Skal der MME i babygrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

L.J.L

Dictes mor skriver:

Jeg bruger bare vand i grøden, men det kan da godt være, at jeg er helt galt på den.

Det har jeg også altid gjort, og det har han ikke taget skade af

Tror mere det er ment på den måde at man putter modermælk eller mme i istedet for mælk, i det der skal mælk i. Men jeg har aldrig puttet mælk i mos og grød ergo heller ingen erstatning eller modermælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

MyBaby

Caroline86 skriver:

jeg malker ud til Lauras grød

Malker du så ud hver morgen til hele dagen, eller hvordan fungerer det sådan rent praktisk? Og hvad gør du, hvis du er hjemmefra, når hun skal have grød??

Anmeld

5. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MyBaby skriver:

Malker du så ud hver morgen til hele dagen, eller hvordan fungerer det sådan rent praktisk? Og hvad gør du, hvis du er hjemmefra, når hun skal have grød??

det er forskelligt hvordan jeg gør det... for det meste malker jeg ud lige inden, fordi jeg ikke gider malke ud om morgenen

Jeg tager bare maskinen med hvis vi skal nogen steder.. og en enkelt gang eller to har jeg ikke puttet mælk i men ammet hende kort tid efter i stedet Bliver lidt nemmere når man kan blande komælk i, i stedet

Anmeld

5. august 2010

millesofie

MyBaby skriver:

Ida Marie bliver fire måneder gammel nu her den 10. og jeg er så småt begyndt at købe ind til diverse grød og mos.

Men i alle de opskrifter på hjemmelavet grød, som jeg har fundet indtil nu, står der, at der skal MME i grøden/mosen. Men jeg fuldammer jo og Ida får slet ingen MME - skal jeg alligevel ud og købe det og putte det i grøden eller skal jeg pumpe MM ud - eller kan det undlades? Hvad har I andre gjort????

jeg brugte nogle gange min egen mælk (MM) og andre gange lavede jeg grøden på vand og puttede en smørklat i

lad hver med at bekrymre dig sådan, følg dit instinkt

Anmeld

5. august 2010

Pige2009

Dictes mor skriver:

Jeg bruger bare vand i grøden, men det kan da godt være, at jeg er helt galt på den.

Jeg brugte udpumpet MM, og ifølge min SP og Sundhedsstyrelsens bog, så er MM eller MME et must i grøden, da den lille skal have rigeligt med fedt og næringsstoffer, som findes heri Jeg ammede også fuldt ud, da jeg gik over til grød.

K.h. Linda

Anmeld

5. august 2010

MyBaby

Caroline86 skriver:

det er forskelligt hvordan jeg gør det... for det meste malker jeg ud lige inden, fordi jeg ikke gider malke ud om morgenen

Jeg tager bare maskinen med hvis vi skal nogen steder.. og en enkelt gang eller to har jeg ikke puttet mælk i men ammet hende kort tid efter i stedet Bliver lidt nemmere når man kan blande komælk i, i stedet

Ja okay - jeg tror, jeg vil malke ud, når det ikke er for besværligt og så måske bare undlade eller putte MME i, når vi fx skal ud. Nu må vi se, det falder nok på plads hen ad vejen...  Tak for hjælpen!

Anmeld

5. august 2010

Sara.

Men i det grød som man køber som hedder "den første grød" der står der bare vand og olie?  skal man så putte noget i alligevel?

Anmeld

5. august 2010

MyBaby

millesofie skriver:

jeg brugte nogle gange min egen mælk (MM) og andre gange lavede jeg grøden på vand og puttede en smørklat i

lad hver med at bekrymre dig sådan, følg dit instinkt

Ja, du har helt ret. Det løser sig nok hen ad vejen, hvordan det er lettest og bedst for mig og min datter...

Anmeld

5. august 2010

MyBaby

Baagøe skriver:

Jeg brugte udpumpet MM, og ifølge min SP og Sundhedsstyrelsens bog, så er MM eller MME et must i grøden, da den lille skal have rigeligt med fedt og næringsstoffer, som findes heri Jeg ammede også fuldt ud, da jeg gik over til grød.

K.h. Linda

Pumpede du så ud om morgenen og havde det i køleskabet eller? Og hvad gjorde du så, når I var hjemmefra, når der skulle spises grød?

Anmeld

5. august 2010

MyBaby

lærkes_mor skriver:

Men i det grød som man køber som hedder "den første grød" der står der bare vand og olie?  skal man så putte noget i alligevel?

Det er jeg ret sikker på, du ikke skal. Der er alt det i, som skal være der, er jeg ret sikker på. Det er kun, hvis man skal lave grøden selv helt fra bunden af, at man skal komme det i, tror jeg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.