Børnepenge?? Hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Er du helt sikker på det?? for nu sad jeg lige og kiggede på familiestyrelsens hjemme side og der står det uden betydning at hun bor sammen med en anden, fordi han ikke er forsørger! i hvert fald sådan som jeg forstod det.

Ok det lyder meget meget underligt.. Så tror jeg du har forstået forkert.. for lige så snart han flytter ind så er han en del af husinkomsten og dermed også en form for forsørger. Det er kun det forhøjede som forsvinder ikke det alm. Det kan godt være det er lavet om? det er 7 år siden vi flyttede sammen, og jeg havde ikke engang deltid og han tjente vel 8000,- udbetalt.. så dvs.l.. ingenting..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Lillefe

Anonym skriver:

altså han fik børnepenge eller? dejligt at høre for en der er lidt inde i det.

Ja ja min kæreste fik børnepenge og det gjorder han staidg efter men alt tilskud osv.. det røg så snart vi flyttede ind så det virker besynderligt i min verden at din kæreste stadig betaler 2000,- med mindre han ikke er flyttet ind "rigtigt"

Anmeld

15. august 2010

Mie A

MariaE skriver:

Ja, det er jo det jeg skriver.. At der jo så er forskel på hvornår man får sidste sats til de bliver 18:-)

Så nej, der er i princippet ingen forskelda dem der har født efter den 30 juni f.eks kommer med i oktober puljen i stedet for. Det gør dem der har født før 30 juni jo ikke,men de får så juli puljen den første gang i stedetfor:-)

Altså det jeg prøver at sige er at hvis du føder den 30. juni, så får du børnefamilieydelsen den 20. juli. Føder du den 1. juli får du børnefamilieydelsen fra den 20. oktober.

Men det kvartal barnet bliver 18 år - får den der har født 30 juni sidste gang den 20. april ( for perioden 1. april - 29. juni) og den der har født den 1. juli, får også sidste gang den 20. april - men får kun børnefamilieydelse for én dag - nemlig den 30. juni.

Anmeld

15. august 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Ja ja min kæreste fik børnepenge og det gjorder han staidg efter men alt tilskud osv.. det røg så snart vi flyttede ind så det virker besynderligt i min verden at din kæreste stadig betaler 2000,- med mindre han ikke er flyttet ind "rigtigt"

Ja det kan selvfølgelig være han ikke er flyttet ind "rigtigt" hmmm.

Det var dejligt at høre, reglerne kan selvfølgelig godt være lavet om.

Anmeld

15. august 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Ja det kan selvfølgelig være han ikke er flyttet ind "rigtigt" hmmm.

Det var dejligt at høre, reglerne kan selvfølgelig godt være lavet om.

Ja altså jeg har lidt svært ved at forstille mig at det er noget som er blevet om da det ville gå i mod "spareplanen" osv..

Ud over det jeg ville nok "vælge" at melde det hvis han ikke bor der "rigtigt"

Anmeld

15. august 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Ja altså jeg har lidt svært ved at forstille mig at det er noget som er blevet om da det ville gå i mod "spareplanen" osv..

Ud over det jeg ville nok "vælge" at melde det hvis han ikke bor der "rigtigt"

Vi må da starte med at ringe til kommunen og sige de må undersøge sagen..  Ja man skal sku ikke snyde for at få flere penge..

Anmeld

15. august 2010

Kvindemin

Mie A skriver:

Altså det jeg prøver at sige er at hvis du føder den 30. juni, så får du børnefamilieydelsen den 20. juli. Føder du den 1. juli får du børnefamilieydelsen fra den 20. oktober.

Men det kvartal barnet bliver 18 år - får den der har født 30 juni sidste gang den 20. april ( for perioden 1. april - 29. juni) og den der har født den 1. juli, får også sidste gang den 20. april - men får kun børnefamilieydelse for én dag - nemlig den 30. juni.

ej vil du ikke også forklare mig det, hehe
jeg har termin d. 28 sep, hvordan bliver det så?

Anmeld

15. august 2010

Lillefe

Vi må da starte med at ringe til kommunen og sige de må undersøge sagen..  Ja man skal sku ikke snyde for at få flere penge..

Ja det ville jeg nok også gøre held og lykke

Ps. Jeg er også glad for vi ikke snød, bliver helt irriteret når man høre om andre der gør 

Anmeld

15. august 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Ja det ville jeg nok også gøre held og lykke

Ps. Jeg er også glad for vi ikke snød, bliver helt irriteret når man høre om andre der gør 

ja det gør man nemlig, især når man ved de har levet sammen de sidste 1 1,5 år.

Anmeld

15. august 2010

Mie A

Chritinap skriver:

ej vil du ikke også forklare mig det, hehe
jeg har termin d. 28 sep, hvordan bliver det så?

Hvis du føder inden den 1. oktober - så får du børnepenge fra den 20. oktober 2010.  Føder du fra den 1. oktober og frem, så får du børnepenge fra 20. januar 2011.

Når dit barn så bliver 18 år, så får du børnepenge indtil den dag barnet bliver 18 år.  Det vil sige at hvis du føder den 28. september, så får du sidste gang børnepenge i juli - men du får ikke for hele kvartalet, men fra den 1. juli - 27. september. Så det er næsten hele kvartalet. Føder du f.eks. den 6. oktober - så får du børnepenge sidste gang den 20. oktober - men kun for 5 dage - hvilket er fra den 1. oktober - 5. oktober.

Håber at det gav menning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.