Skal der MME i babygrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.438 visninger
32 svar
0 synes godt om
5. august 2010

MyBaby

Ida Marie bliver fire måneder gammel nu her den 10. og jeg er så småt begyndt at købe ind til diverse grød og mos.

Men i alle de opskrifter på hjemmelavet grød, som jeg har fundet indtil nu, står der, at der skal MME i grøden/mosen. Men jeg fuldammer jo og Ida får slet ingen MME - skal jeg alligevel ud og købe det og putte det i grøden eller skal jeg pumpe MM ud - eller kan det undlades? Hvad har I andre gjort????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

LauraLW

Mener du kan gøre begge dele. - Altså enten udmalket mm eller mme (evt på brik, det er nemt). Mener at det er en fast del af opskrifter på hjemmelavet grød, ligesom fedtstof. Har dog ingen personlig erfaring med det endnu da jeg kun har prøvet at lave det færdiglavede grød (pulverform) som indeholder det man ellers selv skal putte i.

Vilma får en lille portion risgrød dagligt med lidt frugtmos i (om formiddagen).

Laura

Anmeld

5. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MyBaby skriver:

Ida Marie bliver fire måneder gammel nu her den 10. og jeg er så småt begyndt at købe ind til diverse grød og mos.

Men i alle de opskrifter på hjemmelavet grød, som jeg har fundet indtil nu, står der, at der skal MME i grøden/mosen. Men jeg fuldammer jo og Ida får slet ingen MME - skal jeg alligevel ud og købe det og putte det i grøden eller skal jeg pumpe MM ud - eller kan det undlades? Hvad har I andre gjort????

jeg malker ud til Lauras grød

Anmeld

5. august 2010

SHERO

Jeg brugte MME, selv om jeg ammede, til grøden. Men gav købe grød en enkelt gang, og så ville han kun spise det... :-S typisk...

Det var i hvert fald hvad med SP sagde jeg skulle bruge... :-)

Anmeld

5. august 2010

Dictes mor

Jeg bruger bare vand i grøden, men det kan da godt være, at jeg er helt galt på den.

Anmeld

5. august 2010

LauraLW

Dictes mor skriver:

Jeg bruger bare vand i grøden, men det kan da godt være, at jeg er helt galt på den.

Er det købegrød? For så skal du bare bruge vand. Men hvis det er hjemmelavet hele vejen så skal man (så vidt jeg ved) bruge mm eller mme (ingen komælk endnu).

Anmeld

5. august 2010

Dictes mor

LauraLW skriver:

Er det købegrød? For så skal du bare bruge vand. Men hvis det er hjemmelavet hele vejen så skal man (så vidt jeg ved) bruge mm eller mme (ingen komælk endnu).

Det er noget jeg selv laver, hun får jo masser af mælk ved mig plus erstatning, og det er kun på træningsstadiet, så jeg tror ikke, der er noget galt i det, har ikke fået andet at vide af sundhedsplejersken, men jeg har heller ikke spurgt hende.

Anmeld

5. august 2010

LauraLW

Dictes mor skriver:

Det er noget jeg selv laver, hun får jo masser af mælk ved mig plus erstatning, og det er kun på træningsstadiet, så jeg tror ikke, der er noget galt i det, har ikke fået andet at vide af sundhedsplejersken, men jeg har heller ikke spurgt hende.

Jeg ved heller ikke mere end det jeg har læst mig frem til :-)

Anmeld

5. august 2010

klmf

Dictes mor skriver:

De første par træningsgange gør det vel ikke så meget, hvis det ikke er i. På den anden side, så kan du vel ligeså godt vænne hende til smagen af grød med modermælk eller erstatning i. Efterhånden som du giver mere og mere grød, så er det jo en god måde at sikre hun får det på.

Bare husk, at erstatningen kun må varmes 1 gang. Så hvis du laver grød til flere omgange, må du kun komme erstatning i den portion hun skal spise med med det samme. Resten skal på køl og så kan du tilføje det når hun skal have næste portion.

God fornøjelse med det - det er så sjovt når de begynder at fedte rundt med grød

Anmeld

5. august 2010

MyBaby

Tak for jeres svar. Jeg må lige se, hvad jeg ender med at gøre.  

Glæder mig til at vi skal igang... :0) Har lige idag været ude og købe frugter til frugtmos, diverse melsorter og hirseflager og tidsel og kokosolie, så nu kan vi snart komme igang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.