Så var det min tur!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

LK88

Ej øv øv øv.. Håber i alle sammen får det bedre..

Jeg frygter det lidt selv da jeg også arbejder fuldtid i en butik og står og går på trapper hele dagen hvilket jeg har fået at vide giver større chance for bækkenløsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Mettemus

termin18januar skriver:

DK og SOFIA

-  Blev lidt nysgerrig... og mon ikke at I læser enten Økonomi, HA-jur eller ren Jur ?

Er selv stud jur - og sidder og tumler med hvordan jeg løser "problemet" med at føde midt i eksamensmåneden... hmmm.. Skal man mon satse på at tage dem alle til RE-eksamen i februar? Eftersom det er min første graviditet - så kan jeg kun forestille mig at jeg har meget svært ved at koncentrere mig om eksamen kort efter en lille ny baby er kommet til verden.... Hvad gør I?

Knuser

Blander mig lige selvom jeg ikke læser jura, men andre humanistiske kandidatfag. Jeg har termin 13. januar og vil gerne være helt færdige med mine eksaminer inden. Derfor søger jeg om at få lov til at gå tidligere op, og det burde ikke være noget problem. På den måde skal jeg ikke starte med at være bagud, når jeg kommer tilbage fra barsel.

Knus

Anmeld

30. august 2010

DK

Mettemus skriver:

Blander mig lige selvom jeg ikke læser jura, men andre humanistiske kandidatfag. Jeg har termin 13. januar og vil gerne være helt færdige med mine eksaminer inden. Derfor søger jeg om at få lov til at gå tidligere op, og det burde ikke være noget problem. På den måde skal jeg ikke starte med at være bagud, når jeg kommer tilbage fra barsel.

Knus

Hvad? Kan man det? Det må jeg da lige undersøge!!

Anmeld

30. august 2010

Mettemus

DK skriver:

Hvad? Kan man det? Det må jeg da lige undersøge!!

Ja det er skide smart... men det blir selvfølgelig et lidt hårdt semester, fordi man skal være tidligt færdig, men det ved man så på den anden side hele vejen igennem. Jeg snakkede med eksamenskoordinatoren på mit studie, og det lyder ikke som om det nogensinde er et problem at komme tidligt op, når man har sådan nogle årsager.

Anmeld

30. august 2010

DK

Ja det er skide smart... men det blir selvfølgelig et lidt hårdt semester, fordi man skal være tidligt færdig, men det ved man så på den anden side hele vejen igennem. Jeg snakkede med eksamenskoordinatoren på mit studie, og det lyder ikke som om det nogensinde er et problem at komme tidligt op, når man har sådan nogle årsager.

Det har jeg aldrig hørt om før! Det skal straks undersøges!! Tak for tippet! Dette er jo mit sidste semester inden specialet, så det ville være så dejligt at nå dem alle inden jeg føder!

Anmeld

30. august 2010

Mettemus

DK skriver:

Det har jeg aldrig hørt om før! Det skal straks undersøges!! Tak for tippet! Dette er jo mit sidste semester inden specialet, så det ville være så dejligt at nå dem alle inden jeg føder!

Det kan jeg virkelig godt forstå! Uh speciale - så kunne den graviditet vel næsten ikke ligge bedre? Holder du så "bare" et semesters pause?

Anmeld

30. august 2010

DK

Mettemus skriver:

Det kan jeg virkelig godt forstå! Uh speciale - så kunne den graviditet vel næsten ikke ligge bedre? Holder du så "bare" et semesters pause?

Nej graviditeten ligger super fint! Og hvis bare bettemanden derinde vil bliver der til termin 19/1 så kan det faktisk på ingen måder være bedre!! Men hvis han kommer før så går det nok, jeg skal ikke klage!!

