Hvor tit gør din mand noget for dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

MM1987

Nå jo, og så laver han RIGTIG meget i hverdagen, han står for rengøringen og det meste af tøjvasken, og så lader han mig altid låne bilen, uden jeg giver noget til Benzinen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Mussen2

BabyStella! skriver:

Jeg kunne så godt tænke mig, at blive forkælet!

Jeg har været sammen med min mand i snart 10 år, og kan ikke mindes at han nogensinde har overrasket mig. Der er selvfølgelig fødselsdage og årsdage, men der ved jeg altid hvad jeg får, blomster og/eller smykker   Hvilket da oz er fint nok, men virkelig kedelig i længden!

Jeg har ofte snakket med ham; fortalt ham, at jeg godt kunne tænke mig at vi lavede noget mere sammen bare os to, eller endda med Stella. Jeg ser folk i min hverdag og i fjernsynet, hvordan de forkæler hinanden, og blir´ så misundelig.

Åhhh, at blive overrasket på sin fødselsdag med god middag eller en gang massage - bare noget helt uventet. Det har jeg bare aldrig prøvet.

Jeg har tit overrasket ham. Sidst her i juli, da han fyldte 30 år, havde jeg lavet surpriseparty til ham, inviteret alle hans venner og sørget for drikkevarer og mad; sang og sjove briller, hat og næse  Så tog tøsen og jeg ellers hjem til min lillebror og lånte hans lejlighed, så kunne manden og hans venner, samt min lillebror bare skabe sig tosset

Men jeg kan virkelig ikke huske, at han nogensinde har fejlet benene væk under mig

Har din mand ikke en søster eller god venined, som kan huske ham på at forkæle dig og på alle de der ting en mand skal gøre, så som at købe morgengave, brudebuketten etc?

Hvis han ikke har lært det hjemmefra er det jo ikke nemt.

Jeg tror ikke det har en særlig positiv effekt hvis man beder ham om det selv, men man siger jo at vejen til en mands hjerte er sex og formår man at fylde ham med, så kan man til gengæld forvente kærtegn og forkælelse

Ethvert forhold har brug for at man kan overraske og forkæle hinanden. Håber han strammer sig an.

Anmeld

30. august 2010

MariaJ

Det er måske ikke overraskelserne, der dominerer vores forhold, men vi er rigtig gode til at gøre kæresteting sammen, og han fortæller mig mange gange om dagen hvor meget jeg betyder for ham. Han er rigtig god til at finde de helt rigtige ting til jul og fødselsdag, og jeg har fået overraskelseskort til vores bryllupsdag og årsdagen for hvornår vi mødte hinanden. Vi går ud sammen en aften hver uge (nu også med baby), tager på ferie og weekendture og er blevet gode til romantikken i hverdagen igen, efter en lidt død periode, hvor det hele gik lidt op i arbejde og det praktiske. De fleste ting planlægger vi i fællesskab, men vi kan bruge lang tid på at planlægge vores næste eventyr, og er nok begge mere planlæggere end overraskere.  

Anmeld

30. august 2010

BabyStella!

Rollo skriver:

Søde.... Nu skriver jeg det altså!!!

Jeg har tit tænkt efter dine indlæg at du ikke virker helt lykkelig og at du ikke bliver værdsat som du skal..

Du får en krammer og husk på at vi lever kun en gang

Knus

Det er jeg heller ikke! Tænker tit på og gå fra ham, har tit snakket med ham om alle de ting, jeg gerne vil ha´ var anderledes, men det er kun den første dag eller 2 efter diskussionerne, at alt er lyserødt. Efter et par dage blir´ det hverdag igen, og jeg står endnu engang med opvasken, bleskiftningen og græsslåning

Om igen; så har jeg været sammen med ham i snart 10 år - vi kender hinanden ud og ind! har jeg mod til og starte forefra? Med en anden? Vi har Stella sammen oz. Ønsker ikke at hun kun ser sin far, som hun er SÅ glad for, hver anden weekend.

Det er sgu svært, vi har det jo nogenlunde. Vi skændtes ikke konstant, kan oz snakke fint sammen, har fælles venner, fælles interesser... Jeg mangler bare lige....? Lidt ekstra

Anmeld

30. august 2010

Mor til L&S

BabyStella! skriver:

Det er jeg heller ikke! Tænker tit på og gå fra ham, har tit snakket med ham om alle de ting, jeg gerne vil ha´ var anderledes, men det er kun den første dag eller 2 efter diskussionerne, at alt er lyserødt. Efter et par dage blir´ det hverdag igen, og jeg står endnu engang med opvasken, bleskiftningen og græsslåning

Om igen; så har jeg været sammen med ham i snart 10 år - vi kender hinanden ud og ind! har jeg mod til og starte forefra? Med en anden? Vi har Stella sammen oz. Ønsker ikke at hun kun ser sin far, som hun er SÅ glad for, hver anden weekend.

