Englebisse skriver:
Hov havde ikke set du havde skrevet du også havde fået pks og aks. Hvad er forskellen fra det er akut og planlagt? Du går jo igennem samme forløb. Er det fordi at lægerne skal være hurtigere ved akut og kommer til at kikse mere eller??
Første gang fik jeg akut kejsersnit da jeg havde haft veer i ca. 60 timer uden fremgang, så jeg var det hele igennem, fik taget vandet, fik hindeløsning, epidural, vedrop - dog uden nogen som helst hjælp, jeg blev rigtig syg til sidst så min krop kunne ikke klare mere og hun kunne ikke komme ud da hun stod forkert, så da gav de mig akut kejsersnit, der går ca. en halv time fra beslutningen er taget og til man har fået det foretaget. Her er intet planlagt, så det går lidt stærkere og er mere hektisk end, hvis det er planlagt som det var sidst.
Der mødte jeg fastede ind på afdelingen, kørte på operationsgangen, fik stille og roligt lagt bedøvelse m.m. og i løbet af 1½ time var hun ude, tempoet og stemningen er helt forskellig. Ved akut kejsersnit bliver lægerne tilkaldt, ved planlagt kejsersnit er det planlagt så de ved at man kommer og har overblikket inden.
Ikke noget mere at der er flere fejl, man får som regel akut kejsersnit hvis ikke man kan føde selv alligevel eller at hjertelyd m.m er dykket og baby bare skal ud.
ved pks er der en god og hyggelig stemning, alle snakker sammen og orienterer løbende.
Anmeld