Besøg på FG i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

<3

KaMa skriver:

Jeg har været "ugens gæst" på hospitalet i min graviditet. Har joket med lægen om, at de kan afspadsere på afdelingen, når jeg en gang har født mine børn

Det har fået mig til at tænke på, om der virkelig findes kvinder, som bliver gravide, tager til obligatoriske scanninger, JM besøg og et par besøg hos praktiserende læge og så først opsøger FG, når de skal poppe

Jeg kan ikke lige umiddelbart placere nogle kvinder i min omgangskreds, der ikke liiige har fået kørt en strimmel i utide.

Hej - nu har du mødt mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Vial

Kirle skriver:

Hej - nu har du mødt mig

JA

..og det kommer bag på mig, hvor mange I er.. Men i sagens natur, så er det vel heller ikke jer, man hører mest om. Man opretter jo fx ikke en tråd her på baby om, at man i dagens anledning IKKE har været til en ekstra strimmel.. hahaha.

Anmeld

30. juli 2010

<3

KaMa skriver:

JA

..og det kommer bag på mig, hvor mange I er.. Men i sagens natur, så er det vel heller ikke jer, man hører mest om. Man opretter jo fx ikke en tråd her på baby om, at man i dagens anledning IKKE har været til en ekstra strimmel.. hahaha.

Ja nu skal jeg heller ikke gøre mig bedre for jeg var da på skadestuen men det var med mig og ikke barnet Jeg fik pludselig noget voldsom madallergi som der skulle checkes. Plus jeg havde en ekstra skanning men det var skemalagt pga. jeg har en sygdom i maven så tror ikke det tæller.

Da jeg var gravid så havde jeg ingen problemer med at føle at min søn havde det godt derinde. Men jeg har STOR respekt for dem som er alene og ikke kan sparre med en partner om hvorvidt noget er NOGET eller bare ... noget Og hvis man som du samtidigt har tvillinger inden i jamen så er det jo ekstra udfordrende og hårdt. Så det kan jeg godt forstå.

Anmeld

30. juli 2010

Vial

Kirle skriver:

Ja nu skal jeg heller ikke gøre mig bedre for jeg var da på skadestuen men det var med mig og ikke barnet Jeg fik pludselig noget voldsom madallergi som der skulle checkes. Plus jeg havde en ekstra skanning men det var skemalagt pga. jeg har en sygdom i maven så tror ikke det tæller.

Da jeg var gravid så havde jeg ingen problemer med at føle at min søn havde det godt derinde. Men jeg har STOR respekt for dem som er alene og ikke kan sparre med en partner om hvorvidt noget er NOGET eller bare ... noget Og hvis man som du samtidigt har tvillinger inden i jamen så er det jo ekstra udfordrende og hårdt. Så det kan jeg godt forstå.

Det tæller jo ikke, at moren har knas med helbredet, synes jeg.

Ja, det er lidt op af bakke. Da jeg valgte at være total moderne og selvstændig og blive mor alene, der havde jeg slet ikke forestillet mig, hvor tit jeg ville ligge i fosterstilling i min seng og være bange for at miste de to små liv inden i mig. Og hold op, hvor har jeg savnet en omsorgsfuld mand, der kunne trøste mig - og ikke mindst kunne aflede mine tanker ved små gøremål som en god film, mad osv., så jeg ikke hele tiden var så pokkers fokuseret.

Jeg vil nok mene, at skal man have tvillinger, så skal man gøre det med en mand..

Anmeld

30. juli 2010

<3

KaMa skriver:

Det tæller jo ikke, at moren har knas med helbredet, synes jeg.

Ja, det er lidt op af bakke. Da jeg valgte at være total moderne og selvstændig og blive mor alene, der havde jeg slet ikke forestillet mig, hvor tit jeg ville ligge i fosterstilling i min seng og være bange for at miste de to små liv inden i mig. Og hold op, hvor har jeg savnet en omsorgsfuld mand, der kunne trøste mig - og ikke mindst kunne aflede mine tanker ved små gøremål som en god film, mad osv., så jeg ikke hele tiden var så pokkers fokuseret.

Jeg vil nok mene, at skal man have tvillinger, så skal man gøre det med en mand..

Jeg havde truffet en beslutning om at hvis jeg ikke havde en kæreste som 35årig så ville jeg blive kunstigt insemineret. Men det var jo INDEN jeg prøvede at være gravid og oplevede den fuldstændige omvæltning det er. At tage ansvar for en andens liv og levned på den måde ved at give liv indeni er for mig ærefrygtigt. 

Er faktisk slet ikke sikker på at jeg ville egne mig til at være gravid single, tror jeg ville græde mig selv i søvn i hormonhelvedet og føle mig noget så ensom.Men havde det ikke godt med at være gravid, kunne godt lide delen med at mærke barnet og blive mor men kvalmen i 9mdr, hjertebanken, +25kilo, sure opstød, osv. Nej tak.