Det er sgu svært, vi har det jo nogenlunde. Vi skændtes ikke konstant, kan oz snakke fint sammen, har fælles venner, fælles interesser... Jeg mangler bare lige....? Lidt ekstra

10 år er også længe og i kender hinanden ud og ind. Men tænker samtidig at det måske er for længe???!!

Sys bare det er synd for dig at være i et forhold hvor du ikke er rigtig lykkelig, selvom jeg også sagtens kan forstå at det er svært at slippe det - man ved jo hvad man har og ikke hvad man får, men som jeg læser det kan du næsten kun få bedre - en der vil forkæle dig, og hjælpe til hjemme og med Stella

Tror det handler om tryghed fra din side og det forstår jeg også godt - synes bare det er SÅ synd for dig at du har det sådan som du har det. Tænk også på din datter, måske hun også er bedre tjent??!! Uden at vide det!!

Puha - Øv at du skal have det sådan altså!! Håber I finder en løsning og at han snart ser alvoren i dette og finder ud af at han måske er tæt på at miste dig!!

Knus

Anmeld

30. august 2010

Miamaja

Hmmm... Jeg er ret sikker paa han elsker mig overalt men han er ikke typen der siger det i ord. Han er heller ikke vildt romantisk, men han holder altid doren for mig. ogsaa overrasker mig altid med store dyre gaver, er enormt god til at planlaegge rejser, restaurantbesog, udflugter osv. Og saa betaler han iovrigt for alt.

Jeg siger siger rigtig tit til ham ' kan du ikke lide min nye kjole eller ser jeg ok ud osv og saa siger han altid ' du ved da godt du er smuk'. Men, nej det gor jeg altsaa ikke bare. Saa det er han ikke saa god til.

Anmeld

31. august 2010

BabyStella!

UPDATE: Snakkede med manden igår om vi ikke snart skulle lave noget sammen?

Restaurantbesøg og/eller biograftur, jeg har 2 billetter liggende med tilhørende sodavand og popcorn (sådan en pakke, man kan købe til 200 kr.).

Det endte med en diskussion omkring børnepasning. Hvem der skulle passe Stella? Min søster plejer og gøre det, men hun er lige belvet skilt fra sin mand, og det var IKKE en fredelig skilsmisse desværre. Der er stadig lidt uro i deres familie, så der vil jeg ikke  ha´ det godt med at Stella kom hen - ikke før der er faldet ro på.

Palle mente så at hans storebror skulle ha´ chancen, hvilket jeg havde det fint nok med, men ville bare gerne ha´ at han kom her og så efter hende. Hun sover jo alligevel, hvis det er biografen, vi skulle i. Hans storebror Bo, har selv en dreng på 2 år og endnu et på vej. Har nok været lidt forbeholden pga. hans kæreste, som ikke er så glad for os åbenbart? Og har sat sig imod at Bo besøger os! Så det er jo ikke så tit at Stella ser sin onkel - derfor vil jeg føle det som at aflevere hende til en fremmede.

Men det blev altså Bo som skulle se efter hende, og så blev det her. Nu må vi bare se om han kan? Og hvis han ikke kan, sagde jeg til manden; "Så må vi finde en anden dag, for jeg gider ikke ha´ denne diskussion igen om hvem der må passe Stella? Og hvorfor det kun er min familie? Osv."

Gik tilsidst i seng med hovedpine 

Anmeld

31. august 2010

misslea

BabyStella! skriver:

Sidder og tuder over at læse Jeres svar. Alle har en som hjælper og/eller overrasker.

Som sagt; jeg er aldrig blevet overrasket i de 10 år, vi har været sammen. Det er måske kun én gang ud af 10, at han tager opvasken af sig selv. Beder jeg ham om det, varer det 3 dage før han tager den og så er det,fordi jeg endnu engang har bedt ham om det. Og får desuden et ordentlig skænderi ud af det

Det er lige siden, jeg blev syg og jeg SLET ingen hjælp fik, at jeg har tænkt;  "Hvad laver jeg egentlig med ham?" Jeg ved at jeg sagtens kunne klare mig uden ham - det har jeg gjort før. Og nu hvor Stella er i dagpleje, får jeg pause der. Når jeg begynder i skole igen, har jeg fri en time før hun skal hentes, så vil stadig få mulighed for en pause.

Palle er som han altid har været! Doven og egoistisk, og det eneste jeg faldt for dengang, var hans humor.

Misforstå mig ikke, han er hverken ond eller lign. Han kan oz sagtens ta´ Stella når jeg lige er ved noget, eller gå en lille tur med hende, for at få hende til og sove, og ringer da oz hjem engang imellem, når han er på vej hjem fra motionscentret, og hører om der er noget, jeg skal ha´ på tanken.

Det burde måske være nok, men det er det ikke. Jeg er SÅ TRÆT af at skal klare alting selv. Når jeg begynder i skole, ved jeg at jeg kommer hjem til en kæmpe opvask eller et gulv der ikke er støvsuget.

