Foraget :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

Moar'en

Risen skriver:

Ja men det er præcis sådan jeg har det.. Kom også til at tænke tanken om at hun bare skulle gøre det fordi jeg var ung mor.. Lidt dumt , men man hidser jo lidt sig selv op.. 

Hi hi, men som sagt tror ikke du er hys, du er bare ny mor .

Jeg har i hvert fald haft de samme følelser da han var ny, men nu elsker jeg de ældre damer der simpelthen ikke kan lade være med lige og skal hen og "dikke dikke og du er vel nok en sød lille dreng"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Risen

Moar'en skriver:

Og jeg tror at det er noget mange mødre har med deres første. Specielt jo yngre man er. Jeg havde i hvert fald og lidt den her følelse at jeg kan sgu godt så lad være med at blande jer. Men det "går over". På et tidspunkt tror jeg du kommer til at se det som en dejlig ting at andre mennesker synes de barn er så fantastisk at de ikke kan holde fingrene fra det. Jeg mener ikke følelsen er forkert, bare en man har når man får en lille ny og vil vise verden at jeg kan godt selv. Hvis du forstår

Hvornår går det over ? - For har virkelig en beskyttertrang der vil noget.. Kan blive helt dårlig over at nogle som jeg ikke kender så godt vil holde mit barn.. Rigtig hønemor.. Men får sådan en følelse af afmagt og ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv-følelse.. :/ .. Det er vildt ubehagelig egentlig.. Men vil jo bare gerne gøre det så godt og kan slet ikke holde ud hvis andre skal trøste hende undtagen min kæreste og jeg.. 

Undskyld der kom det hele lige ud.. men arrh det var dejligt

Anmeld

5. august 2010

bette

altså.. selvom det var harmløst og hun jo kun gjorde det for at hjælpe dig.. så tror jeg også i øjeblikket jeg var blevet hys..

kan godt huske hvordan jeg havde det med min den første.. uhhh der var bare ingen der skulle røre mit barn!!

selv da min søn blev ked af det hjemme hos svigerne og svigermor så forsøgte at trøste.. så begyndte jeg helt at græde fordi jeg følte hun tog ham fra mig.. 

så dine følelser er skam helt normale... ellers så er vi unormale sammen  

Anmeld

5. august 2010

wamse

Risen skriver:

Det er jeg da ked af du har det sådan.. Men vi er nok forskellige.. Jeg ville da være glad hvis hun havde givet mig en hånd med varene eller havde spurgt om hun lige skulle give en hånd, men bryder mig bare ikke om at man som fremmede stikker hænderne ned til mit barn.. Det samme som da jeg var gravid og folk rørte ved min mave.. Det er en personlig grænse, måske er jeg overhysterisk men sådan har jeg det bare.. 

Har det helt på samme måde som dig! Hvis hun ville hjælpe kunne hun have givet en hånd med varerne. Bryder mig bestemt heller ikke om fremmede der rører ved mit barn.

Anmeld

5. august 2010

Risen

bette skriver:

altså.. selvom det var harmløst og hun jo kun gjorde det for at hjælpe dig.. så tror jeg også i øjeblikket jeg var blevet hys..

kan godt huske hvordan jeg havde det med min den første.. uhhh der var bare ingen der skulle røre mit barn!!

selv da min søn blev ked af det hjemme hos svigerne og svigermor så forsøgte at trøste.. så begyndte jeg helt at græde fordi jeg følte hun tog ham fra mig.. 

åhhh det er jeg glad for du siger, begyndte helt at føle mig som en overpylret hysterisk mor.. Ved jo godt hun gjorde det for at være sød og kærlig, men vil jo bare selv.. .. 

hvornår blev det godt igen for dig? Altså sådan at svigermekanikken kunne holde ham uden du fik den der følelse ?  

Anmeld

5. august 2010

Moar'en

Risen skriver:

Hvornår går det over ? - For har virkelig en beskyttertrang der vil noget.. Kan blive helt dårlig over at nogle som jeg ikke kender så godt vil holde mit barn.. Rigtig hønemor.. Men får sådan en følelse af afmagt og ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv-følelse.. :/ .. Det er vildt ubehagelig egentlig.. Men vil jo bare gerne gøre det så godt og kan slet ikke holde ud hvis andre skal trøste hende undtagen min kæreste og jeg.. 

Undskyld der kom det hele lige ud.. men arrh det var dejligt

Bare iorden. Puha kan da ikke lige huske hvornår. Men det jeg gjorde var at jeg tvang mig selv til at lade andre holde ham, men i starten tog jeg ham altid tilbage hvis han begyndte at græde. Det er rigtig ubehaligt følelsen du har første gang den anden person holder barnet, men du finder hurtigt ud af at din lille prinsesse jo har det dejligt hos andre også. Så tag små skridt fremad med at lade andre gøre ting med hende. Og lad dig selv se at hun trives med andre os. Men lyt til dine følelser, så når du synes det er nok så få hende over igen.

Anmeld

5. august 2010

Moar'en

bette skriver:

Anmeld

5. august 2010

Mette+Mathias

bette skriver:

Nøøøj, - nu har jeg en pige og en dreng, og bliver derfor - forhåbentlig - både mormor og farmor en dag. Jeg ville godtnok blive ked af det, hvis min svigerdatter begyndte at græde, fordi jeg forsøgte at trøste mit barnebarn!!!

Helt ærligt, medmindre det er få dage efter fødslen, hvor man er super-hormonel - så synes jeg nok det virker en anelse hysterisk at græde, fordi farmor/farfar vil trøste deres barnebarn!

Det var i hvertfald noget som kunne få mig - som farmor - til at trække mig fra både svigerdatter og barnebarn!

Anmeld

5. august 2010

XXSS

Risen skriver:

Ja det er lige hvad jeg er.. Jeg var i netto forleden dag alene med lille Clara, og netop da jeg havde lagt alle varene på båndet beslutter prutten sig for at skrige som en gal.. Nå prøver ihærdigt at proppe sutten i munden på hende, men det hjælper ikke i første hug så tænker pyt, nu må hun altså lige skrige i de 2 min hvor jeg pakker varene sammen og så må jeg putte om hende når jeg kommer ud. Vender mig om og så står der fandme en ældre dame i 60erne med sine fingre på sutten og prøver at komme den i munden på mit barn. Blev fuldstændig paf?! Foraget og målløs .. Nåede ikke at sige noget før hun sagde meget veltilfreds  "SÅDAN" og gik sin vej.. .. Er jeg bare hysterisk eller hvad? Synes absolut ikke det er normalt at røre ved andres børn og slet ikke omkring munden! .. 

Hun skulle da bare holde fingrene langt væk - jeg havde kommenteret det.! Det er et no go i min verden

Anmeld

5. august 2010

Risen

Tanja78 skriver:

Hun skulle da bare holde fingrene langt væk - jeg havde kommenteret det.! Det er et no go i min verden

Glad for jeg ikke er den eneste.. Forresten fantastisk profilbillede ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.