Åhh det maveliggeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

MariaJ

Ej, hvor er den her tråd bare en lettelse! Johanna vil heller ikke ligge på maven trods ihærdige forsøg, og jeg gik nærmest og troede at alle andre babyer på hendes alder lå på maven dagen lang. Så tak til Rosa og alle jer andre for lige at have fået sat lidt perspektiv på tingene . Det kan da ikke passe at alle vores babyer er motoriske sinker .

Jeg havde ikke hørt den med de 25-30 gange før, Det er vi i hvert fald ikke oppe på, men det er egentlig meget rart at få en slags rettesnor. Indtil videre har jeg tænkt mere i at få hende til at ligge der længe ad gangen, end bare mange gange, og det sidste er måske lidt nemmere at opnå.

Ellers købte jeg en lille bog, der hedder "Leg der styrker motorikken" af Vibeke Winter, og den gør meget ud af at det at ligge på maven skal hænge sammen med balancesansen. Forfatteren anbefaler derfor at børn, der ikke kan lide at ligge på maven skal rulles, slå kolbøtter og snurres rundt flere gange om dagen for at udvikle balancesansen, samtidig med at man lægger barnet på maven så meget som muligt. Jeg syntes den var rigtig inspirerende og har taget tipsene til mig. Vi har ikke øvet så systematisk som bogen foreslår, og kan heller ikke sige med garanti at det har hjulpet, men er måske værd at tage med i alle de kunster, man går og prøver af, for at få den lille guldklump til at ligge på maven. 

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.