~~M.Nielsen~~ skriver:
Min datter er knap 3 mdr efterhånden og hun vil bare ikke falde i søvn selv.. Uanset hvor meget jeg prøver.. Men så er jeg også i tvivl om om jeg gør det rigtigt.. Så hvordan får jeg hende til at falde i søvn selv? Lader hende skrige? Eller??? Og jeg ligger hende når hun er træt.. Hun kan fint lege selv, men ikke falde i søvn selv.. Om dagen vil hun kun sove i favnen og hvis jeg ligger hende vågner hun ca 15 min efter, og i favnen en halv time efter så i kan nok regne ud at hun ikke får meget søvn i løbet af dagen 
Natten er ikke et problem..
hun er stadig meget lille men søg om babys tigerspring og lån evt et par bøger om emnet på bib
hvis natten ikke er et problem så har jeg ikke mange råd men jeg har selv lige læst GODNAT OG SOV GODT og der stod at man bare ikke skal være i tvivl om hvordan man gør, så når du lægger hende til at sove feks i barnevognen så hver sikker på dig selv når du gør det, tøv ikke og bliv ikke usikker, det kan barnet nemlig mærke
hver bestemt men kærlig, feks -- læg hende i barnevognen giv sutten og evt bamse læg tæppet over hende og stryg hen blidt over håret og sig i en meget kærlig tone -- det er nat nat nu og mors lille pige skal sove nu-- gå da lidt væk så hun ikke kan se dig men så du stadig kan se hende
græder hun?-- gå hen til hende igen efter evt ½min og gentag
i bogen står der 1 min så 3 min så 5 min men jeg synes det er for meget selv for min på 8 mån føl dig frem jeg har sat tiden op med ½min efter 3 gange og igen ½min efter yderligere 3 gange og ærligt det virker prøv
det hele handler om at barnet ikke må falde i søvn med noget som det ikke har når det vågner, og dine arme er der jo ikke når det vågner
men lån den på bib eller prøv dig frem
mit råd er -- hver betemt og sikker på dig selv-- held og lykke
og lige et 
Anmeld