Din yndlings ret :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.126 visninger
34 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Low

Jeg sidder lige og tænker over hvad vi skal have til aftensmad og jeg kunne godt tænke mig noget som måske ikke er hverdagsmad, noget man ikke får hver dag men jeg kan ikke finde ud af hvad det skal være. Jeg har prøvet at google noget men der kommer en hel masse forskelligt og det er så svært at bestemme sig .

Så nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken ret du bedst kan lide med evt. en beskrivelse om hvad der skal i og hvordan man laver det? Prisen er ligemeget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

lotte32

jeg kigger lige med, jeg er nemlig også helt blank mht. hvad vi skal spise i aften

Lotte

Anmeld

17. august 2010

Halbschön

Ja det samme her, så bare kom med masse lækre opskrifter de damer..

Anmeld

17. august 2010

TbCp

ALT MED KYLLING!!!

Det var en stor hjælp hva

Mandens er brændende kærlighed..... som vi skal have idag

Anmeld

17. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Uhm... jeg har mange favoritretter, men den som nok forbliver min yndlingsret blandt de forholdsvis nemme og prismæssigt gode opskrifter er en italiensk ret:

Pastapenne med aubergine.

Til retten skal bruges disse ingredienser (rigeligt til ca 4 personer)

1 stor eller to alm auberginer

1-2 dåser hakkede tomater

Olivenolie

hvidløg - gerne 4 fed knuste, og lidt ekstra hele fed, - efter ønske.

frisk basilikum - gerne det hele fra en lille potte, -  efter ønske

pasta penne - ca 500 gr

Revet ost (mozarella)

Skær auberginerne i skiver - drysses med salt og lade trække væske ud.

Pastapenne koges imens, 

auberginerne renses for salt og trykkes/duppes tørre for overskydende væske (skær evt. i mindre stykker)

Olivenolie varmes på panden og auberginerne steget godt igennem til de bliver mørke og møre. OBS: man bruger meget olivenolie

Tomat hældes over, knust hvidløg  +  hele fed hvis ønskes samt friskhakket basilikum vendes i.

Smag til med friskkværnet salt og peber.

Lad saucen koge nogle minutter, og held så i fadet sammen med de kogte pennene - vendes godt sammen.

Drysses med et rigtig godt lag ost og sættes i ovnen 20-30 min på ca 180 grader.

Smager fantastisk og man savner ikke kød.

Anmeld

17. august 2010

mullesmith2

Bøf lindstrøm smager skide godt. du kan google opskriften, der findes flere variationer.  Eller også kalkunbryst skåret op og fyldt med ost og soltørrede tomater og så lavet i ovnen.

Anmeld

17. august 2010

bagger26

Jeg har det sidste lange stykke tid haft sådan en lyst til chili concarne.. Har kun smagt det en gang før for ca 7 år siden hehe, og det smagte bare SÅ godt.. Men jeg aner ikke hvordan man laver det, så det er lagt lidt på is.. hehe..

Ellers mexi burgere som jeg kalder dem, hjemmelavet burgere med ost, bacon, salsa, guarcamole, salat..

Elsker bare generelt mexikansmad..

Friske fiskefileter med kartofler og persillesovs.

Karrysuppe med ris og kylling.

Friskpasta med kalkun. En sammenkogt ret hvor "sovsen" består af mælk, fløde, kalkun, rødpeber og MASSER af fennikel.. Smager fantastisk og er både min og mandens livret....

Kogt hamburgerryg med flødekartofler og broccoli.

Paprikagryde...

Broccoli/skinke tærte

Grøn Advokado salat med kylling og bulgur....

Mmmmm bliver helt sulten hehe...

Anmeld

17. august 2010

Lady Marion <3

Lakse lasagne  elsker det ..  Fersk laks , spinat, hollandaicesovs og lasagneplader   Læg det hele skiftevis start og slut med sovs , 35 min 200 grader varm ovn ,, velbekommen

Anmeld

17. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

bagger26 skriver:

Jeg har det sidste lange stykke tid haft sådan en lyst til chili concarne.. Har kun smagt det en gang før for ca 7 år siden hehe, og det smagte bare SÅ godt.. Men jeg aner ikke hvordan man laver det, så det er lagt lidt på is.. hehe..

Ellers mexi burgere som jeg kalder dem, hjemmelavet burgere med ost, bacon, salsa, guarcamole, salat..

Elsker bare generelt mexikansmad..

Friske fiskefileter med kartofler og persillesovs.

Karrysuppe med ris og kylling.

Friskpasta med kalkun. En sammenkogt ret hvor "sovsen" består af mælk, fløde, kalkun, rødpeber og MASSER af fennikel.. Smager fantastisk og er både min og mandens livret....

Kogt hamburgerryg med flødekartofler og broccoli.

Paprikagryde...

Broccoli/skinke tærte

Grøn Advokado salat med kylling og bulgur....

Mmmmm bliver helt sulten hehe...

Kan godt give dig en opskrift på den ondeste chili con carne

Anmeld

17. august 2010

bagger26

Alexis skriver:

Kan godt give dig en opskrift på den ondeste chili con carne

Det må du MEGET gerne, har bare haft så meget lyst til det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.