hvad laver jeres baby, når I...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Millesmammi

jeg prøver at få lavet så meget som muligt når mille sover, hvilket hun ikke gør så meget

når jeg laver mad, ligger hun på legetæppet, hvilket hun ikke er så glad for. men så længe det KUN er pyller, lader jeg hende ligge, imens jeg laver det. .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

serinasmor

jeg går i bad, slapper af med en bog, pauser den, evt sætter en vask over og er på baby dk når serina sover

når jeg spiser morgenmad har hun som regel selv lige spist så der leger hun på gulvet, frokost spiser jeg sammen med hende og aftensmad er også blevet en fællesaktivitet her i huset.. men serina har jo så også selv bestemt at hun er en stor pige og vil ikke mades mere.. så hendes frokost består af rugbrød i bidder og aftensmaden af forskellige ting i bidder .. og der kan man jo sagtens spise selv imens hun hygger med at proppe bidder i munden som hun får hen foran sig på bordet én ad gangen..

skal jeg ellers have lavet noget .. støvsuge, tømme opvaskemaskine, rengøre badeværelse,lave mad,  lave bad til hende, på toilettet .. tjae hvad man nu skal så er hun oftest på gulvet i nærheden.. skal jeg på toilettet siger jeg bare til hende at det er det jeg skal og at jeg kommer tilbage om lidt så leger hun videre på gulvet .. hvis hun synes jeg er væk for længe begynder hun at kravle(søløve) ud til mig.. hun kan normalt underholde sig selv..  ellers synger vi sange eller leger med hende imens ved at hoppe ned i knæ og sige underlige lyde for derefter at rejse os og lave noget videre og sådn fortsætter det

har dog endnu ikke vasket gulv mens hun var vågen ... hmm eller jo .. men ikke efter hun er blevet mobil.. dengang hun var mindre lå hun på et tæppe mens mor vaskede gulv...

slutteligt vasker vi flasker og laver flasker til dagen efter sammen lige når hun er blevet puttet... så der ligger hun i sengen og siger godnat til sin sut, sutteklude og dyne (eller står op og skifter sang på godnatsangdimsen i sengen.. jep hun er blevet en stor pige) 

Anmeld

27. august 2010

mor-til-vanessa

jeg gør det meste om aftenen når hun er kommet i seng, hun kommer som regel i seng ved 7 tiden. så der gør jeg rent og div.

da hun var helt lille, lavede jeg altid rigtig store portioner mad så jeg bare lige kunne fryse noget op. men nu sidder hun som regel og leger ude i køkkenet mens jeg laver mad.

hvis jeg skal støvsuge har jeg hende på armen, da hun ikke kan lide lyden og altid begynder at græde. men det er ikke så farligt når man er hos mor.

jeg er næsten ude om dagen, så må altid ordne det praktiske om aftenen

bad gør jeg også om aftenen, når hun sover. kan godt lide at gå ren i seng og så synes jeg det er nemmere og hurtiger at blive færdig om morgenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.