Så hatten af for jer der tør og kan

Anmeld

30. juli 2010

Vial

Kirle skriver:

Jeg havde truffet en beslutning om at hvis jeg ikke havde en kæreste som 35årig så ville jeg blive kunstigt insemineret. Men det var jo INDEN jeg prøvede at være gravid og oplevede den fuldstændige omvæltning det er. At tage ansvar for en andens liv og levned på den måde ved at give liv indeni er for mig ærefrygtigt. 

Er faktisk slet ikke sikker på at jeg ville egne mig til at være gravid single, tror jeg ville græde mig selv i søvn i hormonhelvedet og føle mig noget så ensom.Men havde det ikke godt med at være gravid, kunne godt lide delen med at mærke barnet og blive mor men kvalmen i 9mdr, hjertebanken, +25kilo, sure opstød, osv. Nej tak.

Så hatten af for jer der tør og kan

Mange siger "hatten af" og respekt... Men sandheden er jo, at jeg jo slet ikke vidste, hvad jeg gik ind til. Specielt synes folk, at det er er vildt, når jeg siger, at jeg skal have tvillinger... men for pokker, det har jeg jo ikke selv valgt.

Om et års tid, når jeg bare er super duper mor med to velfungerende børn, så er jeg klar til at modtage alt rosen.. haha.

Selvfølgelig er det et modigt valg, men valget er lettere at tage, når man ikke har været i hormonhelvede.....

Anmeld

31. juli 2010

SiLiMiMa

KaMa skriver:

Hold da op et forløb med de to graviditeter.

Blev du opfordret til at afbryde tvillingegraviditeten, da de kunne vokse sammen? Jeg ved at ca 0,1 pct af enæggede tvillingegraviditeter, der deler ægget sig så sent, at fostrene deler ALT. Det gør det meget kompliceret, og kan have frygtelige fatale konsekvenser..

Godt at 5. graviditet endte godt - kender godt det der med komplicerede forløb. Jeg har selv fået mange grimme udmeldinger i denne her graviditet: Afkortet livmoderhals, lungemodner i 24. uge, da der var risiko for fødsel, alt for små børn til vækstscanningerne og så har min datter for lidt fostervand.. Jeg har da været lige til den lukkede afdeling en gang i mellem!!

ja, det var bare træls, når man har haft 3 graviditeter lige efter bogen og så sker sådan noget....

Jeg var også klar til "den lukkede" indimellem!! så forstår dig godt!

Ja, med tvillingerne var det som du skriver, at de delte alt og når de ligger i samme fostersæk uden delevæg er der stor risiko for at deres navlestrenge vikler sig ind i hinanden eller at de får TTTS. (Vokse sammen kan de ikke) Samt risiko for hjerneskader, at den ene dør osv. Så vi blev ret skræmte. Og jo, det er meget sjældent, så jeg var så "heldig" både at vente tvillinger (som ingen i vores familie nogensinde har gjort) OG at det samtidig var sådan et sjældent fænomen...."fedt"...

Men idag ville jeg nu ikke undvære min lille Maia....men tænker da ofte på de 2 små drenge, jeg kunne ha haft.......

ønsker det bedste for dig

heise

Anmeld

31. juli 2010

<3

KaMa skriver:

Mange siger "hatten af" og respekt... Men sandheden er jo, at jeg jo slet ikke vidste, hvad jeg gik ind til. Specielt synes folk, at det er er vildt, når jeg siger, at jeg skal have tvillinger... men for pokker, det har jeg jo ikke selv valgt.

Om et års tid, når jeg bare er super duper mor med to velfungerende børn, så er jeg klar til at modtage alt rosen.. haha.

Selvfølgelig er det et modigt valg, men valget er lettere at tage, når man ikke har været i hormonhelvede.....

Nej det ved man jo ikke med den første men nu ved jeg det og tro mig du (og andre single moms) FORTJENER et klap eller to Så kan det godt være I først føler jer fortjent til det når nattesøvnen er i hus igen (og det gør det engang! ) men derfor skal man også have ros mens det er hårdt. Og med tvillinger er det måske ikke dobbelt så hårdt men i hvertfald hårdere. Jeg håber for dig at du får de nemmeste små bebser, og der ingen kolik mm er i sigte for dem.

To råd vil jeg dog give dig med på vejen: få fat i pjecen "Hvorfor græder barnet?" skrevet af en børnepsykolog og en sp - du kan få den hos din sp eller fg og så en yogabold og ørepropper til at klare nætterne med. Det er fantastisk at hoppe de små på bold, det virker med det samme. Instant gratification = gråden stopper med det samme! Og ørepropper til når de er syge eller hvor de bare ikke kan finde ud af at stoppe igen for man bliver sindssyg af gråden. Undersøgelser har vist at gråd er mere stressende end alle andre lyde!

Anmeld

31. juli 2010

NinaNymannMadsen

jeg var inde og få kørt strimmel nogen gange. 2 gange fordi jeg havde blødt lidt og ikke mærket så meget liv. og en- to gange fordi jeg havde meget meget kræfte plukkeveer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.