Fransk bulldog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2010

Bolette

Min kæreste og jeg har en blanding mellem en fransk bulldog og en mops - han ligner dog mest en fransk bulldog  MEN jeg vil sige at det er en fantastisk familiehund - altid glad og legesyg når der er børn omkring. Og når børnene spiser - ja så ved man hvor man kan finde hunden; under børnenes stole, for de krummer og spilder altid noget og så kan han jo lige spise det der ryger ned  Han er ekstremt stille og rolig (især efter at vi fik ham kastereret!!!!) Han sover det meste af dagen og vil gerne nusse og putte!! Ja, de snorker og prutter - men det er altså kun en charme!! 

De kræver selvfølgelig noget motion da de jo er små "muskelhunde", men det er jo ingen skade for ejerne at komme lidt ud og røre sig 

Eneste minus er at de fælder HELT vildt!!!!! 1 time efter at der er støvsuget kan man starte forfra igen  Det er super irriterende og et meget stort minus synes jeg - især når man har børn/skal have børn der også leger på gulvet - så er der hundehår på alt tøj osv... 

Men når det så er sagt, så ved man det jo på forhånd og det skal man lige have med i overvejelserne  

Men alt i alt en rigtig rigtig dejlig hund!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

Bare mig..

Jeg tillader mig lige at svare, selvom jeg ikke har læst de andres inglæg...

En fransk bulldog er en DEJLIG hund! Den er perfekt til en familie med små børn... - En rigtig selskabshund!

Vi har godt nok en mops, men af sind er de egentlig meget ens.. Og de er fantastiske... Når vi engang skal have hund igen, bliver det en fransk buller

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

Dinna88 skriver:

Jeg har ikke læst resten af tråden, men jeg vil blot informere dig om at du bør gå efter en der ikke er avlet på. Selvfølgelig er det en hund der er avlet på, eftersom den ser ud som den gør, men de findes i bedre udgaver. Dem der grynter og ikke kan få vejret er blot udsat for mishandling. De er avlet på, hvilket er ekstremt synd. Deres liv er kortere end de andres, netop fordi de har vejrtrækningsproblemer. Men derudover er de SÅ søde!

Skal lige forstå hvad du mener

Altså jeg er ude efter en lille hvalp - den kan da ikke være avlet på? Eller, er ikke sikker på hvad du mener?

Anmeld

31. juli 2010

Bolette

Her er forresten lige et par billeder af vores hund Jason 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

Bolette skriver:

Min kæreste og jeg har en blanding mellem en fransk bulldog og en mops - han ligner dog mest en fransk bulldog  MEN jeg vil sige at det er en fantastisk familiehund - altid glad og legesyg når der er børn omkring. Og når børnene spiser - ja så ved man hvor man kan finde hunden; under børnenes stole, for de krummer og spilder altid noget og så kan han jo lige spise det der ryger ned  Han er ekstremt stille og rolig (især efter at vi fik ham kastereret!!!!) Han sover det meste af dagen og vil gerne nusse og putte!! Ja, de snorker og prutter - men det er altså kun en charme!! 

De kræver selvfølgelig noget motion da de jo er små "muskelhunde", men det er jo ingen skade for ejerne at komme lidt ud og røre sig 

Eneste minus er at de fælder HELT vildt!!!!! 1 time efter at der er støvsuget kan man starte forfra igen  Det er super irriterende og et meget stort minus synes jeg - især når man har børn/skal have børn der også leger på gulvet - så er der hundehår på alt tøj osv... 

Men når det så er sagt, så ved man det jo på forhånd og det skal man lige have med i overvejelserne  

Tak for en super beskrivelse

Ja, hunde fælder vel - der er da ikke ret mange som ikke gør

Jeg er helt overbevist om at det bliver en fransk bulldog - og vi har en dejlig stor have, hvor den kan løbe og lege lige så meget den vil

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

Laulund87 skriver:

Det er jo ikke at generalisere når det er facts at hunden højst sandsynligt vil få disse problemer.

Nej men man kan jo ikke sige med 100% sikkerhed at den vil få problemer

Vil ikke male fanden på væggen med det sammen

Anmeld

31. juli 2010

Dinna88

TrineLærke skriver:

Skal lige forstå hvad du mener

Altså jeg er ude efter en lille hvalp - den kan da ikke være avlet på? Eller, er ikke sikker på hvad du mener?

He he, kan godt se hvad du mener... altså, de er jo nuttede at se på: jo fladere ansigt de har, jo mere strittende ører, jo kortere ben osv. Og det får de jo frem ved at avle på dem, altså, tage de "grimmeste" ( ;-) ) og sætte dem sammen. Men det er jo ikke naturligt. Så derfor bliver hundene nærmest deforme. Og det er simpelthen så synd.

Det er det samme med en mops og en chihuahua. Men de kan også fås i normale udgaver. Og de er faktisk sødere. 

Anmeld

31. juli 2010

Ann.

Dinna88 skriver:

He he, kan godt se hvad du mener... altså, de er jo nuttede at se på: jo fladere ansigt de har, jo mere strittende ører, jo kortere ben osv. Og det får de jo frem ved at avle på dem, altså, tage de "grimmeste" ( ;-) ) og sætte dem sammen. Men det er jo ikke naturligt. Så derfor bliver hundene nærmest deforme. Og det er simpelthen så synd.

Det er det samme med en mops og en chihuahua. Men de kan også fås i normale udgaver. Og de er faktisk sødere. 

Og hvor ville jeg så finde en normal udgave?

Anmeld

31. juli 2010

Bare mig..

Bolette skriver:

Kan kun give dig ret i det hele.. Jeg kender meget til racen, og så ligner den mopsen enormt meget.. - Sådan en har vi..

Det med at de fælder, er til at blive skør over.. men det er alligevel til at komme over

Og at de prutter og snorker, er en charme.. Det gør de altså ikke så meget når de er små så man vender sig stille og roligt til det.. Jeg ligger ikke mærke til det mere..

Anmeld

31. juli 2010

Dinna88

TrineLærke skriver:

Og hvor ville jeg så finde en normal udgave?

Tjo tja, det ved jeg faktisk ikke. Det er jo bare at lede efter dem, og så tjekke det osv. Du kan jo se det på dem De skulle desuden også gerne være billigere, for de har jo ikke krævet en masse arbejde i processen.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.