BabyStella! skriver:
Sidder og tuder over at læse Jeres svar. Alle har en som hjælper og/eller overrasker.
Som sagt; jeg er aldrig blevet overrasket i de 10 år, vi har været sammen. Det er måske kun én gang ud af 10, at han tager opvasken af sig selv. Beder jeg ham om det, varer det 3 dage før han tager den og så er det,fordi jeg endnu engang har bedt ham om det. Og får desuden et ordentlig skænderi ud af det 
Det er lige siden, jeg blev syg og jeg SLET ingen hjælp fik, at jeg har tænkt; "Hvad laver jeg egentlig med ham?" Jeg ved at jeg sagtens kunne klare mig uden ham - det har jeg gjort før. Og nu hvor Stella er i dagpleje, får jeg pause der. Når jeg begynder i skole igen, har jeg fri en time før hun skal hentes, så vil stadig få mulighed for en pause.
Palle er som han altid har været! Doven og egoistisk, og det eneste jeg faldt for dengang, var hans humor.
Misforstå mig ikke, han er hverken ond eller lign. Han kan oz sagtens ta´ Stella når jeg lige er ved noget, eller gå en lille tur med hende, for at få hende til og sove, og ringer da oz hjem engang imellem, når han er på vej hjem fra motionscentret, og hører om der er noget, jeg skal ha´ på tanken.
Det burde måske være nok, men det er det ikke. Jeg er SÅ TRÆT af at skal klare alting selv. Når jeg begynder i skole, ved jeg at jeg kommer hjem til en kæmpe opvask eller et gulv der ikke er støvsuget.
Inden jeg gik på barsel, arbejdede jeg i butik, og når jeg havde fri kl. 17.30 og først var hjemme 18.00-18.30, var der møgbeskidt de fleste gange 
Argghhhh, nå!?
Puha... jeg FORSTÅR dig virkelig godt... jeg ville ærligt talt blive bims i låget!!! Det er mega hårdt at atå for det hele, og aldrig føle, at man er 2 om de "sure pligter"... øv!!!!
Jeg hører til en af de heldige... jeg har en mand, som er super ernergisk, og som altid tager initiativ til at svinge støvsugeren, bære ud af bordet, arrangere et fodbad til mig.. osv osv!!! Vi har altid haft hver vores "roller".... - jeg hader at støvsuge og vakse gulve, så det har han altid sørget for... til gengæld handler jeg inde, lavermad, rydder op osv!! Det har altid været perfekt fordelt herhjemme... og vi behøver ikke at diskutere den slags... det blir bare gjort helt af sig selv!!!
Det aller vigtigste i et parforhold er (efter min mening), at man bl.a. føler sig værdsat, respekteret og elsket!! Jeg føler mig som en sand prinsesse.... - min mand fortæller mig hver dag, at han elsker mig, og kærligheden lyser langt ud af ham, når han ser mig i øjnene!!! Jeg kan se, at han er stolt af mig, og jeg føler, at han vil gå gennem ild og vand for mig...!! Det er SÅDAN en følelse, som burde være der... og så er de store overraskelser ikke så vigtige!!
Nu hvor jeg var tæt på at gå i fødsel i sidste uge (var begyndt at åbne mig, kun 34+1 henne dér) må jeg kun rejse mig fra seng/sofa, når jeg skal på toilettet.... det betyder, at det er min mand, der skal klare ALT herhjemme.... og hold da op, hvor har han været sej!!! Han har sørget for ALT... og gjort det hele til UG!!! Iiihhh jeg er en heldig kartoffel, kan jeg godt se 
Men det jeg ville sige er, at du også fortjener at have sådan nogle dejlige følelser indeni.....! Man føler, at man kan klare SÅ meget mere her i livet, når der er opbakning, samarbejde, kærlighed, omsorg og respekt på hjemmefronten....!!! Det er ikke fair, at det er dig, der skal tage det hele på dine skuldre.... og slet ikke, at du skal bede ham flere gange om ting, som han egentlig bare burde gøre helt af sig selv....
Håber det aller bedste for dig 
Mange hilsner fra Lea