Besøg på FG i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

Vial

JustAnotherName skriver:

Med Bianca (vores første) mærkede jeg ikke liv i et døgns tid i slutningen af graviditeten. Så der fik jeg kørt en strimmel.
Og alt viste sig (selvfølgelig) heldigvis at være helt OK med hende derinde!

Med Celina (vores andet barn) så de mig kun til de obligatoriske læge og JM-besøg (som der ikke var så mange af anden gang, som første gang).
Og ellers så de mig først, da jeg kom derind og skulle føde!

Jeg ankom på sygehuset klokken 23:15, fødte klokken 00:41,
og kørte hjem igen med baby klokken 02:45

Hvor vildt....Du burde få nogle af dine skattekroner retur, så lidt du har belastet systemet, da du skulle have Celina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Vial

maria_wt skriver:

Ugentlig gæst pga fosterreduktion.. Blev scannet hver 14 dag og så besøg i ny og næ 

(ps... savner de skide scanninger)

Utroligt at du savner de scanninger.

Jeg har total press over dem. Det er selvfølgelig sjovt at få et kig ind i maven, men det opvejes af, at jeg bliver sendt ud på "pinebænken" i ca. 20 min før resultatet for vækstscanningerne bliver overbragt... Bliver altid så nervøs. Nu har mine også været ret små - plus pigen har manglet fostervand.

Så har da et par gange gået grædende fra scanningerne

Anmeld

30. juli 2010

Vial

Det kommer alligevel bag på mig, hvor mange der har kunne "nøjes" med de obligatoriske undersøgelser og scanninger. Sgu sejt.

Mine mange besøg har da udløst, at jeg tænker om det er mig - eller om vi virkelig er blevet så "kontrol-freaks", som medierne og hospitalerne påstår.

Nu venter jeg selvfølgelig også tvillinger og det giver da nok lidt ekstra komplikationer (i hvert fald for nogle).

Min læge på hospitalet sagde i dag til mig inden jeg gik, at han synes det var rart at møde en normal kvinde i sin konsultationer.. haha  Så regner ikke med, at de synes, at jeg er så slem... (det kan da for pokker ikke være ironi, vel.. )

Anmeld

30. juli 2010

SiLiMiMa

KaMa skriver:

Jeg har været "ugens gæst" på hospitalet i min graviditet. Har joket med lægen om, at de kan afspadsere på afdelingen, når jeg en gang har født mine børn

Det har fået mig til at tænke på, om der virkelig findes kvinder, som bliver gravide, tager til obligatoriske scanninger, JM besøg og et par besøg hos praktiserende læge og så først opsøger FG, når de skal poppe

Jeg kan ikke lige umiddelbart placere nogle kvinder i min omgangskreds, der ikke liiige har fået kørt en strimmel i utide.

med 3 af mine 4 børn vat jeg kun til de obligatoriske undersøgelser, som var 1 terminscanning og så et par jm og lægebeøg.

i min 4. graviditet fik jeg en terminscanning og der fandt de ud af at det var tvillinger, som delte fostersæk... for at være sikker skulle jeg scannes igen 2 uger efter og her var heller ingen væg mellem dem, så vi blev rådet til at få graviditeten afbrudt, hvilket skete dagen efter

I Min 5. graviditet blev jeg scannet hele 11 gange (bla pga at babyen var lille) og var på FG 2 gange inden fødslen samt indlagt i 3 dage pga mange plukveer. Det var IKKE en sjov graviditet.

så her er det både og, så har ikke stemt...

heise

Anmeld

30. juli 2010

Klumpe-dumpe

KaMa skriver:

Jeg har været "ugens gæst" på hospitalet i min graviditet. Har joket med lægen om, at de kan afspadsere på afdelingen, når jeg en gang har født mine børn

Det har fået mig til at tænke på, om der virkelig findes kvinder, som bliver gravide, tager til obligatoriske scanninger, JM besøg og et par besøg hos praktiserende læge og så først opsøger FG, når de skal poppe

Jeg kan ikke lige umiddelbart placere nogle kvinder i min omgangskreds, der ikke liiige har fået kørt en strimmel i utide.

Ehm jeg har ikke lige stemt, da der ikke er en valg mulighed for mig...

Jeg blev scannet og kørt strimler fast 2 gange om uge fra uge 23, men det var på svangeramb.... Men var de ikke tilfredstillende, var jeg inde igen om aftenen, og få kørt nye... Men det var så på fg, da svangeramb. var lukket... Sååååå jeg ved ikke helt om du mener det er ugens gæst eller bare fast invatar 

Anmeld

30. juli 2010

JustAnotherName

Hvor vildt....Du burde få nogle af dine skattekroner retur, så lidt du har belastet systemet, da du skulle have Celina

Hehehe, ja 

Det gik næsten ligeså hurtigt med Bianca. Der kom jeg ind i modtagelsen og blev tjekket klokken 02:30. Og jeg fødte hende klokken 04:12 .....så jeg er vel bare én af dém, som er hurtig til at føde.

