Besøg på FG i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

Kaufie

Har aldrig fået kørt strimmel.....

Eneste "uplanlagte" besøg var ved scanning pga blødning i uge 9 i #2 graviditet - som så blev afsluttet dagen efter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

L-Mortil3

Jeg satte først benene på svangre den dag Liam kom til verden

Så vi findes

Anmeld

30. juli 2010

Halbschön

KaMa skriver:

Jeg har været "ugens gæst" på hospitalet i min graviditet. Har joket med lægen om, at de kan afspadsere på afdelingen, når jeg en gang har født mine børn

Det har fået mig til at tænke på, om der virkelig findes kvinder, som bliver gravide, tager til obligatoriske scanninger, JM besøg og et par besøg hos praktiserende læge og så først opsøger FG, når de skal poppe

Jeg kan ikke lige umiddelbart placere nogle kvinder i min omgangskreds, der ikke liiige har fået kørt en strimmel i utide.

Altså egentlig kun til de rutinemæssige ting... Jeg var til ekstra scanning ved jm pga overvægt, altså vægtscanninger.. Men det var ikke på sygehuset... Og ellers mødte jeg op til igangsættelsessamtale på jm centeret, og så først fg da jeg skulle føde..

Anmeld

30. juli 2010

Ida.

I min første graviditet var jeg i uge 39+ forbi svangerambulatoriet pga mindre liv + for højt blodtryk - fik kørt en normal strimmel og blodtrykket faldt efter jeg havde hvilet ½ time

I anden graviditet var jeg overordnet set kun til de obl. US - dog fik jeg et par ekstra skanninger, da min ældste datter var forholdsvis lille ved fødslen (2840 gr i 40+4), så de ville lige sikre sig, at den lille ny voksede, som den skulle men var ikke inde til noget (semi)akut før jeg fødte hende...

Anmeld

30. juli 2010

maria_wlt

Ugentlig gæst pga fosterreduktion.. Blev scannet hver 14 dag og så besøg i ny og næ 

(ps... savner de skide scanninger)

Anmeld

30. juli 2010

Dansker I Holland

Med min første datter, fik jeg først kørt en strimmel da jeg skulle sættes igang med stikpiller..

Med min anden datter fik jeg en ekstra scanning i uge 34-36 fordi de ikke var sikre på hvor moderkagen lå henne, så fik en vaginal scanning.. Alt var self ok.

Anmeld

30. juli 2010

BJL2010

Jeg har svaret mulighed nr. 2 for der var ikke helt nogen, der passede. Jeg har været indlagt til observation en enkelt gang pga. blødning, men ellers har jeg ikke været til nogen "ekstra tjek".

Lidt spøjst at du laver denne undersøgelse, for jeg har de sidste dage tænkt meget over hvornår normalt det er, at gå gennem en graviditet uden at komme ind til et ekstra tjek eller to. Jeg har taget en dag af gangen indtil videre og har forsøgt ikke at glæde mig for tidligt, for selvom jeg mærker tydeligt og meget liv hver dag (so far), så ved jeg jo at det kan vende i morgen...Og så er man jo på vej til tjek på fødegangen!

Det må ikke være sjovt at opleve manglende liv flere gange i løbet af sin graviditet, tør næsten ikke tænke på hvordan det må være...jeg glemmer ikke sådan lige hvor frygteligt det var den dag jeg begyndte at bløde temmelig kraftigt. Hvor er det godt at man altid kan kontakte fødegangen!!!

Anmeld

30. juli 2010

charlottekri

jeg har ikke fejlet noget i min graviditet, men jeg var til nogle ekstra scanninger, for at se om min datter havde vendt sig (lå i 2UK) i den forbindelse var jeg inde for at få lavet en strimmel, fordi der var en scanningssygeplejerske, der mente at der var lidt for lidt fostervand, men ved den næste scanning, var alt fint (en anden sygeplejerske)

Anmeld

30. juli 2010

Pige2009

Jeg var kun på hospitalet til 2 scanninger, en vurdering til igangsættelse 14 dage over tid og så endelig da jeg fik veer Så jeg overrendte dem ikke

Anmeld

30. juli 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge mine graviditeter har jeg stort set ingen gener haft og kun været til de planmæssige besøg hos JM og læge. Første gang jeg besøgte FG var da jeg skulle føde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.