Anonym skriver:
sorry men skal lige ud med lidt brok,.
jeg står og skal føde i starten af sep, så er der en veninde som inviter mig til 25 års fødselsdag i starten af oktober,
melder pænt fra, og siger at jeg ikek ville kunne overskue at skulle til fødselsdag med druk osv allerede, da jeg jo til den tid har et lille spædbarn.
hun flipper så total, og siger jeg er blevet herre kedelig, og at man sagtens kan drikke selvom man har et barn, men mit barn vil kun være knap en måned til den tid, og det vil jeg slet ikke kunne overskue,
nu siger hun så at så kan jeg da skride ad Hel... til da hun ikke gider have sådanne kedelige venner,
arg kan blive så tosset,
sorry mit brok ville bare lige ud med det
Først og fremmest, tillykke med graviditeten og den snartkommende lille ny :-)
Jeg er helt enige i de andre indlæg om din venindes opførsel. Dog har jeg selv prøvet noget lignende så jeg prøver lige at lægge et andet perspektiv over det.
Jeg har selv en rigtig tæt veninde og vi var single sammen rigtig rigtig længe. Da jeg fik en kæreste tror jeg hun panikkede lidt. Især husker jeg én fest, hvor min kæreste inviterede mig med. Jeg inviterede ikke min veninde med, for det virkede lidt anmasende synes jeg. Alligevel startede hun med at blive virkelig sur over det da hun fandt ud af det og synes jeg stak hende i rygge, svigtede hende og mange andre ting. Jeg var helt uforstående og rasende og såret.... Men vi fik snakket rigtig godt ud om det og det viste sig at det var sværere for hende at kapere at hun ikke var min #1 længere i min dagligdag....
Jeg kender ikke dig og din veninde og det lyder til det ikke er det eneste hun har gjort, der har såret dig. Men det kan jo være hun har savnet sin veninde gennem graviditeten (du nævner selv bækkenløsning) og så har det måske været dråben at du aflyser fødselsdagen nu? Det kan være det med at du stifter familie (og måske har et liv hun ønsker, men ikke kan få lige nu) får hende til at panikke lidt og kan måske ikke finde andre måder at reagere på, hvis du er ved at glide væk/hun føler sig tilsidesat
Jeg er dog helt enig i at hun reagerer fuldstændig åndsvagt, for det løser jo ikke noget. Men jeg synes, at hvis hun er en tæt veninde og I har noget godt sammen, kan det måske godt betale sig at tale om det. Måske hun vitterligt ikke forstår hvor hårdt du har haft det og at du blot er forudseende omkring din situation til den tid hun har fødselsdag. Jeg prøver ikke at forsvare hende, men jeg kender bare selv de veninder, der måske selv har det lidt svært og føler jeg har gledet væk og så har de handlet lidt ved siden af.
Al held og lykke til dig og kram herfra