Godnat og sov metoden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.413 visninger
36 svar
0 synes godt om
22. juli 2010

Eliza/lykke

Har nogle af jer erfaring med den metode?

Virker den kun om aftenen? Eller virker den også til formiddagslur og eftermiddagslur?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Ingen erfaring - jeg ville aldrig bruge bogen. - SLET ikke følge den slavisk....

Anmeld

22. juli 2010

NLME<3

hej  altså som jeg har forstået det, så skal man gøre det hele tiden, lige meget hvornår de skal sove?

Anmeld

22. juli 2010

Thalia

Jeg har læst bogen og synes det er en rigtig modbydelig metode. Jeg ville aldrig kunne bruge den overfor mine egne børn.

Anmeld

22. juli 2010

Diana...

Godnat og sov??? vil du forklare lidt om den metode? 

Anmeld

22. juli 2010

Thalia

Diana... skriver:

Godnat og sov??? vil du forklare lidt om den metode? 

Meget kort opridset så går metoden ud på at du putter dit barn, siger godnat og sov godt og går ud af rummet. Når barnet så skriger, så er der angivet hvor mange minutter man skal vente før man går derind, og efterhånden som man bruger metoden går der længere og længere tid før man går ind til det grændende barn.

På den måde skal baby så lære at når der er sagt godnat og sov godt, så nytter det ikke noget at skrige, for mor og far kommer ikke og samler en op. Og så skal baby jo ud fra det konkludere at man hellere bare skal tie mund og falde i søvn.

Og mine børn skal aldrig nogensinde lære at mor og far ikke reagerer på deres gråd. Babyer græder fordi de har behov for noget, enten mad, drikke, bleskift eller bare nærhed og tryghed. Og de behov synes jeg ikke man skal ignorere bare fordi man vil have en baby der sover om aftenene. Babyer og børn kan sagtens lære at falde i søvn uden at de skal ligge alene i et rum og skrige.

Anmeld

22. juli 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Thalia skriver:

Meget kort opridset så går metoden ud på at du putter dit barn, siger godnat og sov godt og går ud af rummet. Når barnet så skriger, så er der angivet hvor mange minutter man skal vente før man går derind, og efterhånden som man bruger metoden går der længere og længere tid før man går ind til det grændende barn.

På den måde skal baby så lære at når der er sagt godnat og sov godt, så nytter det ikke noget at skrige, for mor og far kommer ikke og samler en op. Og så skal baby jo ud fra det konkludere at man hellere bare skal tie mund og falde i søvn.

Og mine børn skal aldrig nogensinde lære at mor og far ikke reagerer på deres gråd. Babyer græder fordi de har behov for noget, enten mad, drikke, bleskift eller bare nærhed og tryghed. Og de behov synes jeg ikke man skal ignorere bare fordi man vil have en baby der sover om aftenene. Babyer og børn kan sagtens lære at falde i søvn uden at de skal ligge alene i et rum og skrige.

100% enig ! SÅ modbydeligt...

Anmeld

22. juli 2010

Diana...

Thalia skriver:

Nååå ja den har jeg hørt om "Godnat og sov godt" Troet det var en anden metode der bare hed godnat og sov. 

Jamen jeg er helt enig med dig!

Anmeld

22. juli 2010

Diana...

Eliza/lykke skriver:

Har nogle af jer erfaring med den metode?

Virker den kun om aftenen? Eller virker den også til formiddagslur og eftermiddagslur?

Har lige været ind på din profil og kan se du helt ny velkommen til. 

Hvor gammelt er dit barn? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.