Kvinde, kone, dame, pige eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.481 visninger
49 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

..

Hej.

Kom til at tænke på hvordan I omtaler og opfatter jer selv altså af sådanne begreber som kone, kvinde, dame eller?

Jeg syntes det er lidt svært, som om jeg er for ung til at være kvinde (er 33 år), for gammel til at være pige. Min mor er en dame (sådan en lidt finere en) og min svigermor en kone (sådan en meget praktisk en)..

Håber det giver mening og at I vil byde ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

line melias mor

ville kalde dig kvinde og det ville jeg også kalde mig selv

Anmeld

19. juli 2010

SpunkenJo

Her anser jeg mig selv for at være en ung kvinde, og til tider en pige. Det kommer an på i hvilken sammenhæng der er tale om.

Men jeg anser også dig for en (ung) kvinde. (For i min verden er man kvinde når man rammer de 30, hvornår sku man ellers være kvinde &nbsp

Anmeld

19. juli 2010

otlitrom

Jeg betegner mig selv som en sild, så er den problematik løst!!

Ej, jeg kan godt se, hvad du mener... Jeg tænker lige om jeg kan finde en form for definition

Anmeld

19. juli 2010

JustAnotherName

Tænker mig selv som en pige. Men må vel efterhånden betragtes mere som en kvinde. Jeg fylder 29 år på lørdag, er mor til 2 børn, forlovet, har eget hus og 2 biler og har godt gang i hele det voksne liv og familie-ræs....

Så ja, pige lyder/virker nok lidt for ungdommeligt efterhånden...?!
Dame/kone er jeg endnu ikke, da det runger af en ældre kvinde.
Så jeg må lande lige midt i - som kvinde! 

Anmeld

19. juli 2010

wamse

Jeg ser mig selv som en kvinde

Anmeld

19. juli 2010

Michala

Jeg vil nok sige, at man ikke er pige mere, når man er i slutningen af teenageårene. Så bliver man ung kvinde. Jeg vil betegne mig selv som kvinde her i midt 20'erne. Dame, tror jeg aldrig jeg bliver, da det for mig, er en der er mere fin i det. Og kone, ja måske, når jeg er meget gammel, jeg bliver det.

Anmeld

19. juli 2010

Lady Marion <3

Jamen jeg er en kvinde ,,  Bliver aldrig til en kone eller dame

Anmeld

19. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977

Selv siger jeg kvinde, men når jeg er på arbejde bliver jeg kaldt for bettepigen eller hende den unge Men det er jo godt nok når man arbejder på et plejehjem og ens kollegaer er 50+

Anmeld

19. juli 2010

Tina2

Jeg er kvinde :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.