VIL vugges i søvn. Hvordan kommer hun til at falde i selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

Karo

~~M.Nielsen~~ skriver:

Min datter er knap 3 mdr efterhånden og hun vil bare ikke falde i søvn selv.. Uanset hvor meget jeg prøver.. Men så er jeg også i tvivl om om jeg gør det rigtigt.. Så hvordan får jeg hende til at falde i søvn selv? Lader hende skrige? Eller??? Og jeg ligger hende når hun er træt.. Hun kan fint lege selv, men ikke falde i søvn selv.. Om dagen vil hun kun sove i favnen og hvis jeg ligger hende vågner hun ca 15 min efter, og i favnen en halv time efter så i kan nok regne ud at hun ikke får meget søvn i løbet af dagen

Natten er ikke et problem..

Bare roligt det kommer af sig selv.

Min søn ville også vugges, og alle sagde at det skulle jeg stoppe med da han ellers aldrig ville lære at falde i søvn selv. Da han ellers ikke ville sove fortsatte jeg. Da han blev ældre (5-6 måneder) kunne han pludselig godt selv falde i søvn og idag har jeg en dreng på 2 år som falder i søvn med det samme når jeg putter ham

Jeg prøvede bare engang imellem at ligge ham, og gik det ikke vuggede jeg ham, men pludselig en dag faldt han isøvn af sig selv. Da Marcus var 7 måneder sov han igennem (fra kl 20 til kl 7) og der kunne vi ligge ham og så faldt han selv i søvn uden problemer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Karo

Eva. skriver:

Nogle børn har bare brug for den hjælp det er at vugges ind i søvnen, så hjælper intet skal hjælper det måske bare at acceptere at sådan er nogle børn.. og det går jo over før du ser dig om...

Det er også min erfarig

Anmeld

16. august 2010

Svei

Karo skriver:

Det er også min erfarig

Dejligt jeg ikke er den eneste... børn er bare forskellige...

Anmeld

16. august 2010

Bare mig..

Tanja1 skriver:

Altså, sukkervand i flaske ville jeg IKKE anbefale: sukker er jo meget opkvikkende og vil dermed holde dit barn vågen. Og er bestemt ikke noget en lille skal vænnes til, er jo rigtigt usundt og ødelægger tænderne inden de engang er brudt frem. Hold dig hellere til mælken.

Mht. at tage hende op, når hun græder - det er selvfølgelig dig som hendes mor, der skal vurdere, hvornår nok er nok, men vær blot opmærksom på, at du kan på den måde selv holde hende vågen, jmf. mit tidl.indlæg, og prøv med hånden på hende i stedet.

Mht. det skema om baby-rytme: virker generelt som et godt udgangspunkt, men følg dit barns egen rytme. Undersøgelser viser, at det kan være ret ødelæggende for et barns udvikling og trivsel, at blive vækket, og skal derfor så vidt muligt undgås. Min søns rytme som baby blev således:

Ca.kl. 6: mad 30 min, leg 30 min, mad, lur.

Ca.kl. 10: mad 30 min, leg 30 min, mad 30 min.

Ca.kl. 11.30-14 lur.

Ca.kl. 14: mad 30 min, leg 30 min, mad 30 min.

Ca.kl. 15.30-17.30 lur.

Ca.kl. 17.30: mad 30 min, bad, mad 30 min.

Ca.kl. 19.30 sove til nat.

Nattemad 1-2 gange.

Sådan nogenlunde. Tiderne holdt ikke altid, grundet længden af hans lur, men vågentiden holdte altid 1,5-2 timer af gangen.

Spørg bare igen, hvis det blev forvirrende .

Min SPhar sagt, at der er fint nok m ed sukkervand, når bare hun ikke drikker vildt meget, og hun drikker næsten ingenting.. - Desuden er der meget meget lidt i.. Men det virker.. Og jeg tør godt løbe risikoen, for at få lidt fred... Dårlig mor eller ej, jeg gør det

Her har det fungeret rigtig godt med at ligge hende ned, selv første gang jeg gjorde det...

Når jeg tager hende op, gør jeg det inden hun bliver alt for sur men alligevel ikke for tidligt.. Hun bliver træt af at jeg tager hende op, og så lukker hun stille øjnene, jeg ligger hende, og hun sover, gerne et par timer... - ket være de ting og råd der er kommet her.. Så endnu engang tak..

Anmeld

16. august 2010

Tone

hejsa. kender det godt fra min egen datter:-) har du prøvet at give hende en mælkeble med i seng? Jeg har også haft meget gavn af at sidde hos hende og nusse, holde øjenkontakt og evt synge den samme vuggevise hver gang.

Anmeld

16. august 2010

LR85

Tag du bare og vug dit barn lidt, NYD at det allerhelst vil være så tæt på dig som muligt. Du vil jo ikke have et barn på 14 som satadig vil vugges, bare rolig det går over om et stykke tid.

I starten har de også stor gavn af at blive pakket og slynget ind i noget, men det går jo også over.

Vær ikke bekymret, du kan ikke give et 3 måneders barn dårlige vaner, det er det simpelthen ikke klog nok til at kunne udspekulere.

Men giver helt ret i at du skal begynde at finde gode putte ritualer, så hun langsom lærer hvad der skal ske, og derfor vil være tryg.

VUG du bare og vis din store omsorg som sådan et lille barn har brug for.

Anmeld

18. august 2010

Tanja1

~~M.Nielsen~~ skriver:

Min SPhar sagt, at der er fint nok m ed sukkervand, når bare hun ikke drikker vildt meget, og hun drikker næsten ingenting.. - Desuden er der meget meget lidt i.. Men det virker.. Og jeg tør godt løbe risikoen, for at få lidt fred... Dårlig mor eller ej, jeg gør det

Her har det fungeret rigtig godt med at ligge hende ned, selv første gang jeg gjorde det...

Når jeg tager hende op, gør jeg det inden hun bliver alt for sur men alligevel ikke for tidligt.. Hun bliver træt af at jeg tager hende op, og så lukker hun stille øjnene, jeg ligger hende, og hun sover, gerne et par timer... - ket være de ting og råd der er kommet her.. Så endnu engang tak..

Fint, det vigtiste er jo at det virker og jeres familie kan fungere .

Gode ønsker fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.