Åhh det maveliggeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2010

Ranarupta

idamaria83 skriver:

Det skal nok komme...og den der "flyver" de laver skulle vist slet ikke være så skidt for grovmotorikken, at han så synes, det er øv må han lære at leve med prøv at vent med at vende ham til brokkeriet bliver af mere alvorlig karakter. Ellers er sådan noget som at lægge ham på et bord foran fjernsynet eller blæse sæbebobler foran ham et hit hos de fleste babyer - selvfølgelig skal I ikke efterlade ham på et bord, men sidde lige foran ham mon han så ikke glemmer, at det er lidt "ØØØUV" at ligge der?

Tv og sæbebobler - det skal prøves

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Malene84

dorthemus skriver:

Nøjjj dejlige drenge  Sig mig har I ikke fået én hver der ligner jer??

Hov, det kan da godt være - der er ikke nogen der har sagt at de ligner mig  fedt at have båret dem rundt i 9 måneder, og så falder intet til min fordel - HAHAHA.

Anmeld

26. august 2010

dorthemus

Malene84 skriver:

Hov, det kan da godt være - der er ikke nogen der har sagt at de ligner mig  fedt at have båret dem rundt i 9 måneder, og så falder intet til min fordel - HAHAHA.

Jeg kan jo ikke se hvem der er hvem  Men på det første billede ligner din dreng til højre da dig  Og din dreng til venstre er farmand op ad dage.

Anmeld

26. august 2010

Risen

Rosa skriver:

Jeg er ved at blive småbekymret... Min lille søn på 4 mrd HADER at ligge på maven! Vi hygger og han griner, vi "leger" os om på maven, lægger legetøj og spejle frem, ligger ham i sofaen og sætter os på gulvet foran og snakker med ham imens, lægger ham på vores egen mave og hjælper med at holde armene foran ham under kroppen og gør alt hvad vi kan komme i tanke om, men efter 10 sekunder bliver han arrig og trækker armene bagud som en lille fugl og vifter med dem og råber "ØV ØV ØØØUUUV!!!!"... Han er ellers superstærk i sin holdning når han sidder op og holder hovedet rigtig flot uden problemer, men han nægter simpelthen at skubbe sig op med armene

Hvornår kunne jeres unger ligge på maven selv og skubbe overkroppen op med armene?

Og hvad kan vi ellers gøre ud over at blive ved og ved?

Knus

Rosa og Jonte

Uh det er præcis det samme her hjemme.. Hun gider godt nok ikke ligge der og lave arbejde.. NEJ tak.. Men ligeså snart hun ligger på vores maver eller hænger på skulderen så er hun frisk..

Anmeld

26. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Risen skriver:

Uh det er præcis det samme her hjemme.. Hun gider godt nok ikke ligge der og lave arbejde.. NEJ tak.. Men ligeså snart hun ligger på vores maver eller hænger på skulderen så er hun frisk..

Lige præcis - det er nøjagtig det samme her... Lille dovenlas

Anmeld

26. august 2010

Valle81

Rosa skriver:

Jeg er ved at blive småbekymret... Min lille søn på 4 mrd HADER at ligge på maven! Vi hygger og han griner, vi "leger" os om på maven, lægger legetøj og spejle frem, ligger ham i sofaen og sætter os på gulvet foran og snakker med ham imens, lægger ham på vores egen mave og hjælper med at holde armene foran ham under kroppen og gør alt hvad vi kan komme i tanke om, men efter 10 sekunder bliver han arrig og trækker armene bagud som en lille fugl og vifter med dem og råber "ØV ØV ØØØUUUV!!!!"... Han er ellers superstærk i sin holdning når han sidder op og holder hovedet rigtig flot uden problemer, men han nægter simpelthen at skubbe sig op med armene

Hvornår kunne jeres unger ligge på maven selv og skubbe overkroppen op med armene?

Knus

Rosa og Jonte

Hey:0)

Åhh søde, jeg husker det selv fra Asta.

Hun VILLE og NÆGTEDe total at ligge på maven. Jeg kunne godt glemme det - hun råbte skreg og tudede som en besat - så jeg gik helt fra det. Jeg holdt op. Hun var god til at holde hovedet, sad da hun var 5 mdr og var med motorisk bortset fra det med at ligge på maven.

Jeg tænkte også hun kommer ALDRIG til at kravle - men det måtte jo så være sådan. Da hun nærmede sig de 9 mdr tænkte jeg - ej det kan ikke passe- så  jeg fik fat i sådan en rund skumgummipølse som jeg lagde under armhulene og hen under brystet så hun blev løftet op - og vupti - hun kravlede på få dage.

Hun har motorisk ingen problemer idag - faktisk er hun både i børnehave og skole blevet rost til skyerne over hendes motorik og evner derindefor.

Så ikke tvivle - det skal nok komme:0)

Anmeld

26. august 2010

Tullebobs

Knus

Rosa og Jonte

25 gange dagligt  Det når vi bestemt ikke herhjemme - så skal de ligge på maven i  hvad - 5 timer om dagen?!

Det vil baby W i hvert fald ikke Han har alligevel formået at knække trille koden og kan nu trille begge veje. Og det er bestemt ikke fordi mor her har været den strenge gynmastiklærerinde, der har sat ham i skarp træning

Simon ville slet ikke ligge på maven - som i absolut IKKE, basta! Han skreg som stukket i 15-20 min efter hver gang vi lagde ham på maven, og så giver man altså op! Han kravlede alligevel da han var 10 måneder og gik da han var 14 måneder. Han er en frisk dreng på 5 år (på søndag), der ikke har nogle motoriske vanskeligheder idag, på trods af han indledte med at være en lille motorisk sinke.

Har iøvrigt set maipuden i butikkerne, kender den ikke personligt, men den ser da smart ud til små maveliggerfornægtere:

www.maipuden.dk

Hilsner fra Trine

Anmeld

26. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvor er det en lettelse at vi ikke er de eneste der bakser/har bakset med det dumme maveliggeri Jeg vil følge alle jeres råd og slå koldt vand i blodet - man har jo ikke hørt om folk der starter på gymnasiet der endnu ikke har lært at ligge på maven, vel?

I er skønne!!!

Kh

Rosa - som har været oppe siden 4.45 og sunget "jeg er en flyvemaskine" 45 gange

Anmeld

26. august 2010

Sara.

Lærke gad det heller ALDRIG, især ikke da hun 5 mdr gammel lærte at sidde selv. Men vupti lidt næsten 2 mdr efter hun lærte at sidde kravlede hun :-)

Bare man prøver så synes jeg det er godt. 

Nor derimod er fra 7 april og hvis jeg ligger ham på ryggen så går der 2 sek og så ligger han på maven.... han gider ikke ligge på ryggen.

Anmeld

26. august 2010

Rikke, Liam & Linus

Stort set alle små børn HADER at ligge på maven. Derfor det er SÅ svært at ligge dem på maven hele tiden, når de virker så utilpas.

Der er nok ikke andet at gøre end bare at blive ved og ved, på et tidspunkt vender han sig til det. Liam synes helt klart det var hyggeligst at ligge på min mave så vi kunne tale sammen. Så var det lettere at holde hans opmærksomhed. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.