Kvinde, kone, dame, pige eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2010

Svei

Macrolf skriver:

Tusind tak for alle jeres svar, det var sjovt at læse jeres tanker omkring hvad vi egentligt er

Hvis I sådan direkte skal kommer med jeres definition på begreberne:

Pige:

Kvinde:

Dame:

Kone:

Hvad vil det så være?

Pige= et barn.

Ung pige= teenager.

Kvinde= en pige der er blevet voksen.

Kone= nogens gifteviv... eller konet, som er noget helt andet.

Dame= hende damen der....feks en du skal fortælle dit barn om, eller når man er "damet"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

L.J.L

jeg er 31 år og jeg er en ung kvinde, og jeg er også min mands kone, eller hustru som jeg ynder at betegne mig som

Anmeld

20. juli 2010

Liljesilas

Macrolf skriver:

Hej.

Kom til at tænke på hvordan I omtaler og opfatter jer selv altså af sådanne begreber som kone, kvinde, dame eller?

Jeg syntes det er lidt svært, som om jeg er for ung til at være kvinde (er 33 år), for gammel til at være pige. Min mor er en dame (sådan en lidt finere en) og min svigermor en kone (sådan en meget praktisk en)..

Håber det giver mening og at I vil byde ind

Jeg opfatter mig selv som en pige. Jeg er ikke super voksen, og af den grund ser jeg ikke mig selv som en dame, kone eller noget andet Og tror aldrig jeg kommer til at se mig selv anderledes..

Anmeld

20. juli 2010

..

Eva. skriver:

Pige= et barn. Enig

Ung pige= teenager For mig kan det også være en i 20'erne, syntes fx at sådan en som sangerinden Simone er en ung pige.

Kvinde= en pige der er blevet voksen. Enig, men hvornår er man voksen? En kvinde for mig er fx Prinsesse Mary

Kone= nogens gifteviv... eller konet, som er noget helt andet. Jeg tænker faktisk ikke rigtigt på det som nogens kone men mere som en ældre kvinde som er sådan lidt kedelig og praktisk i typen som fx Grethe Sønck

Dame= hende damen der....feks en du skal fortælle dit barn om, eller når man er "damet" Der tænker jeg en ældre kvinde som er meget stilet, for mig er en dame fx Susse Wold

Gad vide hvor en som fx Sanne Salomonsen passer ind..?

Anmeld

20. juli 2010

foto på lærred

Kvinde

Anmeld

20. juli 2010

Svei

Macrolf skriver:

For mig er alle voksne som ikke er mænd, kvinder....om de er konede eller nogen kones, så er de stadig kvinde, om de er umodne, eller damede, stadig kvinde...så for mig er der piger, unge piger og kvinder....alt det andet er bare tillægsord til nogle kvinder... og Sanne, en noget slidt kvinde...

Anmeld

20. juli 2010

Nadia&Daniel

fejl

Anmeld

20. juli 2010

Nadia&Daniel

Jeg er 23 år - jeg er en ung kvinde, plus jeg er også min forlovedes kommende kone, eller hustru som jeg selv vil kalde mig

Af drengene (fra min forlovedes fodboldklub) bliver jeg kaldt: Danny's (Daniel) dame (eller mit navn) - alle par i klubben, bliver kvinderne kaldt ......'s dame

Anmeld

20. juli 2010

SiLiMiMa

Macrolf skriver:

Sanne er en "Quinde"

men nogen ynder at kalde hende "rock-mama"..........

heise

Anmeld

21. juli 2010

Majeha

Jeg er bare en tøs... Betragter mig selv som det, og det gør de fleste af mine venner også. Pige lyder for ungt (og uskyldigt), og kvinde er for voksent til mig. Kan godt være min krop er 25 år, men sindet er meget ungt...

Generelt synes jeg bare opfattelse af alder og div. betegnelser er totalt forvirrende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.