Små børn med huller i øerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2010

Ni-ko-li-ne

Seno skriver:

Ja det lyder bestemt ikke rart.

De læger vi har været hos har alle sagt at fingeren er bedst hos de små og at det ikke gør den store forskel for resultaten

det kommer jo an på hvor meget blod de skal bruge:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

*A*

Ni-ko-li-ne skriver:

det er NO GO, hvis man spørg mig...

ENIG

Anmeld

23. august 2010

Svane83

Silvermist skriver:

Nej, jeg synes bestemt ikke at små børn og piercinger hører sammen. Mine børn må gerne få huller i ørene, når de selv beder om det OG har alderen til at forstå hvad det er de beder om.

Mine børn skal have lov til selv at vælge sådan noget til eller fra, men først når de er gamle nok til at træffe sådan et valg. Der er tid nok.

Min 3 årige datter har fortalt mig at hun gerne vil have huller i ørene, men det fik hun et afslag på. Selvom hun beder om huller i ørene, så forstår hun jo ikke 100% hvad det er. I stedet for fik hun nogle små søde klistermærker på ørene og hun strålede i kap med solen med sine nye "øreringe". Når man kun er 3 år får man stadig den ene idé efter den anden.

Men selvom jeg er modstander af at pierce sine små børn, så bliver jeg ikke chokeret eller begynder at rulle øjne af dem der gør det. Vi er alle forskellige og det respekterer jeg.

jeg kunne simpelthen ikke have sagt det bedre selv.

Enig, enig

Jeg havde briller som barn, sådan nogen hvor de gik rundt om ørerne så de ikke faldt af og de skinnede for enden, så jeg synes det lignede at jeg havde huller i ørerne så det var jeg fuldt ud tilfreds med.

Carina

Anmeld

23. august 2010

Kløver

Shibby skriver:

En fra de unge mødre,-s datter har fået huller i ørene.

Jeg syntes det ser cute ud ^^

Hun er ca 1 år,-

Hvad mener i om babyer/små børn med huller i ørerne?

Jeg synes ikke det er ok, jeg synes ikke man skal give små børn huller i ørerne før de er gamle nok til selv at vælge om det er noget de vil, synes det er synd, man giver jo heller ik barnet piecinger andre steder, eller tattoo´s så i mine øjne er det NEJ NEJ NEJ, ikke før barnet selv kan sige at det er noget barnet ønsker

Anmeld

23. august 2010

Millesmammi

jeg har overhovedet heller ik noget imod det, og det ser rigtigt sødt ud! og hvad de vælger må de om, det er bestemt ikke første gang jeg har hørt så små børn få huller i ørene.

men Mille må først få det når hun selv kommer og ber om det, som andre også siger .

Anmeld

23. september 2010

Giraffen

Shibby skriver:

Hun er ca 1 år,-

Jeg fik det da jeg var 5, fordi jeg gik rundt i (grimme - min mors ord) margourit-plastik øreringe jeg havde fået af min kære farmor :-)

I dag har jeg en del piercinger og elsker dem alle sammen, men jeg har også veninder, der ser deres krop som flottest helt natural og som ALDRIG kunne finde på at få huller i ørerne

Og hvis nu ens datter netop bliver sådan en, der ikke synes den slags udsmykning er flot, så synes jeg det er synd at man får lavet huller i ens barns øre, for så er det mere for ens egen skyld end for barnet. Men som de andre siger, hvis lillepigen ytrer ønsker om det, eller som mig NÆGTER at ta plastikøreringene ud, synes jeg det er fint 

Anmeld

23. september 2010

Bellinda89

SeptemberBaby skriver:

Hører ingen steder hjemme. Cute eller ej.

Det er et fuldstændig unødvendigt indgreb. Forstår det simpelthen ikke.

Der er risiko for smerter og infektion - og til hvilken nytte?

Synes, det er direkte dumt .

Fuldstændig enig.!

Jeg synes det er synd at påfører den smerte på et barn på 1 år. Barnet er jo ligeglad med om det ser sødt ud eller ej ! Så min mening er at det er fuldstændig egoistisk at lave huller i øerne på et 1 årig barn..!!

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Svane83 skriver:

jeg kunne simpelthen ikke have sagt det bedre selv.

Enig, enig

Jeg havde briller som barn, sådan nogen hvor de gik rundt om ørerne så de ikke faldt af og de skinnede for enden, så jeg synes det lignede at jeg havde huller i ørerne så det var jeg fuldt ud tilfreds med.

Carina

Jeg har så absolut den mening at små børn og huller ikke hører nogen steder hjemme.
Men, vi skal også huske at i mange kulturer bliver det brugt fra de er ganske små.
Nu er det sådan, med alle de stoffer som alt indeholder i dag, også er tilstede i de såkaldt allergivenlige materialer, og så fremmer vi risikoen for allergi ved hver eneste ting vi vælger at hælde i eller "putte i" vores børn.
Guld i dag er ikke rent, og det er sølv heller ikke, ikke de billige som de bruger og som ikke koster en formue.
Skal man have de helt rene varer, så skal man også betale prisen, og så snakker vi 1000 kr og derover.

Det samme gælder børn og solarier, børn og tatoveringer og børn og hårfarve. Det er en no go.
Nu er det heldigvis forbudt at blive tatoveret hvis man er under 18, men det er der jo desværre alt for mange forældre der ser igennem fingre med.
Heldigvis er mine børn opdraget til ikke at ville have den slags, for jeg synes ikke den slags hører til på en unge pige eller fyr.
Og her må I godt kalde mig konservativ og gammeldags, og det indrømmer jeg gerne og med stolthed. Der er bare visse ting og spille regler som man ikke bare sådan kan bryde og en af dem er netop sådan noget som tusser og piercinger.
Og så er der det ved det, at en tush bare bliver SÅ ulækker når skindet den sidder på nærmer sig de 50. Bvadr
Huller i ørerne og piercinger bliver også større med alderen, og er der noget mere ulækkert end sådan et stort udvidet hul?
Man skal tænke på, at nok ser det smart ud som ung, men livet er bestemt ikke slut når man er 40 eller 50, så skulle man stadig gerne se pæn og tiltrækkende ud.

Mine piger har fået huller i ørerne ved 6-8 årsalderen, men de har aldrig fået lov til at have tunge ting i ørerne, kun små bitte stikkere.
Og sådan noget som hårfarning har været forbudt indtil de blev 15, og så endda kun sjældent.
Jeg har desværre selv siddet med en datter, der eksploderede af allergisk reaktion på hårve, og det tog 2 år inden hendes hovedbund kom sig bare så nogenlunde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2010

Slettet

Shibby skriver:

Hun er ca 1 år,-

Jeg synes det er grimt og unødvendigt - OG farligt ...Og så synes jeg desuden ikke, at det er en beslutning man kan tillade sig at tage på andres vegne, mon ikke hun skulle have haft en påklædningsdukke istedet for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.