hvad laver jeres baby, når I...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Valle81

Jeg ordner mange ting når Anton sover - men ellers ligger han på legetæppet - vores vaskemaskine og tørretumbler er på badeværelset lige ved puslebordet - så når jeg ordner vasketøj ligger han der og rå hygger og vi snakker og hygger mens jeg får noget fra hånden.

Mht til at gøre mig selv klar går jeg det om morgenen inden han vågner. Jeg skal jo op og aflevere Asta i skole. Anton vågner kl 5 og spiser og sover så videre til kl 0700. Jeg sover til omkring 0630 så vækker jeg Asta og skynder mig at gøre mig klar og hun sumper til lidt mrgen tv - kl 7 vækker jeg Anton og så spiser vi morgenmad og kl 0730 skal vi gå hen til bussen.

Da jeg var alene med Asta stod jeg også altid op før hende for at gøre mig selv klar - så hun ikke skulle "vente" på det når hun var vågen:0)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Vidunderligeunger

Valle81 skriver:

Jeg ordner mange ting når Anton sover - men ellers ligger han på legetæppet - vores vaskemaskine og tørretumbler er på badeværelset lige ved puslebordet - så når jeg ordner vasketøj ligger han der og rå hygger og vi snakker og hygger mens jeg får noget fra hånden.

Mht til at gøre mig selv klar går jeg det om morgenen inden han vågner. Jeg skal jo op og aflevere Asta i skole. Anton vågner kl 5 og spiser og sover så videre til kl 0700. Jeg sover til omkring 0630 så vækker jeg Asta og skynder mig at gøre mig klar og hun sumper til lidt mrgen tv - kl 7 vækker jeg Anton og så spiser vi morgenmad og kl 0730 skal vi gå hen til bussen.

Da jeg var alene med Asta stod jeg også altid op før hende for at gøre mig selv klar - så hun ikke skulle "vente" på det når hun var vågen:0)

Knus

åh gud så skal jeg op før kl. 6 hehe... hun vågner kl. 5 første gang ca, får mad og sover altså kun en time mere hehe.. om dagen, f.eks nu sover hun en lille time om morgenen, en lille time om formiddagen kl. 11 ca, en lille time ved 3 tiden og en power nap ved 5-6 tiden... for så at komme i seng ved 19-20 tiden... 

så har faktisk masser af tid til at lave de ting jeg skal, men en vaskemaskine f.eks skal jo også tømmes når hun ikke sover men jeg plejer også som regel at gå i bad når hun sover !

tak for svaret... 

Anmeld

27. august 2010

Valle81

BlyViol skriver:

åh gud så skal jeg op før kl. 6 hehe... hun vågner kl. 5 første gang ca, får mad og sover altså kun en time mere hehe.. om dagen, f.eks nu sover hun en lille time om morgenen, en lille time om formiddagen kl. 11 ca, en lille time ved 3 tiden og en power nap ved 5-6 tiden... for så at komme i seng ved 19-20 tiden... 

så har faktisk masser af tid til at lave de ting jeg skal, men en vaskemaskine f.eks skal jo også tømmes når hun ikke sover men jeg plejer også som regel at gå i bad når hun sover !

tak for svaret... 

Nej det skal du ikke Det var bare det der fungerede for mig:0) Men ja det er tidligt op når man har små poder - og jesus - om 9 mdr så har jeg tre jeg skal gøre klar og havde ud af døren sharp kl 0730:0)

Men ja ting skal ordnes også når de er vågne - det skal de sku også lære - og det bliver også gjort her:0) Vi bruger legetæppet flittigt - skårstol - bombustolen dynen osv meget:0) Han er med i det hele - og sådan er det - og med nummer to er der mindre tid til dikke dikke hele tiden da der jo er mere hsuligt arbejde og en anden der også skal tages af:0)

Jeg synes det du beskriver lyder meget normalt og man har jo "god" tid når vi er på barsel - så det er jo med at nyde. Den dag arbejdet kalder  - så kommer der sku nok at se til :0)

Knus

Anmeld

27. august 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Når Frederikke ikke sover, og jeg eksempelvis skal hænge vasketøj op udenfor, så ligger jeg hende på legetæppet i stuen, og tænder for noget musik hun godt kan lide. Så kan det godt være at hun på et tidspunkt begynder at blive lidt pyller, men det er der altså ikke noget at gøre ved. Vasketøjet skal jo hænges ud, opvaskemaskinen skal tømmes, der skal laves mad osv.

Laver jeg mad, tager jeg hende bare med ud i køkkenet og ligger hende på et tæppe, også går jeg og snakker med hende imens. Det plejer at fungere rigtig fint.

