Din yndlings ret :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2010

3xM

lisesp83 skriver:

Mange mange tak, det skal prøves.

Og dig som siger du er til det gode gamle, og ikke så god til at eksperimentere!! Hehe, du har i det mindste smagt svensk pølseret. fnis..

Konklusion: Jeg må igang..

ha ha ha jamen svensk pølseret er jo oldgammel ret ha ha ha

og er uddannet delikatesse assistent da var den ret et hit hver fredag til dem der ikke gad fastfood mv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

lisesp83

mariaogmarcus skriver:

ha ha ha jamen svensk pølseret er jo oldgammel ret ha ha ha

og er uddannet delikatesse assistent da var den ret et hit hver fredag til dem der ikke gad fastfood mv...

haha ja så godt man kunne købe det i føtex, men turde ikke, for sæt nu jeg ikke kunne lide det. Men det siger min kæreste, at jeg godt kan. Han kender min smag. tihi .. Så igang i køkkenet..

Anmeld

17. august 2010

3xM

lisesp83 skriver:

haha ja så godt man kunne købe det i føtex, men turde ikke, for sæt nu jeg ikke kunne lide det. Men det siger min kæreste, at jeg godt kan. Han kender min smag. tihi .. Så igang i køkkenet..

pøj pøj ha ha ha

Anmeld

17. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
bagger26 skriver:

Selvfølgelig...

400 g kalkun (kylling) i strimler

Tørret chili, mængde kommer an på ens smagsløg, bruger selv en knivspids

1 rød peberfrugt i tern

2 stk fennilke i små tern (på størresle med løg skåret i tern)

1/4 l fløde (18%)

1/4 mælk (hvis man ikke er bange for vægten, så bliver sovsen aller bedst ved at bruge ½l fløde og ikke mælk)

evt lidt jævner for at gøre sovsen tykkere så det bedre hænger ved pastaen..

Fennilken brunes i gryden, når de er blevet lidt bløde tilsættes kalkunen, salt og peber tilsættes. tilsæt de rødepeber. Til sidst kommes fløde/mælk og chili i.. Det hele skal små simre i 30-45 min.. Smag gerne til med salt..

Kog pastaen og bland til sidst det hele..

Tilbehør: brød

Nok til 2 pers...

Det smager virkelig virkelig godt.. De der fennilke giver bare en helt fantastisk smag..

Hvis man ikke kender fennilke i forvejen, så smager de ikke som de lugter når de er blevet varmet hehe...

Takker!!!

Anmeld

17. august 2010

Miamaja

TbCp skriver:

ALT MED KYLLING!!!

Det var en stor hjælp hva

Mandens er brændende kærlighed..... som vi skal have idag

Det elsker min mand ogsaa. her hedder det bare ' burning love' og det er vildt nemt at lave

Jeg har en RIIGTIG laekker og nem ret, der skal proves for den er saa fantastisk, isaer om sommeren.

Den kan spises lun eller kold og saa er den fantastisk nem. Pasta med cilantro:

En stor gryde med frisk kogt pasta butterflies

Kom dertil 5 spsk. extra virgin oliven olie

1 kop revet mozarella ost

1/2 kop parmasan ost

1 knust fed

1/2 kop hakket frisk cilantro

1/2 kop cherry tomater skaaret over en gang.

det hele vendes i pastaen saa osten smelter.Server med frisk brod og smor. Smager super skont!!!!!!

Anmeld

17. august 2010

Mille83

Ikke min ynglingsret, men nem hurtig dejlig ret :-)

Frisk pasta

Ruccola

Parmaskinke el Serano ( kan ik lige huske hvad der er bedst)

Pinjekerner

Pesto

Cherry tomater

Revet ost

Kog pastaen, smid pinjekerner hurtig på panden, derefter parmaskinken, lig det i en skål. bland pastaen med pesto og bland det hele, kom til sidst cherrytomater og ruccola i el andre tomater/grønsager i, og hæld revet ost over så det smelter, uhmmmm

Anmeld

17. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Mange mange tak, det skal prøves.

Og dig som siger du er til det gode gamle, og ikke så god til at eksperimentere!! Hehe, du har i det mindste smagt svensk pølseret. fnis..

Konklusion: Jeg må igang..

Svensk pølseret er vist ret gammel... og så er den vist slet ikke særlig svensk. Stenet ik?

Anmeld

17. august 2010

lisesp83

haha jo ret steneren.

Men svensk eller ej, nu skal det prøves.

Anmeld

17. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

lisesp83 skriver:

haha jo ret steneren.

Men svensk eller ej, nu skal det prøves.

Den er også dejlig nem, og god.

Anmeld

17. august 2010

eirene

lisesp83 skriver:

Har aldrig smagt svensk pølseret  (pinligt)

Kunne man få en opskrift?

Knus Lise - som nu er helt sulten efter næsten alt det de forskellige har skrevet, men det blir nok for dyrt at diske op med det hele på een gang. tihi

Jeg laver den så ikke helt på samme måde. Den er overhovedet ikke fedtfattig på nogen måde...

Skræl kartofler og skær dem i tern, kog dem møre. Mens de koger...

En pakke bacon enten i tern eller skiver skåret i tern. Steges i en stor gryde. tilsæt 1 hakket løg og en teskefuld sukker. Så skal der ketchup i på gefühl. Så en pakke pølser i ca. 2 cm tykke skiver. Enten røde eller pandepølser. Så bruger jeg ½ liter fløde. Selve sovsen skal være lyserød, så der skal nok ketchup i til den er det. Spæd til med mælk så der er nok væde og til sidst puttes kartoflerne i og det hele varmes kort igennem. Smag til med salt og peber. Sovsen skal ikke være tyk fordi man bruger kartoflerne til at suge den op med.

Bon apetite.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.