Skal der MME i babygrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

Mor til L&S

MyBaby skriver:

Ida Marie bliver fire måneder gammel nu her den 10. og jeg er så småt begyndt at købe ind til diverse grød og mos.

Men i alle de opskrifter på hjemmelavet grød, som jeg har fundet indtil nu, står der, at der skal MME i grøden/mosen. Men jeg fuldammer jo og Ida får slet ingen MME - skal jeg alligevel ud og købe det og putte det i grøden eller skal jeg pumpe MM ud - eller kan det undlades? Hvad har I andre gjort????

Hej søde

Jeg har fået at vide at man skal tilsætte MM eller MME i grøden! Det gør jeg her.. vi er lige startet på grød

Håber I har det godt - lang tid siden jeg har set til dig herinde!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Mor til L&S

Dictes mor skriver:

Jeg bruger bare vand i grøden, men det kan da godt være, at jeg er helt galt på den.

SP og alle de opskrifter jeg har siger vand og MM eller MME

Det bruger vi også her

Knus

Anmeld

5. august 2010

Pige2009

MyBaby skriver:

Pumpede du så ud om morgenen og havde det i køleskabet eller? Og hvad gjorde du så, når I var hjemmefra, når der skulle spises grød?

Ja, jeg pumpede ud om morgenen, og jeg havde det med på en flaske, hvis vi var nogen steder Laura har heldigvis ikke fået den tynde overgangsgrød så længe, for hun villere hellere have rugbrød og rigtig mos

K.h. Linda

Anmeld

6. august 2010

MyBaby

Rollo skriver:

Hej søde

Jeg har fået at vide at man skal tilsætte MM eller MME i grøden! Det gør jeg her.. vi er lige startet på grød

Håber I har det godt - lang tid siden jeg har set til dig herinde!

Knus

Hej hej!

Ja, jeg vil også helt sikkert komme enten MME eller MM i - ved ikke helt endnu, hvordan jeg rent praktisk skal gøre det, hvis jeg skal malke ud og komme det i, men mon ikke løser sig. Jeg tror heller ikke, vi går sådan vildt igang endnu - tror bare, det bliver lidt for sjov, men at jeg bliver ved med at amme fuldt lidt endnu! Hun sover stadig rigtig godt om natten, så endnu har hun vist ikke brug for så meget anddet end min mælk! Men det er jo ret sjovt at prøvesmage alt muligt - hun er i hvert fald vældig nysgerrig og derfor tror jeg, vi vil begynde lidt med grød og frugtmos - men mest for sjov...

Vi har det rigtig godt - tiden flyver bare afsted med sådan en lille én... Hun sover mere og mere om natten og ikke så meget om dagen mere. Hun spiser godt og er bare altid (næsten :0) glad. Vi får besøg af sp. på tirsdag og jeg er bare rigtig spændt på, hvor stor hun er blevet... Hvordan går det hos jer?

Anmeld

6. august 2010

MyBaby

Baagøe skriver:

Ja, jeg pumpede ud om morgenen, og jeg havde det med på en flaske, hvis vi var nogen steder Laura har heldigvis ikke fået den tynde overgangsgrød så længe, for hun villere hellere have rugbrød og rigtig mos

K.h. Linda

Okay - det var også sådan, jeg tænkte, at det kunne lade sig gøre... :0)

Hvornår begyndte du, at give hende grød?

Jeg tror, vi begynder så småt nu her, hvor Ida er fire måneder. Hun er meget nysgerrig omkring alt det, vi spiser og hun elsker at sutte på diverse frugter. Så jeg synes, hun skal have lov at prøvesmage lidt, men min plan er, at jeg stadig vil fuldamme og så bliver grøden og frugtmosen mest for sjov...

Anmeld

6. august 2010

Pige2009

MyBaby skriver:

Okay - det var også sådan, jeg tænkte, at det kunne lade sig gøre... :0)

Hvornår begyndte du, at give hende grød?

Jeg tror, vi begynder så småt nu her, hvor Ida er fire måneder. Hun er meget nysgerrig omkring alt det, vi spiser og hun elsker at sutte på diverse frugter. Så jeg synes, hun skal have lov at prøvesmage lidt, men min plan er, at jeg stadig vil fuldamme og så bliver grøden og frugtmosen mest for sjov...

Jeg ammede ind til Laura var 5 mdr., og først der begyndte vi på boghvede- og majsgrød Lavet på vand og MM.

Anmeld

6. august 2010

MyBaby

Baagøe skriver:

Jeg ammede ind til Laura var 5 mdr., og først der begyndte vi på boghvede- og majsgrød Lavet på vand og MM.

Okay - tusind tak for hjælpen!

Anmeld

13. august 2010

Mor til L&S

MyBaby skriver:

Hej hej!

Ja, jeg vil også helt sikkert komme enten MME eller MM i - ved ikke helt endnu, hvordan jeg rent praktisk skal gøre det, hvis jeg skal malke ud og komme det i, men mon ikke løser sig. Jeg tror heller ikke, vi går sådan vildt igang endnu - tror bare, det bliver lidt for sjov, men at jeg bliver ved med at amme fuldt lidt endnu! Hun sover stadig rigtig godt om natten, så endnu har hun vist ikke brug for så meget anddet end min mælk! Men det er jo ret sjovt at prøvesmage alt muligt - hun er i hvert fald vældig nysgerrig og derfor tror jeg, vi vil begynde lidt med grød og frugtmos - men mest for sjov...

Vi har det rigtig godt - tiden flyver bare afsted med sådan en lille én... Hun sover mere og mere om natten og ikke så meget om dagen mere. Hun spiser godt og er bare altid (næsten :0) glad. Vi får besøg af sp. på tirsdag og jeg er bare rigtig spændt på, hvor stor hun er blevet... Hvordan går det hos jer?

Det går bare super her. Liva trives, er en glad pige, sover hele natten og sover godt om dagen.

Hun har spist grød i en uge nu og det går bare så fint nu, de første dage spiste hun 4-6 skefulde, men nu er hun oppe på 15-20 stykker. Hun har fået hjemmelavet majs og hirse grød med hjemmelavet pæremos i

Såå alt skønt her - Tiden går bare AAAALT for stærkt!

Knus herfra

Anmeld

13. august 2010

Valle81

Her bruges kun vand til grøden - han får rigelige med mme ellers i løbet af dagen og er godt i stand :0)

Anmeld

14. august 2010

MyBaby

Rollo skriver:

Det går bare super her. Liva trives, er en glad pige, sover hele natten og sover godt om dagen.

Hun har spist grød i en uge nu og det går bare så fint nu, de første dage spiste hun 4-6 skefulde, men nu er hun oppe på 15-20 stykker. Hun har fået hjemmelavet majs og hirse grød med hjemmelavet pæremos i

Såå alt skønt her - Tiden går bare AAAALT for stærkt!

Knus herfra

Ej, det er da bare dejligt at høre...  Skønt med sådan nogle små basser, der bare trives. Vi skal også begynde på grød og mos i næste uge - så det skal nok blive sjovt.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.