Jeg holder "kun" et semesters pause. Så jeg har barsel fra Bimmerens fødselsdag  (19/1 +/- 3 uger) til 1/9. Det gode ved specialet (så vidt jeg har forstået??!!) er at man jo sådan lidt selv bestemmer hvornår man går igang, så hvis Bimmeren er helt umulig, så tænker jeg at jeg bare holder barsel en måned eller to længere, og så starter med at skrive speciale 1/10 eller 1/11. Jeg kan jo også sagtens begynde at læse og forberede mig under barslen, i alt fald hvis jeg bestemmer at jeg skal have mere end de 8 mdr.!

Anmeld

30. august 2010

Kats

30. august 2010

Kats

DK skriver:

Hej

Jeg er også stud. jur, og haber at kunne nå alle eksamnerne inden jeg skal føde. Jeg er på kandidaten og har international jurisprudence som jo er en skriftlig opgave man mere eller mindre kan aflevere hvornår man vil, så jeg håber at jeg kan have den færdig inden eksamensperioden starter. Så har jeg en mundtlig eksamen inden jul, og så venter skatteretseksamen og entrepriseret eksamen efter jul. Så vidt jeg lige kan se kommer skatteretten til at ligge ca. d. 12/1 (hvis det skal være ligesom de tidligere år) og den vil jeg bare RIGTIG gerne have med/overstået. Jeg tror at entreprisen kommer senere og at jeg ikke kan nå den, men håber så at jeg får en nem baby så jeg kan tage reeksamen. Det er kun en 4 timers eksamen, så det håber jeg kan gå. Man kan jo få dispensation til at gå ud og amme under de skriftlige eksamner Hvis jeg ikke når skat så er det TRÆLS, og jeg må vist se i øjnene at det kan blive faktum, da jeg jo har termin 19/1, og med min første datter fødte 2,5 uge før termin (og hun var der 3550 g. og 53 cm). Men jeg tror at jeg så gør det at jeg tager skat til februar og venter med entreprisen til maj eller august. Men nu må vi se!!! Nu hvor jeg går hjemme har jeg jo i alt fald masser af tid til at læse ekstra mange lektier, så jeg håber da at jeg kan være super godt forberedt inden 1/12 denne gang!

Knus Ditte

Hej Ditte.

Jeg har termin d. 18 januar  (og åh hvor ville alting være nemmere, hvis man kunne lave en aftale med baby om, at vi holder 100% fast i netop den dato)

Foreløbigt ser eksamensplanerne ud som følger..

2 skriftlige eksamener; krimi d. 14 og Obligation d.10..
Derudover skal jeg aflevere opgave d.3 januar (retsfilosofi/lære/historie) med mundtlig eksamen d.17 januar!!!

De skriftlige eksaminer, forventer jeg ikke at Uni er flexible omkring - da de er dyre at flytte, og muligheden for re-eksamen allerede foreligger….

Men mon ikke, det giver god mening, at arbejde på en tidligere opgave-afleveringsdato, og derved også en tidligere mundtlig eksamination ?!

JEG VIL BARE SÅ GERNE UNDGÅ RE-EKSAMEN, da jeg som tidligere nævnt, tror at fokus er flyttet efter babyen kommer   Må lave en lille kontrakt med lille baby - så vi holder os til datoerne

Nej, det er nok ikke værd at satse på… så jeg må gøre som dig… forberede mig i MEGET god tid, og simpelthen være helt eksamensklar længe inden eksamen, og så tage det som det kommer..

Skal vi ikke krydse fingrer for at ingen skal til Re-eksamen

Knuser
kats

Anmeld

30. august 2010

Kats

Knus

Hej Mette

Hyggeligt at du blander dig Dejligt med flere studerende! 

Min termin kan hurtigt komme i kollision med mine eksamensdatoer - så jeg påtænker også at søge dispensation - og på den måde få det overstået tidligere end ellers planlagt! 
Det er dog kun en opgaveaflevering og efterfølgende mundtlig eksamen....
Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at de vil rykke en skriftlig eksamen og slet ikke lave en "særskilt" til mig (da det jo selvsagt er ret ressourcekrævende - økonomisk og tidsmæssigt) 

Har du nogensinde fået flyttet en skriftlig eksamen??  

Knuser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.