Inden jeg gik på barsel, arbejdede jeg i butik, og når jeg havde fri kl. 17.30 og først var hjemme 18.00-18.30, var der møgbeskidt de fleste gange

Argghhhh, nå!?

Puha... jeg FORSTÅR dig virkelig godt... jeg ville ærligt talt blive bims i låget!!! Det er mega hårdt at atå for det hele, og aldrig føle, at man er 2 om de "sure pligter"... øv!!!!

Jeg hører til en af de heldige... jeg har en mand, som er super ernergisk, og som altid tager initiativ til at svinge støvsugeren, bære ud af bordet, arrangere et fodbad til mig.. osv osv!!! Vi har altid haft hver vores "roller".... - jeg hader at støvsuge og vakse gulve, så det har han altid sørget for... til gengæld handler jeg inde, lavermad, rydder op osv!! Det har altid været perfekt fordelt herhjemme... og vi behøver ikke at diskutere den slags... det blir bare gjort helt af sig selv!!!

Det aller vigtigste i et parforhold er (efter min mening), at man bl.a. føler sig værdsat, respekteret og elsket!! Jeg føler mig som en sand prinsesse.... - min mand fortæller mig hver dag, at han elsker mig, og kærligheden lyser langt ud af ham, når han ser mig i øjnene!!! Jeg kan se, at han er stolt af mig, og jeg føler, at han vil gå gennem ild og vand for mig...!! Det er SÅDAN en følelse, som burde være der... og så er de store overraskelser ikke så vigtige!!

Nu hvor jeg var tæt på at gå i fødsel i sidste uge (var begyndt at åbne mig, kun 34+1 henne dér) må jeg kun rejse mig fra seng/sofa, når jeg skal på toilettet.... det betyder, at det er min mand, der skal klare ALT herhjemme.... og hold da op, hvor har han været sej!!! Han har sørget for ALT... og gjort det hele til UG!!! Iiihhh jeg er en heldig kartoffel, kan jeg godt se

Men det jeg ville sige er, at du også fortjener at have sådan nogle dejlige følelser indeni.....! Man føler, at man kan klare SÅ meget mere her i livet, når der er opbakning, samarbejde, kærlighed, omsorg og respekt på hjemmefronten....!!! Det er ikke fair, at det er dig, der skal tage det hele på dine skuldre.... og slet ikke, at du skal bede ham flere gange om ting, som han egentlig bare burde gøre helt af sig selv....

Håber det aller bedste for dig

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

31. august 2010

ekzunz

DK skriver:

Altså jeg får ALDRIG overraskelser. Men det er fordi Mikkel er alt for praktisk og planlægningsmand til at han prissætter overraskelser.

Men jeg bliver tilgengæld forkælet til overmål! Jeg får store flotte gaver på min fødselsdag og jul. Han overfører altid penge til min konto når det kniber sidst på måneden. Så får jeg bare en sms: "Hej Smukke. Jeg har overført 500 kr. til dig, så har du til frokost med din veninde i dag!". Derudover rejser han sig fra sengen og henter et glas vand til mig når jeg har glemt det. Han laver the til mig (og kommer med kage) HVER aften, og han støvsuger, og tager opvasken hver dag uden at blive bedt om det! Han henter mig når jeg her fuld og har været i byen (altså dengang) og han bliver ikke sur når jeg har glemt nøglen til sommerhuset efter at vi har kørt 1,5 time for at komme derhen. Da jeg er på SU er det næsten også altid ham der giver når vi er i Biffen eller ude og spise. Han giver altid massage når man spørger og kommer rigtig tit med blomster på vores kærestedag en gang om måneden. Det er ren forkælelse. Så bliver han heller ikke sur når jeg sætter p-skiven i bilen forkert og vi får bøder. Han griner bare af mig og kysser mig! Skønt!!

Fantastisk indlæg Der gav du mig lige noget at tænke over...Skulle ellers lige til at skrive om hvor hårdt jeg har det, men det er jo rigtigt at de der små ting faktisk betyder mere end at få blomster på årsdagen...

Anmeld

31. august 2010

mullesmith2

Jeg syntes jeg bliver forkælet hele tiden, igår ville min kæreste gerne have mig med i biografen og så drikek kaffe et sted bagefter, men der måtte jeg desværre takke nej fordi jeg døjede sådan med bækken og var bare øm i den gravide krop, så vi lavede hjemmebiograf med snack og slik og hyggede os med en spændende action- drama film.  Vi spiller også tit kort sammen om aftenen og andre spil. Ellers er det da sket jeg har fået blomster et par gange og en parfume også og det var ikke fordi jeg havde fødselsdag eller noget. Og vi er også gode til at tage ud og spise både brunch og aftensmad... Så jeg syntes egentlig jeg bliver forkælet af min kæreste rigtig meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.