Hjææææælp til halsbrand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2010

4kløver

Jeg spiste Sunlolly med  Vindrue. jeg syndes den hjalp meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

oo

tygetabletterne virker også fremragende for mig men stærk mad har nu intet at gøre med halsbranden herhjemme, det er det baby bedst kan lide faktisk det er mest hvis der er meget olie i maden, at jeg får halsbrand. fx har jeg haft en craving efter Nettos salte grovchips her mens det har været så varmt og det har resulteret i nærmest instant halsbrand hver gang jeg har spist dem

Anmeld

24. juli 2010

henh01

Alminox virker også her.

Og ellers læg dig på venstre side når du skal sove så lukker du mavesækken og mindsker halsbrænd.

Anmeld

24. juli 2010

TineA

Har haft halsbrand fra dag 1 ,  og det eneste der hjælper er iskold vand og Cocio - mmmm

Anmeld

24. juli 2010

kristinards

henh01 skriver:

Alminox virker også her.

Og ellers læg dig på venstre side når du skal sove så lukker du mavesækken og mindsker halsbrænd.

Smart.

Den vil jeg prøve  

Anmeld

24. juli 2010

otlitrom

Godt med ouder under hovedet/overkroppen, så reducerer du muligheden for tilbageløb fra ventriklen.. Men det gør du nok allerede?

Anmeld

24. juli 2010

FrkT

I stedet for alminox eller samarin eller andre præparater lavet til halsbrand, så kan du tage et glas vand hvor du putter 1 tsk natron i og rører det rundt og drikker, det smager af pommeren til, men det er det der virker allerbedst (efter min mening i hvert fald), det indeholder, så vidt jeg har fået at vide, præcis det samme som samarin, men er bare noget billigere - og så har de fleste mennesker det alligevel stående  For mig virker det tit efter bare 10-15 min. og max ½ times tid.

Mht. mælk så skulle det hjælpe for nogle, og gøre det værre for andre, alt afhængig af din mælkesyrebalance, så hvis det ikke hjælper for dig ville jeg holde mig fra det.

For mig er det både salt, surt, stærkt og sødt mad som giver de sure opstød, især salt og sødt, så der er det bedste at holde mig til hele neutrale ting.

Anmeld

24. juli 2010

Faith

Tanja84 skriver:

Godaften de damer...

Er gravid i uge 37 + 5 og har den sidste måneds tid lidt rigtig meget af halsbrand. Prøver så vidt muligt at holde mig fra både stærk og krydret mad, da jeg har hørt det kan gøre det værre -men synes ikke det hjælper.

Det er i sær slemt om aften, når jeg skal i seng, hvilket ofte resulterer i at jeg ikke kan falde i søvn. Ligeledes vågner jeg ofte flere gange (udover alle de gange jeg skal tisse) om natten af det. Synes virkelig det er ubehageligt  

Nogen af jer herinde, der har været/er i samme båd og har nogen gode råd?

Gaviscon den flydende slags! Det smager ækelt, men det hjælper. 1-2 små glas af det før sengetid og din nattesøvn er reddet.

Anmeld

26. juli 2010

Tanja84

kristinards skriver:

Jeg har mega meget halsbrand, og det eneste der hjælper på mig er det der syreneutraliserende man kan få.

Jeg kan ikk ha de tyggetabletter, så jeg tar noget flydende der hedder Link.

Det er super.

Ellers er andre ting der kan gøre det værre, chokolade, spiritus (hvilket jo nok ikk er relevant i dit tilfælde), men også fx romkugler, cola mm.

Hvis du vil gå efter at undgå at det kommer  

Har godt nok drukket en smule cola ind i mellem på det sidste, da jeg simpelthen har haft brug for noget sukker i denne varme

Så måske det kunne hjælpe, hvis jeg i stedet drak noget andet, når lysten meldte sig

Anmeld

26. juli 2010

Tanja84

Tine2104 skriver:

Har haft halsbrand fra dag 1 ,  og det eneste der hjælper er iskold vand og Cocio - mmmm

Den med cocio/cacao må prøves, da jeg nu har hørt det flere steder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.