Børnepenge?? Hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2010

Mie A

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg her ikke så meget styr på det med børnepenge (eller børne bidrag eller hvad det hedder )

Men min kæreste her en dreng fra en tidligere, x´en har så søgt om forhøjet penge, så han giver 100% oveni, altså ca 2000.  Den gang hun søgte om det var hun under udd, og havde derfor ikke så mange penge.. Vi ved ikke om hun er færdig med hendes udd endnu( men det tror vi). X´en bor så sammen med en ny fyr nu og har lige fået et barn med ham. Min kæreste og jeg venter barn lige om lidt. 

Så mit spørgesmål er har hun stadig ret til forhøjet børnepenge?? Når hun bor sammen med en ny, så er de jo to forsørger.

Så vidt jeg ved, så er det hans indkomst det afhænger af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Mie A

MariaE skriver:

Tror også han skal ringeind og få lidt hjælp, for nogle gange skal man ikke betale forhøjet jo..og slet ikke hvis de er 2 om indkomsten nu.

OG ANGbørnebenge. Der menes ikke at du får dine børnepenge medtilbagevirkende kraft somsådan, bare at du jo får den i endne i stedet for. DVS beløbebene er nøjagtig det samme som dem der føder før den 1, men de får dem bare nu,du får den i princippet når dit barn fylder 18...hvis du forstår:-)Der får de dem så ikke fordi barnet jo er fyldt 18 inden børnepengene falder.

Man får kun børnefamilieydelse til den dag barnet bliver 18 år. Så der er faktisk nogle der får mere end andre - alt efter hvornår barnet er født.

Anmeld

15. august 2010

Vingummien

Low skriver:

Så har jeg lige et spørgsmål hvis det ikke gør noget

Jeg fødte den 1 juli så detfor fik jeg ikke penge den 20 juli. Folk siger til mig at jeg får pengene med tilbage virkene kraft, hvad betyder det?

Du får ikke dem fra Juli. Du skal føde inden den 1 i den måned der kommer børnepenge for at du får den 20 i den måned

Anmeld

15. august 2010

Muffinmus

Ja, det er jo det jeg skriver.. At der jo så er forskel på hvornår man får sidste sats til de bliver 18:-)

Så nej, der er i princippet ingen forskelda dem der har født efter den 30 juni f.eks kommer med i oktober puljen i stedet for. Det gør dem der har født før 30 juni jo ikke,men de får så juli puljen den første gang i stedetfor:-)

Anmeld

15. august 2010

Lillefe

Hejsa

Lige så snart hendes kæreste flyttede ind så havde hun ikke ret til det, så i virkeligheden så kommer hun til at skylde penge til jer!

Anmeld

15. august 2010

Lillefe

Stumpen skriver:

Ikke at jeg er så meget inde i det, men så vidt jeg er orienteret, så kommer de forhøjede børnepenge ikke an på om hun bor sammen med nogen eller ej, men din partners indkomst....

Det er forkert been there done that

Anmeld

15. august 2010

Lillefe

susan_bagger skriver:

det er hans øknomi det afhæning af. men han kan jo trække en masse fra så han ikke betaler ret meget.

Nope jeg tjenete kun 5000,- da jeg flyttede sammen med min kæreste og hans forhøjede røg.. plus han tjene meget meget lidt..

Anmeld

15. august 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Hejsa

Lige så snart hendes kæreste flyttede ind så havde hun ikke ret til det, så i virkeligheden så kommer hun til at skylde penge til jer!

Er du helt sikker på det?? for nu sad jeg lige og kiggede på familiestyrelsens hjemme side og der står det uden betydning at hun bor sammen med en anden, fordi han ikke er forsørger! i hvert fald sådan som jeg forstod det.

Anmeld

15. august 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Nope jeg tjenete kun 5000,- da jeg flyttede sammen med min kæreste og hans forhøjede røg.. plus han tjene meget meget lidt..

ahhh okay det er altså ikke så sjovt når man tjener så lidt men så vidt vi ved tjener de fint. Nok ikke hende da  hun er på barsel.

Anmeld

15. august 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

altså han fik børnepenge eller? dejligt at høre for en der er lidt inde i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.