Englebisse skriver:
Hej kvinder.
Igår var jeg til vækst scanning og her viste det sig at min babypige stadig sidder op. Så snakken begyndte jo på hvis hun ikke havde vent sig om 4 uger så vil det ende med et kejsersnit. Da jeg fik akut kejsersnit med den første tør man ikke at lave vendingsforsøg. Så nu er jeg pisse nervøs for om jeg skal få planlagt kejsersnit

Jeg har jo håbet jeg kunne få lov at føde normalt denne gang, for det var et meget hårdt forløb med kejsersnit da jeg fik min søn især under og efter operationen. Puha vil bare ikke igennem det igen
Så nu vil jeg meget gerne hører om der nogle som har oplevet at de vender i sidste øjeblik og om man kan mærke det.?? Var jo ellers ret sikker på hun lå med hovedet nedad, men så er det hendes numse jeg kan mærke i mit bækken.
Råd og tips tages med kyshånd
Jeg har ikke selv oplevet det, men jeg var til forundersøgelse sammen med 3 andre piger dagen før jeg skulle have planlagt kejsersnit.
Vi sidder og snakker og den ene fortæller, at hun rent faktisk hele tiden har ønsket at føde normalt, men at hendes baby vender forkert. Hun havde derfor været til vendingsforsøg om mandagen (det her var onsdag), hvor de havde konstateret at baby ikke kunne vendes og at hun derfor skulle have planlagt kejsersnit torsdag.
Hun kommer ind til jordmoderen som den første og jordmoderen vælger at skanne hende, hvor det så rent faktisk viser sig at baby har vendt sig så langt henne i graviditeten og på to dage så jeg vil bare sige, at det kan lade sig gøre - og hun blev sendt hjem igen med besked på at føde normalt.
Jeg ved jo ikke lige om hun har kunnet mærke noget eftersom hun ikke har tænkt mere over det - men det kunne jeg da forestille mig, at man ikke kan undgå at mærke, hvis baby drejer sig i den størrelse (nu var hun hellere ikke helt lille - så jeg ved ikke om det har betydning).
Men
for at baby vender sig.

Anmeld