VIL vugges i søvn. Hvordan kommer hun til at falde i selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2010

Fyn

Lige et tip herfra for de andre er jo rigtig gode råd - og de ser ud til at virke.

Min datter sover ALTID med en T-shirt lige op i ansigtet. En rigtig dejlig brugt t-shirt i bomuld der lugter af mig. Fordelen er to ting: 1. Hun kan lugte mig og det gør hende nok rolig og 2. den holder sutten på plads, så den ikke så nemt falder ud.

Så en bamse er godt - men en t-shirt er bedre. Den kan også vaskes.... Og så er den altid ved hånden!

Held og lykke med rutinerne. Vi har ikke fundet dem helt endnu, men vi prøver også det med at sige godnat, synge og så lægge hende....

C.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

Bare mig..

Mig med maven skriver:

Jeg ved ikke hvem de kloge hoveder er, men de (de kloge) Siger at det tager ½ time for babyer at falde i dyb søvn. Ved ikke om det kan svare på noget.

Jeg har fra start svøbt min prinsesse stramt ind i dynen, når hun skulle sove. HELT STRAMT - hun kan godt få luft, men ikke rigtig tumle rundt. Så siger den af os der putter ,,Godnat skat Mor/Far elsker dig" og så kys, og ud af værelset, oftes falder hun i søvn, men gør hun ikke, starter vi forfra... Godnat skat....

Hun er godt nok knapt 7 mrd, med har gjot det fra starten. Der har været nogle gange hvor jeg har ladet hende falde i søvn hos os, fx efter vaccinationer eller sygdom. Der er de jo lige lidt mere far-mor fans!

Held og lykke med det. Spørg, hvis jeg ikke fik forklaret ordentlig!

/Christina

for svaret.. Nicoline har fra hun var 2 uger gammel skreget enormt meget om aftenen, selv om hun ikke var træt, så det har været umuligt for os at ligge hende fra os før nu...

Men jeg har faktisk lagt hende to gange i streg idag, og første gang gik der ca 10 min inden hun sov og så sov hun 2 timer frem!!! Nu har jeg lige lagt hende for et kvarter siden og hun sover stadig...
(Når hun ligger i armene sover hun ca 15-30 min og så vågner hun)

Anmeld

14. august 2010

Bare mig..

Fyn skriver:

Lige et tip herfra for de andre er jo rigtig gode råd - og de ser ud til at virke.

Min datter sover ALTID med en T-shirt lige op i ansigtet. En rigtig dejlig brugt t-shirt i bomuld der lugter af mig. Fordelen er to ting: 1. Hun kan lugte mig og det gør hende nok rolig og 2. den holder sutten på plads, så den ikke så nemt falder ud.

Så en bamse er godt - men en t-shirt er bedre. Den kan også vaskes.... Og så er den altid ved hånden!

Held og lykke med rutinerne. Vi har ikke fundet dem helt endnu, men vi prøver også det med at sige godnat, synge og så lægge hende....

C.

Årh ja, god ide Det vil jeg prøve mig frem med..

Vores har heller ingen faste rutiner endnu, eller jo, det ligner noget af det samme mere og mere, men det er langt fra det samme.. Måske det bliver det nu, hvor jeg skal igang med det der sovenoget Jeg krydser i hvertfald for det

Anmeld

14. august 2010

Mig med maven

~~M.Nielsen~~ skriver:

for svaret.. Nicoline har fra hun var 2 uger gammel skreget enormt meget om aftenen, selv om hun ikke var træt, så det har været umuligt for os at ligge hende fra os før nu...

Men jeg har faktisk lagt hende to gange i streg idag, og første gang gik der ca 10 min inden hun sov og så sov hun 2 timer frem!!! Nu har jeg lige lagt hende for et kvarter siden og hun sover stadig...
(Når hun ligger i armene sover hun ca 15-30 min og så vågner hun)

Hvor er du sej. Bare bliv ved, hun skal jo også lige finde ud af, at der skal ske noget, på en ny måde. Masser af held og lykke med det, hold os opdateret!

Anmeld

15. august 2010

Tanja1

~~M.Nielsen~~ skriver:

YES! - Jeg har lige lagt hende, hun skreg én gang og så tog jeg hende op, så snart hun ikke græd mere kom hun ned i sengen, og nu SOVER HUN! . Godt nok med min hånd ovenpå først, men det var jo også font nok Jeg har lagt en bamse over hende i stedet for min hånd.. (Bare rolig, hun kan godt trække vejret og det er sikkert )

Nu ser jeg hvor lang tid hun sover, men bare 10 min er vel fint her i starten og så kommer hun ned igen hvis hun er træt stadigvæk!

TAK!!!! Du har reddet os for ondt i ryggen. Jeg vil klart fortsætte!

Det var da dejligt - og jeg er bare glad hvis jeg kunne hjælpe.