Men da hun var vores første, var vi på patient-hotel i nogle dage.
Og desværre endte vi også med en håndfuld dages ophold på Neonatal-afdelingen, fordi hendes væske og salt-ballance var helt i uorden. Og hun havde tabt sig alt, alt, alt for meget efter en uge.

Så på dén måde, så fik jeg taget min del af kagen, dengang så

Anmeld

30. juli 2010

Vial

Tante Lilla :) skriver:

Ehm jeg har ikke lige stemt, da der ikke er en valg mulighed for mig...

Jeg blev scannet og kørt strimler fast 2 gange om uge fra uge 23, men det var på svangeramb.... Men var de ikke tilfredstillende, var jeg inde igen om aftenen, og få kørt nye... Men det var så på fg, da svangeramb. var lukket... Sååååå jeg ved ikke helt om du mener det er ugens gæst eller bare fast invatar 

Ja, den er da lidt svær.

Jeg tænkte mest på de der situationer, hvor man selv sidder derhjemme og stresser sig op til, at man bliver nødt til at tage på FG. Altså at man selv tager afsted.

Jeg har jo også været til et UTAL af undersøgelser, da jeg venter tvillinger og oven i det blev født med alle mine indvolde ude på kroppen. Det tæller jo ikke. Jeg kan jo ikke gøre for, at de vil tjekke mig konstant.. det har åbenbart ikke været nok for mig, for jeg har da også kunne afsætte tid til de akutte besøg..hehe.

Anmeld

30. juli 2010

Vial

Heise skriver:

med 3 af mine 4 børn vat jeg kun til de obligatoriske undersøgelser, som var 1 terminscanning og så et par jm og lægebeøg.

i min 4. graviditet fik jeg en terminscanning og der fandt de ud af at det var tvillinger, som delte fostersæk... for at være sikker skulle jeg scannes igen 2 uger efter og her var heller ingen væg mellem dem, så vi blev rådet til at få graviditeten afbrudt, hvilket skete dagen efter

I Min 5. graviditet blev jeg scannet hele 11 gange (bla pga at babyen var lille) og var på FG 2 gange inden fødslen samt indlagt i 3 dage pga mange plukveer. Det var IKKE en sjov graviditet.

så her er det både og, så har ikke stemt...

heise

Hold da op et forløb med de to graviditeter.

Blev du opfordret til at afbryde tvillingegraviditeten, da de kunne vokse sammen? Jeg ved at ca 0,1 pct af enæggede tvillingegraviditeter, der deler ægget sig så sent, at fostrene deler ALT. Det gør det meget kompliceret, og kan have frygtelige fatale konsekvenser..

Godt at 5. graviditet endte godt - kender godt det der med komplicerede forløb. Jeg har selv fået mange grimme udmeldinger i denne her graviditet: Afkortet livmoderhals, lungemodner i 24. uge, da der var risiko for fødsel, alt for små børn til vækstscanningerne og så har min datter for lidt fostervand.. Jeg har da været lige til den lukkede afdeling en gang i mellem!!

Anmeld

30. juli 2010

Maise

ork ja mand. Har været ugens gæst lige fra start på fertillitetsklinikken. blødte frem til uge 30 og jeg SKULLE scannes hver gang sagde de, så træls kl 3 om natten lige at skulle ud og tisse og så blødte jeg og så bare afsted. Skulle komme fordi jeg blødte større blødninger næsten hver uge frem til uge 30 - bum så stoppede det. så fik jeg 2 UVI, for lavt BT. Blev indlagt på min 30 års fødselsdag fordi de troede jeg havde svangerskabsforgiftning. Havde mega meget vand i kroppen. Men det var skam bare hovedet der havde sat sig fast i bækkenet og trykkede på venerne, graviditetessukkersyge, bækkenløsning, hmmm så kan jeg ikke lige komme på mere.

Held og lykke med det hele. glæder mig til at se billeder.

Anmeld

30. juli 2010

Klumpe-dumpe

KaMa skriver:

Ja, den er da lidt svær.

Jeg tænkte mest på de der situationer, hvor man selv sidder derhjemme og stresser sig op til, at man bliver nødt til at tage på FG. Altså at man selv tager afsted.

Jeg har jo også været til et UTAL af undersøgelser, da jeg venter tvillinger og oven i det blev født med alle mine indvolde ude på kroppen. Det tæller jo ikke. Jeg kan jo ikke gøre for, at de vil tjekke mig konstant.. det har åbenbart ikke været nok for mig, for jeg har da også kunne afsætte tid til de akutte besøg..hehe.

Jamen så må vi jo næsten være mønster gravide

Altså hvis alt det tjek i hovede og hale ikke tæller....

For jeg så havde jeg et obli. jm.-besøg samt 1 obli. lægebesøg, læge besøget var da jeg skulle ha´lavet vandrejournal...

Da jeg så var ved lægen med en meget betændt tå, sendte han mig på svngeramb, da han mente jeg kløede mig alt for meget i den korte tid jeg var der, så han mistænkte LBK...

Så jeg var til 1 jm.-besøg og 1 læge-besøg og selvf. NF (og der moderkagebiopsi) og så md. 

Ps. kender udmærket det at tude ved vækstscanningerne :(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.