Kravle hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Maise

MoarHvidovre skriver:

Lina begyndte først, at kravle da hun var 14 mdr. Hun kravlede 1 mdr. og rejste sig så op og gik. Hun hev sig frem på numsen i stedet for. Det er ikke til, at vide, hvorfor hun ikke kravlede før.

Kh. Katja

når hun sidder på numsen så kører benene også frem og tilbage, hun finder måske ud af på et tidspunkt at hun kan hoppe på numsen. så idag at hun sad på numsen og skubbede sig bagud med hænderne i gulvet - den var ny.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

sweetypie

Min datter kravlede den dag hun blev 10 mdr præcis...Hun er født en mdr for tidligt og min sp siger jeg skal trække en mrd fra hendes alder, så egentlig var hun 9 mdr mentalt da hun kravlede...

Når det så er sagt, så var der en pige fra min mødregruppe som kravlede da hun var 5 mdr gammel...Ret skægt På det tidspunkt lå alle de andre bare på ryggen og blafrede med arme og ben!

Men den 3.pige i vores mødregruppe, hun humper sig fremad på rumpen

Så det er vildt forskelligt! Pludselig en dag falder 10-øren!

Anmeld

25. august 2010

Mor Til Julie<3

Maise skriver:

Min baby Clara på 8 mdr er en snedig lille dame som synger og snakker meget. Hun sidder fint selv, møver rundt på gulv efter legetøj, møffer bagud og triller. Meeeeeeeen hun kravler ikke. jeg træner kip i hofte-op på knæ og rokke og det kan hun også gøre selv når jeg stiller hende i position.

Mit spørgsmål er så - hvornår begyndte jeres poder at kravle??

Har læst at de fleste lære det omkring 8 mdr. Men det spænder som oftest imellem 6-10mdr.

Måske er hun en af dem der ikke lærer at kravle. Når hun står står hun på flad fod og kan stå op af noget uden at falde sammen eller vælte. hun elsker at stå og sidde selv på gulv. jeg lægger hende dog meget på maven og har altid gjort det.

hmmm hvad er jeres erfaringer??? kunne i hjælpe jeres til at kravle??

KH en lidt fustreret Maise, som godt ved at hun nok skal lære at gå en dag alligevel

Heejsa ...

Min datter fandt først ud a i mandaqs a hun kunne kravle ...
Oq hun blev 10 måneder i mandaqs ... Oq hun laver hun bare ikk andet end oq kravle så ska være efter hende hele tiden ...

Anmeld

25. august 2010

Valle81

Hejsa.

Min datter var onkring de 9 mdr da hun begyndte at kravle og hun var en der faktisk aldrig lå på maven da hun hadede det som pesten og skreg og skreg så det blev droppet her.

Da hun blev omkring de 9 mdr tækte jeg ej kravle bliver vi da nødt til - så jeg skaffede mig sådan en rulle af skumgummi som jeg lagde under armhulener og hen over brystet på hende så hun blev løftet op - og vupti efter et par dage kravlede hun:0)

Har ingen råd andet end at sige - hav ¨tålmodighed - alt det der står i bøger er ca - nogle er hurtigere andre er langsommere - tænk ikke så meget over det:0) Det skal nok komme:0)

Knus

Anmeld

25. august 2010

Mathilde

Celina kravlede først rigtig da hun var godt 10mdr. Hun kunne også sagtens trække sig frem i armene og så glide på maven hen ad gulvet...

Celina var meget hurtig motorisk da hun var helt lille, men efter hun opdagede, at hun kunne pludre og lave lyde, gik det lidt i stå. Hun siger efterhånden mange ord og er den første til at snakke i mødregruppen. Jeg tror bare hun fandt en anden "interesse" Man bliver jo som regel god til det man er interesseret i og hun vil gerne snakke. Måske er det lidt det samme med din datter...

Hun er godt 13 mdr og er lige begyndt at tage sine første skridt uden støtte...så der var hun heller ikke så hurtig, MEN hun snakker.

Jeg tror nok Clara skal begynde at kravle... pyt med hun evt går først - bare hun lærer det på et tidspunkt

Anmeld

25. august 2010

Sara.

Mon ikke de kravler når de er klar?

og hvis hun møffer rundt og er hurtig så har hun måske ikke brug for det pt?

Man kan synge sangen "hjulene på bussen drejer rundt rundt rundt...." der ligger hun så på ryggen og du drejer benene sån hun cykler..... og så et vers hvor man synger "damerne i bussen løser kryds og tvær, kryds og tværs, kryds og tværs...." og imens du synger det samler du venstre arm og højre ben og tager dem fra hinanden igen og igen (og bagefter et vers hvor det er mændene der løser kryds og tværs og du så gør det med modsatte arm og ben....

--> det hjælper kryds koordinationen som de bruger når de kravler

Anmeld

25. august 2010

forår

Min datter er 9mdr og kravler slet ikke, men jeg tænker at det nok skal komme lige pludseligt en dag

Jeg selv gik før jeg begyndte at kravle.

Anmeld

25. august 2010

<3

Maise skriver:

Min baby Clara på 8 mdr er en snedig lille dame som synger og snakker meget. Hun sidder fint selv, møver rundt på gulv efter legetøj, møffer bagud og triller. Meeeeeeeen hun kravler ikke. jeg træner kip i hofte-op på knæ og rokke og det kan hun også gøre selv når jeg stiller hende i position.

Mit spørgsmål er så - hvornår begyndte jeres poder at kravle??

Har læst at de fleste lære det omkring 8 mdr. Men det spænder som oftest imellem 6-10mdr.

Måske er hun en af dem der ikke lærer at kravle. Når hun står står hun på flad fod og kan stå op af noget uden at falde sammen eller vælte. hun elsker at stå og sidde selv på gulv. jeg lægger hende dog meget på maven og har altid gjort det.

hmmm hvad er jeres erfaringer??? kunne i hjælpe jeres til at kravle??

KH en lidt fustreret Maise, som godt ved at hun nok skal lære at gå en dag alligevel

Man siger jo som hovedregel at de små enten snakke tidligt eller er motorisk godt udviklet. Der er selvfølgelig ting som kan spille ind såsom temperament, skinner eller andet. Men du skal ikke regne med at din datter som lyder ganske fremmelig med at tale også skal være motorisk fremmelig. Man siger som hovedregel at ved 1,5 år bør barnet kunne gå. Men nogen børn kravler først efter de har lært at gå.

Jeg ville ikke være bekymret hvis din datter ellers er fint udviklet og følger sin egen kurve vækstmæssigt.

Anmeld

25. august 2010

serinasmor

hejsa

jeg har desværre heller ikke de helt store råd ...hun skal nok lære at kravle rigtigt en dag

min datter på 7½ mdr kan godt kravle ... hun gør det bare sjældent .. hun søløver sig frem i stedet det går hurtigere  så længe de kommer fremad om det så er på numsen som reel kravlen eller møffen på maven så er det helt fint ... mener egentlig at ha fået at vide at kravlestadiet for baby er hvor de kommer fremad... så måske er kravlestadiet for din datter bare at hun møffer på maven ... desuden er huin jo fint med motorisk kan både sidde og rejse sig .. så ingen grund til bekymring

Anmeld

25. august 2010

saxa

Hun kravler når hun er klar til det.. Selvfølgelig er der en del øvelser du kan lave med hende - men jeg synes også man skal passe på ikke at presse for meget på.. Gør det til en leg..

Min datter møvede sig også meget frem.. Da hun var 10 mdr begyndte hun at gå og præcis en måned efter begyndte hun at kravle.. Så det var lidt omvendt, men i hendes tempo..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.