KaMa skriver:
Hold da op et forløb med de to graviditeter.
Blev du opfordret til at afbryde tvillingegraviditeten, da de kunne vokse sammen? Jeg ved at ca 0,1 pct af enæggede tvillingegraviditeter, der deler ægget sig så sent, at fostrene deler ALT. Det gør det meget kompliceret, og kan have frygtelige fatale konsekvenser..
Godt at 5. graviditet endte godt - kender godt det der med komplicerede forløb. Jeg har selv fået mange grimme udmeldinger i denne her graviditet: Afkortet livmoderhals, lungemodner i 24. uge, da der var risiko for fødsel, alt for små børn til vækstscanningerne og så har min datter for lidt fostervand.. Jeg har da været lige til den lukkede afdeling en gang i mellem!!
ja, det var bare træls, når man har haft 3 graviditeter lige efter bogen og så sker sådan noget....
Jeg var også klar til "den lukkede" indimellem!! så forstår dig godt!
Ja, med tvillingerne var det som du skriver, at de delte alt og når de ligger i samme fostersæk uden delevæg er der stor risiko for at deres navlestrenge vikler sig ind i hinanden eller at de får TTTS. (Vokse sammen kan de ikke) Samt risiko for hjerneskader, at den ene dør osv. Så vi blev ret skræmte. Og jo, det er meget sjældent, så jeg var så "heldig" både at vente tvillinger (som ingen i vores familie nogensinde har gjort) OG at det samtidig var sådan et sjældent fænomen...."fedt"...
Men idag ville jeg nu ikke undvære min lille Maia....men tænker da ofte på de 2 små drenge, jeg kunne ha haft.......
ønsker det bedste for dig
heise
Anmeld