Svane83 skriver:
jeg kunne simpelthen ikke have sagt det bedre selv.
Enig, enig 
Jeg havde briller som barn, sådan nogen hvor de gik rundt om ørerne så de ikke faldt af og de skinnede for enden, så jeg synes det lignede at jeg havde huller i ørerne så det var jeg fuldt ud tilfreds med.
Carina
Jeg har så absolut den mening at små børn og huller ikke hører nogen steder hjemme.
Men, vi skal også huske at i mange kulturer bliver det brugt fra de er ganske små.
Nu er det sådan, med alle de stoffer som alt indeholder i dag, også er tilstede i de såkaldt allergivenlige materialer, og så fremmer vi risikoen for allergi ved hver eneste ting vi vælger at hælde i eller "putte i" vores børn.
Guld i dag er ikke rent, og det er sølv heller ikke, ikke de billige som de bruger og som ikke koster en formue.
Skal man have de helt rene varer, så skal man også betale prisen, og så snakker vi 1000 kr og derover.
Det samme gælder børn og solarier, børn og tatoveringer og børn og hårfarve. Det er en no go.
Nu er det heldigvis forbudt at blive tatoveret hvis man er under 18, men det er der jo desværre alt for mange forældre der ser igennem fingre med.
Heldigvis er mine børn opdraget til ikke at ville have den slags, for jeg synes ikke den slags hører til på en unge pige eller fyr.
Og her må I godt kalde mig konservativ og gammeldags, og det indrømmer jeg gerne og med stolthed. Der er bare visse ting og spille regler som man ikke bare sådan kan bryde og en af dem er netop sådan noget som tusser og piercinger.
Og så er der det ved det, at en tush bare bliver SÅ ulækker når skindet den sidder på nærmer sig de 50. Bvadr 
Huller i ørerne og piercinger bliver også større med alderen, og er der noget mere ulækkert end sådan et stort udvidet hul?
Man skal tænke på, at nok ser det smart ud som ung, men livet er bestemt ikke slut når man er 40 eller 50, så skulle man stadig gerne se pæn og tiltrækkende ud.
Mine piger har fået huller i ørerne ved 6-8 årsalderen, men de har aldrig fået lov til at have tunge ting i ørerne, kun små bitte stikkere.
Og sådan noget som hårfarning har været forbudt indtil de blev 15, og så endda kun sjældent.
Jeg har desværre selv siddet med en datter, der eksploderede af allergisk reaktion på hårve, og det tog 2 år inden hendes hovedbund kom sig bare så nogenlunde.

Kærligst
Sussie
Anmeld