Tanja1 skriver:
Altså, sukkervand i flaske ville jeg IKKE anbefale: sukker er jo meget opkvikkende og vil dermed holde dit barn vågen. Og er bestemt ikke noget en lille skal vænnes til, er jo rigtigt usundt og ødelægger tænderne inden de engang er brudt frem. Hold dig hellere til mælken.
Mht. at tage hende op, når hun græder - det er selvfølgelig dig som hendes mor, der skal vurdere, hvornår nok er nok, men vær blot opmærksom på, at du kan på den måde selv holde hende vågen, jmf. mit tidl.indlæg, og prøv med hånden på hende i stedet.
Mht. det skema om baby-rytme: virker generelt som et godt udgangspunkt, men følg dit barns egen rytme. Undersøgelser viser, at det kan være ret ødelæggende for et barns udvikling og trivsel, at blive vækket, og skal derfor så vidt muligt undgås. Min søns rytme som baby blev således:
Ca.kl. 6: mad 30 min, leg 30 min, mad, lur.
Ca.kl. 10: mad 30 min, leg 30 min, mad 30 min.
Ca.kl. 11.30-14 lur.
Ca.kl. 14: mad 30 min, leg 30 min, mad 30 min.
Ca.kl. 15.30-17.30 lur.
Ca.kl. 17.30: mad 30 min, bad, mad 30 min.
Ca.kl. 19.30 sove til nat.
Nattemad 1-2 gange.
Sådan nogenlunde. Tiderne holdt ikke altid, grundet længden af hans lur, men vågentiden holdte altid 1,5-2 timer af gangen.
Spørg bare igen, hvis det blev forvirrende
.

Min SPhar sagt, at der er fint nok m ed sukkervand, når bare hun ikke drikker vildt meget, og hun drikker næsten ingenting.. - Desuden er der meget meget lidt i.. Men det virker.. Og jeg tør godt løbe risikoen, for at få lidt fred... Dårlig mor eller ej, jeg gør det 
Her har det fungeret rigtig godt med at ligge hende ned, selv første gang jeg gjorde det...
Når jeg tager hende op, gør jeg det inden hun bliver alt for sur men alligevel ikke for tidligt.. Hun bliver træt af at jeg tager hende op, og så lukker hun stille øjnene, jeg ligger hende, og hun sover, gerne et par timer... -
ket være de ting og råd der er kommet her.. Så endnu engang tak..