Kravle hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

slettet_7530

Maise skriver:

Min baby Clara på 8 mdr er en snedig lille dame som synger og snakker meget. Hun sidder fint selv, møver rundt på gulv efter legetøj, møffer bagud og triller. Meeeeeeeen hun kravler ikke. jeg træner kip i hofte-op på knæ og rokke og det kan hun også gøre selv når jeg stiller hende i position.

Mit spørgsmål er så - hvornår begyndte jeres poder at kravle??

Har læst at de fleste lære det omkring 8 mdr. Men det spænder som oftest imellem 6-10mdr.

Måske er hun en af dem der ikke lærer at kravle. Når hun står står hun på flad fod og kan stå op af noget uden at falde sammen eller vælte. hun elsker at stå og sidde selv på gulv. jeg lægger hende dog meget på maven og har altid gjort det.

hmmm hvad er jeres erfaringer??? kunne i hjælpe jeres til at kravle??

KH en lidt fustreret Maise, som godt ved at hun nok skal lære at gå en dag alligevel

Det så forskelligt, min søn kravlede da han var 10 måneder og gik da han var 14-15 måneder.

Min datter kravlede da hun var 6 måneder og gik da hun var 9,5 måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Maise

albertesmor skriver:

Det så forskelligt, min søn kravlede da han var 10 måneder og gik da han var 14-15 måneder.

Min datter kravlede da hun var 6 måneder og gik da hun var 9,5 måned

ja det var da en forskel, jeg må væbne mmig med tålmodighed. håber bare ikke min SP dunker mig i hovedet på tirsdag når hun kommer fordi hun ikke er oppe på alle 4 endnu. Det havde hun gjort med en anden fra min mødregruppe. mens hendes pige er hypermobil så der er ligesom også en forklaring der.

Hun ryger ud af mit hjem hvis hun dunker mig i hovedet over det.

Anmeld

26. august 2010

slettet_7530

ja det var da en forskel, jeg må væbne mmig med tålmodighed. håber bare ikke min SP dunker mig i hovedet på tirsdag når hun kommer fordi hun ikke er oppe på alle 4 endnu. Det havde hun gjort med en anden fra min mødregruppe. mens hendes pige er hypermobil så der er ligesom også en forklaring der.

Hun ryger ud af mit hjem hvis hun dunker mig i hovedet over det.

Det skal hun heller ikke hun er et tilbud til dig tag hvad du kan bruge og glem resten, har du flere trælse oplevelser med hende end gode så bed om at hun ikke kommer mere  eller få en anden, jeg havde en totalt udulig SP med nummer 2 og fik en ny

Anmeld

26. august 2010

Barbamama

Maise skriver:

ok, så er der håb forude for min datter

Ja

Anmeld

26. august 2010

Maise

albertesmor skriver:

Det skal hun heller ikke hun er et tilbud til dig tag hvad du kan bruge og glem resten, har du flere trælse oplevelser med hende end gode så bed om at hun ikke kommer mere  eller få en anden, jeg havde en totalt udulig SP med nummer 2 og fik en ny

tak for tip, det er sådan en ung forfængelig finke som jeg ikke synes ved så meget, og hun er så usikker, men alligevel har hun meninger som ikke kan samtales om.

Anmeld

26. august 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes bare du skal tage det roligt. Det skal nok komme.

Liam er 13 måneder og er først begyndt at kravle "rigtigt" her for en uges tid siden.

Ellers har han ligget på maven og møvet sig frem som en soldat under pigtråd.

Jeg var også meget bekymret, fordi man kan jo ikke lade være med at sammenligne sine børn med andres. Der er jo også børn der aldrig kravler, troede egentlig Liam var en af dem, lige indtil han pludselig synes det var meget sjovt at kravle.

Desuden kan han rejse sig op, sætte sig op, rulle, gå sidelæns ved et bord, stå selv et par sekunder, gå med hjælp, karvle op og ned af trappetrin. Og alt dette han han først lært indefor de sidste 3 måneder. Det er vist det man kalder et tigerspring.

Så tror ikke du skal være bekymret. Bare sørg for at der er en masse legetøj rundt omkring i huset, så hun bliver nysgerrig efter at få fat i det. Inden du ser dig om har du sikkert en lille pilfinger.

Anmeld

26. august 2010

Rikke, Liam & Linus

Celina kravlede først rigtig da hun var godt 10mdr. Hun kunne også sagtens trække sig frem i armene og så glide på maven hen ad gulvet...

Celina var meget hurtig motorisk da hun var helt lille, men efter hun opdagede, at hun kunne pludre og lave lyde, gik det lidt i stå. Hun siger efterhånden mange ord og er den første til at snakke i mødregruppen. Jeg tror bare hun fandt en anden "interesse" Man bliver jo som regel god til det man er interesseret i og hun vil gerne snakke. Måske er det lidt det samme med din datter...

Hun er godt 13 mdr og er lige begyndt at tage sine første skridt uden støtte...så der var hun heller ikke så hurtig, MEN hun snakker.

Jeg tror nok Clara skal begynde at kravle... pyt med hun evt går først - bare hun lærer det på et tidspunkt

Ej, hvor fint hun allerede snakker. Hvad kan hun sige??

Vi venter stadig på Liams første rigtige ord...selvom det er ret tydeligt at han forstår en masse.

Anmeld

26. august 2010

Mathilde

Rikke&Liam skriver:

Ej, hvor fint hun allerede snakker. Hvad kan hun sige??

Vi venter stadig på Liams første rigtige ord...selvom det er ret tydeligt at han forstår en masse.

Jamen hun begyndte at sige JA højt og tydeligt, da hun var 9 mdr og efterhånden er hun også begyndt at sige: skål, hej, hov, vov - når hun hører en hund gø, hva´ det? (hele tidenhehe) og buar og baar (tror det er begyndelsen til mor og far). Og så siger hun jo mam, eeeiii og øøjjjj men det er jo ikke rigtige ord...

Hun forstår utrolig meget, også sætninger og ved tydeligvis hvad mange ord betyder

Spændende hvad der bliver Liams første ord!

Anmeld

26. august 2010

Maise

Rikke&Liam skriver:

Jeg synes bare du skal tage det roligt. Det skal nok komme.

Liam er 13 måneder og er først begyndt at kravle "rigtigt" her for en uges tid siden.

Ellers har han ligget på maven og møvet sig frem som en soldat under pigtråd.

Jeg var også meget bekymret, fordi man kan jo ikke lade være med at sammenligne sine børn med andres. Der er jo også børn der aldrig kravler, troede egentlig Liam var en af dem, lige indtil han pludselig synes det var meget sjovt at kravle.

Desuden kan han rejse sig op, sætte sig op, rulle, gå sidelæns ved et bord, stå selv et par sekunder, gå med hjælp, karvle op og ned af trappetrin. Og alt dette han han først lært indefor de sidste 3 måneder. Det er vist det man kalder et tigerspring.

Så tror ikke du skal være bekymret. Bare sørg for at der er en masse legetøj rundt omkring i huset, så hun bliver nysgerrig efter at få fat i det. Inden du ser dig om har du sikkert en lille pilfinger.

godt at høre at andre der også har børn der er senere på den. har legetøj, køkkengrej og andet skørt rundt overaæt, det kan godt gøre ondt at træde på stableklodser om natten når man skal tisse og ikke må råbe højt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.