Åhh det maveliggeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rollo skriver:

Vi har samme problem med Liva, men det er bestemt blevet bedre jo mere vi har øvet

Har 2 ting du kan prøve

Evt ligge et lille sammen rullet håndklæde under brystet på ham, så er det ikk så hårdt for ham at holde sig oppe

Og ligge ham på en alm skråpude til en stol - det virker også godt.

Min SP siger at hun skal om på maven 25 gange om dagen - Puhaa, det er svært at nå, men som sagt hun blir bedre og bedre for hver dag og nu vil hun ligge 5-10 min af gangen

Det skal nok komme

Tak - det med at lægge noget under har vi prøvet og det hjalp ikke rigtigt, men vi kan jo prøve igen, for det er vidst over en måned siden nu... Jeg har også hørt det med de 25-30 gange hver dag, men for filan hvor er det svært når han bliver så ked af det hver gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

Mor til L&S

Rosa skriver:

Tak - det med at lægge noget under har vi prøvet og det hjalp ikke rigtigt, men vi kan jo prøve igen, for det er vidst over en måned siden nu... Jeg har også hørt det med de 25-30 gange hver dag, men for filan hvor er det svært når han bliver så ked af det hver gang...

Ja det er så...

Læg ham på maven og så snart han bliver ked af det så vend ham om på ryggen og prøv så at rulle om på maven igen efter lidt tid - Ja og så om på ryggen hver gang han blir ked - Det har virket her

Anmeld

25. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rollo skriver:

Ja det er så...

Læg ham på maven og så snart han bliver ked af det så vend ham om på ryggen og prøv så at rulle om på maven igen efter lidt tid - Ja og så om på ryggen hver gang han blir ked - Det har virket her

Det fortsætter vi bare med Tak for rådene!!!

Anmeld

25. august 2010

klmf

I vores nissebande (3 veninder, der fødte 4., 11. og 26. december 2009) var pigen også en lille flyver og gad absolut ikke ligge på maven - og hun er den der kravlede først! og har fart på Så jeg ville tage det helt roligt

Anmeld

25. august 2010

Piva

Hej

En minibadering er super til at ligge de små i - altså så de ligger igennem ringen, når de ligger på maven. Det virkede her :-)

Anmeld

25. august 2010

Frk. Himmelblå

Vi fik det trick af vores SP, at baby jo ikke behøver ligge for sig selv nødvendigvis. Altså, det tæller også, hvis han ligger på dit skød i sofaen, mens du ser en god film (hvis han har tålmodigheden ;-)

Og så er der den der, hvor han nærmest ligger ind over dit lår, når du sidder. Den plejer at falde i god jord.

Rullepølsen er også rigtig god. Og så kan han jo skiftevis "lande" på ryggen og på mavsen, så han ikke opdager, hvad du egentlig er ude på, hehe.

Anmeld

25. august 2010

Malene84

Kære søde dig

Vi kæmper også herhjemme - de blir bedre for hver dag - men vi overholder på ingen måde de der tyve gange  men, men, men - vi bruger altså fjernsynet (jaaa... I know...), men det fungerer skide godt - fuldstændigt fanget af det, og vil pludselig gerne løfte hovedet HØJT.

Vi bruger også en lille pude - som hører til vores legetæppe. Man kan evt, bruge en stofble

Vi lægger dem også op med overkroppen på vores ben...

Vi laver de grimmeste ansigter og underlige lyde når de ligger på sofaen og kigger ned - det er også BLEVET et hit

Villads er nu begyndt (ellers ham, der kun gad løfte hoved helt op for 2 uger siden) og samle benene under sig, og løfte - han fatter bare ikke at armene og hoved ligesom skal klare resten før han kommer nogen steder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. august 2010

dorthemus

Malene84 skriver:

Kære søde dig

Vi kæmper også herhjemme - de blir bedre for hver dag - men vi overholder på ingen måde de der tyve gange  men, men, men - vi bruger altså fjernsynet (jaaa... I know...), men det fungerer skide godt - fuldstændigt fanget af det, og vil pludselig gerne løfte hovedet HØJT.

Vi bruger også en lille pude - som hører til vores legetæppe. Man kan evt, bruge en stofble

Vi lægger dem også op med overkroppen på vores ben...

Vi laver de grimmeste ansigter og underlige lyde når de ligger på sofaen og kigger ned - det er også BLEVET et hit

Villads er nu begyndt (ellers ham, der kun gad løfte hoved helt op for 2 uger siden) og samle benene under sig, og løfte - han fatter bare ikke at armene og hoved ligesom skal klare resten før han kommer nogen steder

Nøjjj dejlige drenge  Sig mig har I ikke fået én hver der ligner jer??

Anmeld

25. august 2010

luckas-mor

Rosa skriver:

Jeg er ved at blive småbekymret... Min lille søn på 4 mrd HADER at ligge på maven! Vi hygger og han griner, vi "leger" os om på maven, lægger legetøj og spejle frem, ligger ham i sofaen og sætter os på gulvet foran og snakker med ham imens, lægger ham på vores egen mave og hjælper med at holde armene foran ham under kroppen og gør alt hvad vi kan komme i tanke om, men efter 10 sekunder bliver han arrig og trækker armene bagud som en lille fugl og vifter med dem og råber "ØV ØV ØØØUUUV!!!!"... Han er ellers superstærk i sin holdning når han sidder op og holder hovedet rigtig flot uden problemer, men han nægter simpelthen at skubbe sig op med armene

Hvornår kunne jeres unger ligge på maven selv og skubbe overkroppen op med armene?

Og hvad kan vi ellers gøre ud over at blive ved og ved?

Knus

Rosa og Jonte

luckas havde det på et tidspunkt sån a han ikke rigtig ''gad'' holde hovedet oppe selvom han godt kunne,, så jeg gik ud og investerede i et legetæppe fra lamaze hvor der er sådanne en med de kan ligge på maven på.
og det hjalp virkelig meget på det, , en fra min mødregruppe har en dreng på 7 mrd han vil ikke ligge på maven men da hun prøvede den der jeg havde købt var der faktisk ingen brok eller noget, jeg kan hvertfald klart anbefale den

og man kan jo købe den brugt hvis man ikke gider gøre som mig og bruge så mange penge på en ny

http://www.babysam.dk/lamaze-dreje-og-legetaeppe.aspx

Anmeld

25. august 2010

Ranarupta

Åh Rosa, det lyder ligesom Albert, dog lige med flyver-undtagelsen... Han bliver simpelthen så gal og ked af det, når der er gået 10 sek. Men han holder hovedet fint, når han sidder eller bliver båret i oprejst stilling. Og han holder det også fint, når han ligger på maven inden han bliver gal.

Vi har prøvet at sidde nedenfor puslebordet og det var slet ikke et hit - måske han synes, at vi er for grimme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.