hvad laver jeres baby, når I...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.990 visninger
32 svar
0 synes godt om
27. august 2010

Vidunderligeunger

....spiser morgenmad, går i bad, ligger makeup, tørrer hår, får tøj på, hænger vasketøj op, tømmer/fylder opvaskemaskinen, vasker flasker (til dem der gør der), laver frokost, støvsuger, er på baby.dk, laver og spiser aftensmad??

jeg er i perioder meget alene, og der skal ovennævnte jo stadig gøres så når jeg laver de ting (udover baby.dk, der sover hun) ligger hun på legetæppet, eller lign. Men det er jo faktisk lang tid når alle tingene biver lagt sammen... 

Knus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Vidunderligeunger

har forresten Alberte på 3 mdr, så hører gerne fra alle med børn/babyer som går hjemme

Anmeld

27. august 2010

eliasogmor

elias han lå tæt på mig, enten på legetæppe, på madras, i skrå stol..eller i hans seng på værelset....med uro tændt..var alene med ham fra første dag og det har fungeret fint..i dag er han en utrolig kærlig dreng og meget selvstændig...

Anmeld

27. august 2010

Vidunderligeunger

eliasogmor skriver:

elias han lå tæt på mig, enten på legetæppe, på madras, i skrå stol..eller i hans seng på værelset....med uro tændt..var alene med ham fra første dag og det har fungeret fint..i dag er han en utrolig kærlig dreng og meget selvstændig...

ja det er også sådan nogle ting Alberte "laver" når jeg skal ordne ting rundt omkring i huset..

Tak for svaret

Anmeld

27. august 2010

Frk. Himmelblå

I langt de fleste tilfælde var min datter på legetæppet. 

Jeg forsøgte at gå i bad, mens hun sov, men hvis det ikke kunne passe, så brugte jeg skråstol, så hun kunne sidde på badeværelset og se mor bade. Jeg har ellers været hys med skråstol, så det blev til meget hurtige bade! 

Hvis man fx  skal udenfor at hænge tøj op eller foretage ligenende aktivitet, så foreslår jeg en bæresele. Men den bliver sjovere, når hun er lidt ældre (omkring 20 uger) for så må hun vende med hovedet mod verden og kan rigtig følge med i, hvad du laver. Mener godt du kan bruge selen allerede nu, men med måde og absolut ikke for længe ad gangen, men 10 min her og 10 min der. 

Jeg har og har haft den hvide babybjörn, og den er alletiders!

Når min datter lå på legetæppet, så sørgede jeg for at knævre konstant, hvis jeg gik lidt væk, så hun fortsat kunne høre mig og ikke blev utryg. Der er også blevet sunget mange sange på den konto, og jeg er altså ikke nogen Pavarotti ;-) Men det har Lille Frk. Blemås nu været fuldstændig ligeglad med - hun elsker stadig når mor synger! - Gad vide hvor længe, det kan vare ved .

Håber, du kunne bruge mit svar til noget.

Hilsen en mor, som også har perioder alene med baby.

Anmeld

27. august 2010

Vidunderligeunger

det kunne jeg helt sikkert tak...

jeg har også en bæresele fra babybjørn, men hun er sgu ved at være lidt for tyk til den (ja kun 3 mdr), og jeg synes hun er meget tung at bære rundt på. Den sidder hun allerede nu, med hovedet vendt ud mod verden i, hun gider SLET ik vende indad  

Jeg har ikke indtryk af at alberte er utryg hvis jeg går, hun griner og spræller med arme og ben, så hvis jeg skal ud på altanen og hænge tøj op, plejer jeg "bare" at fortælle hende at det er det jeg skal, og at jeg kommer om lidt i igen..

Anmeld

27. august 2010

Frk. Himmelblå

BlyViol skriver:

det kunne jeg helt sikkert tak...

jeg har også en bæresele fra babybjørn, men hun er sgu ved at være lidt for tyk til den (ja kun 3 mdr), og jeg synes hun er meget tung at bære rundt på. Den sidder hun allerede nu, med hovedet vendt ud mod verden i, hun gider SLET ik vende indad  

Jeg har ikke indtryk af at alberte er utryg hvis jeg går, hun griner og spræller med arme og ben, så hvis jeg skal ud på altanen og hænge tøj op, plejer jeg "bare" at fortælle hende at det er det jeg skal, og at jeg kommer om lidt i igen..

Dygtig pige, du har! Det er jo bare skønt!Super, at hun allerede nu kan gøre sig erfaringen, at mor kommer igen. Det gør jo det hele noget nemmere. Men du skal nu nok regne med, at hun i 6 mdrs alderen glemmer alt om det og forvandler sig til en lille panik-mus, hvis du går! Det sker i hvert fald ofte, men så er det jo bare godt, I allerede har øvet jer! 

Anmeld

27. august 2010

NoName

BlyViol skriver:

....spiser morgenmad, går i bad, ligger makeup, tørrer hår, får tøj på, hænger vasketøj op, tømmer/fylder opvaskemaskinen, vasker flasker (til dem der gør der), laver frokost, støvsuger, er på baby.dk, laver og spiser aftensmad??

jeg er i perioder meget alene, og der skal ovennævnte jo stadig gøres så når jeg laver de ting (udover baby.dk, der sover hun) ligger hun på legetæppet, eller lign. Men det er jo faktisk lang tid når alle tingene biver lagt sammen... 

Knus...

godt spørgsmål....jeg følger lige med her, da jeg har tænkt det samme.

jeg pisker normalt rundt når hun sover, og tar kun lige det mest nødvendige, resten ordner far... så det kunne være rart med lidt tips og tricks...

Anmeld

27. august 2010

Vidunderligeunger

SeptemberBaby skriver:

Dygtig pige, du har! Det er jo bare skønt!Super, at hun allerede nu kan gøre sig erfaringen, at mor kommer igen. Det gør jo det hele noget nemmere. Men du skal nu nok regne med, at hun i 6 mdrs alderen glemmer alt om det og forvandler sig til en lille panik-mus, hvis du går! Det sker i hvert fald ofte, men så er det jo bare godt, I allerede har øvet jer! 

hehe, ja det har jeg godt læst at de kan blive lidt panikken hvis mor går, men så kan hun jo sidde på gulvet og kigge med, det kan hun ik rigtig endnu... så vælter hun i hvert fald

Anmeld

27. august 2010

Vidunderligeunger

noname skriver:

godt spørgsmål....jeg følger lige med her, da jeg har tænkt det samme.

jeg pisker normalt rundt når hun sover, og tar kun lige det mest nødvendige, resten ordner far... så det kunne være rart med lidt tips og tricks...

det gjorde jeg også i starten, men det blev bare for meget. Skulle jo også liiige ha to minutter for mig selv..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.