var her langt mere ro og sikkerhed. Jeg oplevede at have tre fremmede jordemødre og af dem, skulle jeg skændes med én af dem. Det var ikke min kop te. Der var ikke overskud til at hjælpe mig når jeg havde brug for det, og jeg følte til tider at jeg var noget alene. Det var ikke følelsen her.
Jeg havde en - trods alt - god fødsel dengang, men det vil bare være så meget bedre med hjemmefødsel.
Desuden vil jeg ikke gøres syg - at føde er ikke en sygdom, men en aktiv del af en kvindes liv.

Anmeld

1. september 2010

Tina2

Ja, jeg skal jo føde hjemme inden så længe (er i uge 38 nu) og jeg GLÆDER mig! Jeg har kendt Zafir siden 2003, hvor vi var i terminsgruppe sammen da hun ventede Idun og jeg ventede Filuca :-)

Hun fødte jo også Idun hjemme og jeg tror egentlig det var den første hjemmefødsel jeg sådan hørte om- altså sådan rigtigt, fra en man "kendte".....

I samme gruppe var også Stine, som 1. gang fødte på hospital men siden har født de to andre børn hun har hjemme. Og hun bor 10 km fra mig.....

Sidst jeg fødte var i 2007, og det var Milas som jeg fødte i vand på sygehuset.... En helt igennem fantastisk oplevelse!

Overvejede dog inden denne graviditet om næste gang skulle være hjemme. Min mand var ikke vild med tanken....

Stine anbefalede mig at droppe JM i Aalborg og tage dem i Dronninglund... Der har man to faste og det er så en af dem der kommer :-) Så det gjorde jeg og det hjalp virkelig meget på Thomas at komme med derop! De er vant til hjemmefødsler og snakker rigtig godt for det:-)

Jeg har indtil nu været EKSTREMT glad for at ha' valgt de JM, for har ikke gode erfaringer med dem i Aalborg hvor man er inde hos en masse forskellige hver gang og skal være heldig for at føde med en man kender.....

Idag kommer mine to JM på hjemmebesøg her hos os, rigtig hyggeligt:-)

Jeg har købt kar (magen til Zafirs) og jeg glæder mig! I starten valgte jeg hjemmefødsel KUN af den grund at jeg VIL føde i vand, der er nemlig kun en stue på Aalborg sygehus med fødekar!!! Men nu er jeg virkelig glad for det af flere grunde, netop også det med at man er hjemme i vante omgivelser osv....

Jeg skal kun ha' Thomas og JM med til fødslen, føler ikke jeg har behov for flere.....

Anmeld

1. september 2010

Malonde1985

Jeg synes også det er super sejt gået af Zafir! og det må være en fantastisk følelse at føde i eget hjem.

Men jeg ville ikke turde selv! Har det bedst med at føde på hospitalet

Anmeld

1. september 2010

*Ulvemor*

jeg ønskede hjemmefødsel da jeg skulle have gavin, men vi måtte komme frem til en beslutning der hed på sygehuset alligevel, da moderkagen lå kompliceret.

dog nåede den at rykke sig..men fødte så noget før termin, så det skulle bare gå hurtigt, der var ikke tid til at overveje nogetsomhelst, selvom vi havde snakket med jm om det 

men overvejer det da helt klart hvis jeg skal have flere børn -og der ikke er nogle problemer med graviditeten

Anmeld

1. september 2010

Mathilde

Hvis jeg skal have nr. 2 tror jeg det bliver en hjemmefødsel... Både fordi det gik så stærk med Celina og for at slippe for køreturen ind og hjem igen kort tid efter...så slipper man for en masse stress Ingen taske der skal pakkes, ingen ventetid på fødegangen osv.

Til den tid hvor vi evt skal have nr. 2 vil jeg forhåbentlig også være uddannet jordemoder og kende en hel masse til fordele og ulemper!

Anmeld

1. september 2010

millesofie

Gitte85 skriver:

...overvejer hjemmefødsel efter at have set seje Zafir føde sin datter? 

Jeg har siddet fra start til slut og fulgt med og hvor var det vildt og dejligt at se... (sidder stadig med tåre i øjne)

Når vi skal have nr. 2, så vil jeg klart overveje hjemmefødsel

jeps jeg skal helt klart føde hjemme næste gang

så snyd at jeg ikke viste hvad jeg gik ind til sidst, for så havde jeg født hjemme sidst

Anmeld

1. september 2010

Anasmor

Jeg har villet begge gange... i 2001 og 2008, men grundet slem bækkenløsning, mente de ikke at det var en perfekt fødsel for mig... Men hvor ville jeg bare gerne have prøvet det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.