Herhjemme har vi ingen bæresele til hende, men ind imellem ville jeg da ønske at vi havde én, men når alt kommer til alt er jeg nok bare kommet til den konklusion, at hun ikke tager skade af at ligge på legetæppet imens jeg ordner diverse ting i løbet af dagen - og havde jeg en bæresele ville jeg sikkert have en tendens til at stoppe hende i den næsten hver gang jeg skulle et eller andet.

Anmeld

27. august 2010

Corn

Er det noget udenfor jeg skal have ordnet fx vasketøj, så ligger han ved siden af i barnevognen. Vi er meget snakkende herhjemme, så han har det bedst med lidt uro i form af snak, sang og at der sker noget (han har jo også to brødre på 5 og 3)

Ellers ligger han på chaiselongen i stuen eller i kravlegården.

Når vi spiser er han med i skråstolen hvis han er vågen, præcis som hans brødre var, for her i huset spiser vi sammen. Så er han også vandt til hvad der skal foregå, når vi om et par måneder begynder på den mere faste føde.

Og ellers er han med på brødrenes værelse når vi alle leger, fx med Lego eller Duplo. Der ligger han enten på en legemadras, sidder i sækkestol eller sidder på arm/skød

Og han elsker at være med.

Anmeld

27. august 2010

Maise

BlyViol skriver:

....spiser morgenmad, går i bad, ligger makeup, tørrer hår, får tøj på, hænger vasketøj op, tømmer/fylder opvaskemaskinen, vasker flasker (til dem der gør der), laver frokost, støvsuger, er på baby.dk, laver og spiser aftensmad??

jeg er i perioder meget alene, og der skal ovennævnte jo stadig gøres så når jeg laver de ting (udover baby.dk, der sover hun) ligger hun på legetæppet, eller lign. Men det er jo faktisk lang tid når alle tingene biver lagt sammen... 

Knus...

ligge og lege på sit legetæppe med børnemusik eller med mig i stol, i seng osv- nu har hun sep. angst, men kan heldigvis sidde selv, så hun bliver sat på gulvet eller i sofa eller lign. ved mig med legetøj og så leger jeg med hende løbende som jeg ordner tingene. ellers går jeg i bad når hun sover med en alarm, går på baby ( hun sover nu) og spiser samtidig.

Anmeld

27. august 2010

Vidunderligeunger

Mathildesmor skriver:

Når Frederikke ikke sover, og jeg eksempelvis skal hænge vasketøj op udenfor, så ligger jeg hende på legetæppet i stuen, og tænder for noget musik hun godt kan lide. Så kan det godt være at hun på et tidspunkt begynder at blive lidt pyller, men det er der altså ikke noget at gøre ved. Vasketøjet skal jo hænges ud, opvaskemaskinen skal tømmes, der skal laves mad osv.

Laver jeg mad, tager jeg hende bare med ud i køkkenet og ligger hende på et tæppe, også går jeg og snakker med hende imens. Det plejer at fungere rigtig fint.

Herhjemme har vi ingen bæresele til hende, men ind imellem ville jeg da ønske at vi havde én, men når alt kommer til alt er jeg nok bare kommet til den konklusion, at hun ikke tager skade af at ligge på legetæppet imens jeg ordner diverse ting i løbet af dagen - og havde jeg en bæresele ville jeg sikkert have en tendens til at stoppe hende i den næsten hver gang jeg skulle et eller andet.

jamen nemlig lige præcis, de skal jo også kunne ligge selv, ellers vil du jo KUN være ved mor og mor og mor... 

Anmeld

27. august 2010

Vidunderligeunger

tak for svarene.. de er læst og taget til eftertragtning!!!

Anmeld

27. august 2010

L.J.L

Lauritz lå meget i hans kravlegård da han var helt lille. Da han blev 3 mdr. fik vi en bumbostol som han fik lov at sidde i på køkkenbordet når mor skulle lave mad. Når jeg skulle i bad sad han i skråstolen ude på toilettet.

Nu kravler han og rejser sig op af alt, så han fiser rundt derhjemme hvis jeg lige ordner nogle ting i køkkenet eller på badeværelset. Man kan ikke bare sætte ham et bestemt sted nu.

Anmeld

27. august 2010

L-Mortil3

Da Liam var så lille og jeg lavede alle de ting, så når jeg bla. vaskede flasker og støvsugede, så var han i slyngen og var med til det, var jeg i bad og hvad der tilhører, lå han på puslepuden på gulvet og lyttede med. Var det i køkkenet for at lave mad sad han i skråstolen eller bumbostolen på bordet, da jeg var bange for at sprøjte på ham ved komfuret hvis han var i slyngen...

Som han blev lidt større, var han med på gulvet og kiggede, eller sad i højstolen

Som du ved kan jeg ikke styre ham på 10 tønder land, så hvad han laver nu mens jeg laver de andre ting, er umuligt at sige (Tømmer selv opvaskeren, banker hunden, bader i vandskålen, tømmer shampoo flasker, ruller toiletpapirud -.... Ja mulighederne er uendelige )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.