Børnepenge?? Hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2010

Kvindemin

Mie A skriver:

Hvis du føder inden den 1. oktober - så får du børnepenge fra den 20. oktober 2010.  Føder du fra den 1. oktober og frem, så får du børnepenge fra 20. januar 2011.

Når dit barn så bliver 18 år, så får du børnepenge indtil den dag barnet bliver 18 år.  Det vil sige at hvis du føder den 28. september, så får du sidste gang børnepenge i juli - men du får ikke for hele kvartalet, men fra den 1. juli - 27. september. Så det er næsten hele kvartalet. Føder du f.eks. den 6. oktober - så får du børnepenge sidste gang den 20. oktober - men kun for 5 dage - hvilket er fra den 1. oktober - 5. oktober.

Håber at det gav menning.

tusinde tak, er helt med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Svei

Lyder lidt som om der er blandet to ting sammen...børnefamilieydelsen kan man få lidt mere af som enlig og den ryger naturligvis...men om din mands x tjente millioner og boede sammen med en som også gjorde så ændrer det ikke ved at han skal bidrage til sit barns liv økonomisk også og ud fra hvad han har råd til, altså er det sat til at han har råd til dobbelt, så er det det han skal....det handler ikke om hendes økonomi men om hans...

Anmeld

16. august 2010

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Lyder lidt som om der er blandet to ting sammen...børnefamilieydelsen kan man få lidt mere af som enlig og den ryger naturligvis...men om din mands x tjente millioner og boede sammen med en som også gjorde så ændrer det ikke ved at han skal bidrage til sit barns liv økonomisk også og ud fra hvad han har råd til, altså er det sat til at han har råd til dobbelt, så er det det han skal....det handler ikke om hendes økonomi men om hans...

Ja det er også sådan vi har fået læst os frem til. Og selvfølgelig skal han betale  Men kunne godt være når vi selv får et barn boende selv, så ændres hans økonomi sig jo også, da han har et barn mere at forsørge. at han så ikke skulle betale 100 % oveni.

Tak for svar..

Anmeld

16. august 2010

Svei

Anonym skriver:

Ja det er også sådan vi har fået læst os frem til. Og selvfølgelig skal han betale  Men kunne godt være når vi selv får et barn boende selv, så ændres hans økonomi sig jo også, da han har et barn mere at forsørge. at han så ikke skulle betale 100 % oveni.

Tak for svar..

Det vurderes jo ud fra hans børn og lidt strengt sat op, så er det jo dumt der kommer flere børn hvis ikek han har råd til dem han har..

Anmeld

16. august 2010

karina pigen

Tulipan skriver:

Du får ikke dem fra Juli. Du skal føde inden den 1 i den måned der kommer børnepenge for at du får den 20 i den måned

hvis man føder den 31 dec.. når man så at få børnechecken i jan..? synes jeg har æst man skal søge om det inden den 1 i den mdr der bliver udbetalt pengene..

så tænker jeg.. søge om  dem, hvor og hvordan gør man det, eller sker det auto når man føder??

Anmeld

16. august 2010

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Det vurderes jo ud fra hans børn og lidt strengt sat op, så er det jo dumt der kommer flere børn hvis ikek han har råd til dem han har..

Nu skal det jo ikke opfattes dårligt vel. Han har altså sin søn ofte og betaler mange ting til ham.  Man kan så også vende den om og sige at hun skulle måske heller ikke få et barn mere hvis hun ikke har råd til det og skal have så forhøjet børnepenge.

Anmeld

16. august 2010

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

men det var ikke for at lave en diskution. Det  her indlæg handler kun om regler for forhøjet børne penge, så det var det eneste det handlede om, og jeg søgte svar om. Om hvad min personlige mening om folk har råd eller ikke råd, mange penge eller ingen penge holder jeg for mig selv. Da mange kvinder der ikke er sammen med faren længre, tit prøver at plukke deres x´er og hvad de ellers kan for penge, så skulle de vist have overvejet den gang om de havde råd. Men så går vi jo også bare over i en helt anden diskution

God dag.

Anmeld

16. august 2010

Vingummien

karina pigen skriver:

hvis man føder den 31 dec.. når man så at få børnechecken i jan..? synes jeg har æst man skal søge om det inden den 1 i den mdr der bliver udbetalt pengene..

så tænker jeg.. søge om  dem, hvor og hvordan gør man det, eller sker det auto når man føder??

Det går automatisk n man har født, det gjorde det i hvert fald ved mig

Anmeld

16. august 2010

MetteMTH

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg her ikke så meget styr på det med børnepenge (eller børne bidrag eller hvad det hedder )

Men min kæreste her en dreng fra en tidligere, x´en har så søgt om forhøjet penge, så han giver 100% oveni, altså ca 2000.  Den gang hun søgte om det var hun under udd, og havde derfor ikke så mange penge.. Vi ved ikke om hun er færdig med hendes udd endnu( men det tror vi). X´en bor så sammen med en ny fyr nu og har lige fået et barn med ham. Min kæreste og jeg venter barn lige om lidt. 

Så mit spørgesmål er har hun stadig ret til forhøjet børnepenge?? Når hun bor sammen med en ny, så er de jo to forsørger.

din kæreste kan jo prøve at snakke med hende om at det har han altså ikke råd til.. for det gjorde min kæreste med hans eks. Men tror som sagt heller ikke din kæreste vil mærke noget til det, da det er fradragsberettiget. men syntes han skal snakke med hende om det. Selvom hans eks har en fyr, så er det fuldstændig lige meget hun kan kræve det alligevel. Men hun kan så ikke få bolig støtte og alt det der fra kommunen da der jo er 2 indtægter så.

Anmeld

16. august 2010

MetteMTH

Perl skriver:

Hejsa

Lige så snart hendes kæreste flyttede ind så havde hun ikke ret til det, så i virkeligheden så kommer hun til at skylde penge til jer!

Hej.. kan se du er lidt inde idet. Min kæreste betaler også forhøjet børnebidrag til hans eks, vi ved at hun har en kæreste men ved faktisk ikke med sikkerhed om de bor sammen, men kan hun stadig kræve det som er forhøjet hos min kæreste? Er det ikke kun ved kommunen hun ikke kan kræve det? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.