enlig mor, nu med kæreste...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2010

Pia.

mariamiss6 skriver:

Forresten det gælder jo ikke 3 forskellige mennesker....

Altså der sker ikke noget ved hvis du har din mor 1 døgn, din veninde 1 andet, og din kæreste 1 3.

Men når den samme person gennemsnitligt overnatter mere end 3 gange om ugen, tæller det som en samboende.....

Og så TROR jeg faktisk, at de 3 dage kun gælder mandag-fredag (begge inklusive) hvor weekend og ferier samt helligdage giver frit spil....

Min mor bor lige op af mig - så hun sover her ikke hun er bare tit over et par timer og hygge med ungerne om efteriddagen - spurgte kun hvad der galt som besøg .... mere fordi jeg ikke vidste det... eller hvis ungernes far spiser her hvad gælder så ? mere fordi jeg er uvidne på det område...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

Pia.

eliasogmor skriver:

joh det er det vel..men 3 gange om ugen  i 2 år.. det blir 2 meget lange år...

Ja hvis man er smask forelsket vil man jo helst være sammen hele tiden, men kan godt se problemet hvis økonomien ikke passer... Der er så mange regler... Det er slet ikke til at følge med...

Kunne I ikke være lidt på skift hos hinanden

Dejligt du har fundet en sød kæreste...

Anmeld

29. august 2010

mariamiss6

Pia. skriver:

Min mor bor lige op af mig - så hun sover her ikke hun er bare tit over et par timer og hygge med ungerne om efteriddagen - spurgte kun hvad der galt som besøg .... mere fordi jeg ikke vidste det... eller hvis ungernes far spiser her hvad gælder så ? mere fordi jeg er uvidne på det område...

Jamen så har han kun været der på besøg.....
Man begynder først at tælle ved overnatninger....

Og mere end 3 ugentlige overnatninger, af samme person, stort set hver uge, vil blive betragtet som en samboende. Og man vil miste sine enlig mor tilskud.....

Anmeld

29. august 2010

Pia.

Det var jo din kommentar til Eva den så så spids ud (lettere arrig faktisk) og så er det bare jeg siger at det er godt i to kender hinanden IRL, så læser i det måske ikke selv sådan som jeg for eksempel gjorde.....

He He

Anmeld

29. august 2010

Pia.

mariamiss6 skriver:

Jamen så har han kun været der på besøg.....
Man begynder først at tælle ved overnatninger....

Og mere end 3 ugentlige overnatninger, af samme person, stort set hver uge, vil blive betragtet som en samboende. Og man vil miste sine enlig mor tilskud.....

Ja det kan jeg godt forstå...  men så må man jo være sammen så tit man kan og så måske sove hver for sig det meste af ugen... for hvis man gerne må være sammen fra morgen til aften så er det jo super...

Syntes det er så svært at blive klog på de regler...

Anmeld

29. august 2010

mariamiss6

Pia. skriver:

Ja det kan jeg godt forstå...  men så må man jo være sammen så tit man kan og så måske sove hver for sig det meste af ugen... for hvis man gerne må være sammen fra morgen til aften så er det jo super...

Syntes det er så svært at blive klog på de regler...

Meget svært at finde ud af.... Der er alt for mange af dem.........

Anmeld

29. august 2010

Pia.

mariamiss6 skriver:

Meget svært at finde ud af.... Der er alt for mange af dem.........

ja nemlig... Man må vist hellere forhøre sig så man ikke gør noget forkert... jeg ville være ked af hvis folk fik ondt i røven over børnenes far kigger forbi ind imellem... Han bor langt fra os og kan altså på ingen måde undervære sine børn så mange dage på en uge og de kan bestemt heller ikke undvære deres højt elskede far... Så det er den mulighed vi har - han kommer ind imellem og bliver nogen gange og spiser med - men mine naboer er skønne og de ved vi er gode venner så det er nu ikke noget jeg er nervøs for ... han har jo sit eget hjem hvor han bor og sover - men folk skal bare ikke misforstå vores situation...

Anmeld

29. august 2010

Mimic

Kolding kommune siger at hvis der opholder sig en anden på adressen i mere end et halvt år (uden at have adresse der), så er man samboende og kan derfor miste alle tilskud

Anmeld

29. august 2010

Mamalou

Jeg tænker ikke, at det handler om hvor mange dage din kæreste overnatter, men snarere at I tænker jer om 

Hvis din kæreste har egen lejlighed, betaler el vand varme osv. og ikke har en hel garderobe hos dig, så er det vel bevis nok for, at han har sit eget hjem og ikke bor hos jer?

Jeg ved at kommunerne har "kontroltema's", som følger op på formodninger om social bedrageri. Jeg har hørt om et tilfælde, hvor de (kontrolteamet) har ringet til forsikringsselskaber, kigger i kældere osv. for at finde bevis på, at parret boede sammen og derved begik socialt bedrageri. De er ret opfindsomme må man sige! 

Men hvis I har rent mel i posen og tænker jer om, så tror jeg ikke I skal være så bekymret!

Forsat god søndag 

Anmeld

29. august 2010

eliasogmor

pyh ha....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.