Tålmodighed er altid det vigtigste med de kære små, så bliv ved.

Knus Tanja

Anmeld

15. august 2010

AnnePedersen

min pige bliver 8 uger på onsdag, kan man godt benytte sig af de rutiner???? for Naja vil slet ikke sove i løbet af dagen. og hun bliver jo overtræt..... men sover godt om natten

ja jeg har stort set de samme problemer som hende den anden der skrev. Jeg ved bare ikke om jeg skal holde gråden ud når jeg synes hun skal sove til middag, for hun skriger virkelig og er ved at være væk i at græde og så er det altså svært at lægge hende fra mig og sige godnat

Anmeld

15. august 2010

Bare mig..

AnnePedersen skriver:

min pige bliver 8 uger på onsdag, kan man godt benytte sig af de rutiner???? for Naja vil slet ikke sove i løbet af dagen. og hun bliver jo overtræt..... men sover godt om natten

ja jeg har stort set de samme problemer som hende den anden der skrev. Jeg ved bare ikke om jeg skal holde gråden ud når jeg synes hun skal sove til middag, for hun skriger virkelig og er ved at være væk i at græde og så er det altså svært at lægge hende fra mig og sige godnat

Jeg kunne ikke finde ud af hvornår vores var træt og så er jeg begyndt, fra igår af, at ligge hende ind til mig med dynen omkring når jeg tror hun er træt, og så kan jeg se det, og er hun træt ligger jeg hende.. Det virker super godt! Der har intet været hverken igår eller idag.. Jeg tror bestemt du kan bruge det.. Hvis du er i tvivl om hvordan så skriv, for det er SÅ dejligt!

Anmeld

15. august 2010

Bare mig..

Tanja1 skriver:

Det var da dejligt - og jeg er bare glad hvis jeg kunne hjælpe.

Tålmodighed er altid det vigtigste med de kære små, så bliv ved.

Knus Tanja

Hjælpe?? Du har hjulpet vores parforhold nærmest  Vi var ved at rive hårene ud på hinanden fordi hun var så træls den bette.

Anmeld

16. august 2010

AnnePedersen

jeg vil gerne have hende til at sove i barnevognen eller i vuggen om dagen. det kan jeg bare ikke få hende til for hun vil falde i søvn ved brystet. (har også døjet rigtig meget med at amme i 2-3 timer, men nu gør vi det i max en halv time hver anden time) .... og falder hun ikke i søvn ved brystet sover hun ikke. er det i min ammestol hun falde i søvn er det en halv time og i sengen kan hun sove 1-2 timer. Jeg ved hvornår hun er træt, men jeg kan ikke få hende til at sove og det ender ud i overtæthed og så sover hun slet ikke.....

hjælp

Anmeld

16. august 2010

millesofie

~~M.Nielsen~~ skriver:

Min datter er knap 3 mdr efterhånden og hun vil bare ikke falde i søvn selv.. Uanset hvor meget jeg prøver.. Men så er jeg også i tvivl om om jeg gør det rigtigt.. Så hvordan får jeg hende til at falde i søvn selv? Lader hende skrige? Eller??? Og jeg ligger hende når hun er træt.. Hun kan fint lege selv, men ikke falde i søvn selv.. Om dagen vil hun kun sove i favnen og hvis jeg ligger hende vågner hun ca 15 min efter, og i favnen en halv time efter så i kan nok regne ud at hun ikke får meget søvn i løbet af dagen

Natten er ikke et problem..

hun er stadig meget lille men søg om babys tigerspring og lån evt et par bøger om emnet på bib

hvis natten ikke er et problem så har jeg ikke mange råd men jeg har selv lige læst GODNAT OG SOV GODT og der stod at man bare ikke skal være i tvivl om hvordan man gør, så når du lægger hende til at sove feks i barnevognen så hver sikker på dig selv når du gør det, tøv ikke og bliv ikke usikker, det kan barnet nemlig mærke

hver bestemt men kærlig, feks -- læg hende i barnevognen giv sutten og evt bamse læg tæppet over hende og stryg hen blidt over håret og sig i en meget kærlig tone -- det er nat nat nu og mors lille pige skal sove nu-- gå da lidt væk så hun ikke kan se dig men så du stadig kan se hende

græder hun?-- gå hen til hende igen efter evt ½min og gentag

i bogen står der 1 min så 3 min så 5 min men jeg synes det er for meget selv for min på 8 mån føl dig frem jeg har sat tiden op med ½min efter 3 gange og igen ½min efter yderligere 3 gange og ærligt det virker prøv

det hele handler om at barnet ikke må falde i søvn med noget som det ikke har når det vågner, og dine arme er der jo ikke når det vågner

men lån den på bib eller prøv dig frem

mit råd er -- hver betemt og sikker på dig selv-- held og lykke

og lige et

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.