Besøg på FG i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du haft akutte besøg på FG/svangerafd. i din graviditet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.580 visninger
38 svar
0 synes godt om
30. juli 2010

Vial

Jeg har været "ugens gæst" på hospitalet i min graviditet. Har joket med lægen om, at de kan afspadsere på afdelingen, når jeg en gang har født mine børn

Det har fået mig til at tænke på, om der virkelig findes kvinder, som bliver gravide, tager til obligatoriske scanninger, JM besøg og et par besøg hos praktiserende læge og så først opsøger FG, når de skal poppe

Jeg kan ikke lige umiddelbart placere nogle kvinder i min omgangskreds, der ikke liiige har fået kørt en strimmel i utide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

bagger26

I min den 1. graviditet fik jeg kørt strimmel pga mindre liv + for højt blodtryk. Fik kørt strimmel men den var ikke 100% tilfredsstillende, så skulle komme igen dagen efter og få kørt endnu en strimmel og scannes. Men alt var i orden..

Her i min 2. graviditet var jeg lige et hurtigt smut forbi fg og få kørt strimmel pga markant mindre liv, den var igen ikke helt 100% tilfredsstillende. Så de tjekkede lige op med en læge der kom og scannede mig, men endnu engang var alt i orden..

Anmeld

30. juli 2010

Vial

bagger26 skriver:

I min den 1. graviditet fik jeg kørt strimmel pga mindre liv + for højt blodtryk. Fik kørt strimmel men den var ikke 100% tilfredsstillende, så skulle komme igen dagen efter og få kørt endnu en strimmel og scannes. Men alt var i orden..

Her i min 2. graviditet var jeg lige et hurtigt smut forbi fg og få kørt strimmel pga markant mindre liv, den var igen ikke helt 100% tilfredsstillende. Så de tjekkede lige op med en læge der kom og scannede mig, men endnu engang var alt i orden..

Det passer meget godt med, hvad jeg har oplevet hos "normale" gravide

En enkel strimmel i graviditeten pga mindre liv.

Jeg har jo tvillinger i maven, og der er KONSTANT liv. Jeg har dog en enkel gang været forbi til en (dobbelt)strimmel, da jeg var i tvivl om jeg mærkede begge to 

... Min hjerne havde bildt mig ind, at jeg sagens kunne gå i troen om, at der var liv og glade dage derinde, og så i virkeligheden, så var der kun liv i en af dem. OMG!

Heldigvis fik jeg styr på det, og lærte derinde at kende forskel på deres forskellige livstegn.. hehe.

Anmeld

30. juli 2010

bagger26

KaMa skriver:

Det passer meget godt med, hvad jeg har oplevet hos "normale" gravide

En enkel strimmel i graviditeten pga mindre liv.

Jeg har jo tvillinger i maven, og der er KONSTANT liv. Jeg har dog en enkel gang været forbi til en (dobbelt)strimmel, da jeg var i tvivl om jeg mærkede begge to 

... Min hjerne havde bildt mig ind, at jeg sagens kunne gå i troen om, at der var liv og glade dage derinde, og så i virkeligheden, så var der kun liv i en af dem. OMG!

Heldigvis fik jeg styr på det, og lærte derinde at kende forskel på deres forskellige livstegn.. hehe.

Ja kunne godt forestille mig det må være svært at skelne hvem du mærker... Men godt hvis du har lært nogle tricks..

Tror også kun jeg kender en enkelt eller 2 der har klaret hele graviditeten uden ekstra tjek.

Men jeg er nok også lidt mærket af, at have en veninde der har mistet i uge 38.. Så jeg har nok haft tendens til at være ekstra opmærksom og tænkt, hellere en gang for meget end en gang for lidt..

Anmeld

30. juli 2010

3xM

jeg er i risiko for for tidlig fødsel og har 1 gang været på akut sygehus, mere fordi jeg gik med ondt i lænd flere plukveer lidt blødning. så blev lige tjekket op på om der var noget i gære men er nu i uge 34 og de vil ikke stoppe det mere...

det viste sig så "bare" han har lagt sig helt klar

Anmeld

30. juli 2010

misslea

Jeg har kun været til de oblikatoiske tjek under min graviditet!! MEN jeg er jo altså også "kun" i slutningen af 31. uge, så jeg kan jo sagtens nå det endnu... heheh  

Indtil videre har der ingen bekymringer været!!! Prinsessen derinde stortrives, og bevæger sig vidst nok mere end gennemsnittet kan jeg forstå på de jordemødre, der har scannet mig indtil videre... hahah!!! Det gode er jo, at jeg ALDRIG har været i tvivl, at der er liv i hende derinde...

Men bliver jeg det mindste i tvivl, vil jeg selvfølgelig ringe til FG "med det vuns"!!!

Anmeld

30. juli 2010

oo

hmm...ja jeg er i kategorien midt imellem dem der kører det helt obligatoriske og dig jeg har været til to tjek, 1 på skadestuen og 1 på fødegangen. derudover har jeg talt med fødegangen et utal af gange, helt fra dagen efter jeg testede positivt. og nåhja, så var der naturligvis alle de tidlige scanninger, da vi stadig var tilknyttet fertilitetsklinikken

æh...umiddelbart så tror jeg heller ikke der er nogen af kvinderne i min omgangskreds der har kørt den helt obligatoriske. bortset selvfølgelig fra sådan en som min mor, der fik unger før alle de smarte scanninger osv var et tilbud

Anmeld

30. juli 2010

klmf

Jeg var til rundvisning deroppe sammen med mit fødselsforberedelses-hold - og så kom jeg først derned igen, da jeg skulle føde. Kom til en rutine ekstra-skanning ifm glukosebelastning og så en ekstra efter det, fordi de ville tjekke størrrelse, men det foregik på svangreklinikken. SÅ det var ikke ligefrem et sted jeg var hjemmevant...

Anmeld

30. juli 2010

SHERO

Første gang jeg var på fødegangen var efter vandet var gået.. :-)

Anmeld

30. juli 2010

JustAnotherName

Med Bianca (vores første) mærkede jeg ikke liv i et døgns tid i slutningen af graviditeten. Så der fik jeg kørt en strimmel.
Og alt viste sig (selvfølgelig) heldigvis at være helt OK med hende derinde!

Med Celina (vores andet barn) så de mig kun til de obligatoriske læge og JM-besøg (som der ikke var så mange af anden gang, som første gang).
Og ellers så de mig først, da jeg kom derind og skulle føde!

Jeg ankom på sygehuset klokken 23:15, fødte klokken 00:41,
og kørte hjem igen med baby klokken 02:45

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.