Kvinde, kone, dame, pige eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2010

oo

Alexis skriver:

Jeg er da en Frøken Og når jeg bliver gammel skal jeg helt sikkert være en fin dame

oh ja, hvem der blot var frøken! jeg kommer aldrig til at vænne mig til at jeg er Fru - og det har immervæk været sådan i fire år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Svei

Macrolf skriver:

Hej.

Kom til at tænke på hvordan I omtaler og opfatter jer selv altså af sådanne begreber som kone, kvinde, dame eller?

Jeg syntes det er lidt svært, som om jeg er for ung til at være kvinde (er 33 år), for gammel til at være pige. Min mor er en dame (sådan en lidt finere en) og min svigermor en kone (sådan en meget praktisk en)..

Håber det giver mening og at I vil byde ind

Jeg ser mig selv som kvinde og det har jeg gjort i mange år, er 35 år...men gamle farmor og mor er også kvinde, lige som alle andre af vores køn...en pige er for mig noget man er så længe man er teenager.,,,,og en dame synes jeg mere handler om fremtoning og væremåde...

Anmeld

20. juli 2010

Na-Wi

Macrolf skriver:

Hej.

Kom til at tænke på hvordan I omtaler og opfatter jer selv altså af sådanne begreber som kone, kvinde, dame eller?

Jeg syntes det er lidt svært, som om jeg er for ung til at være kvinde (er 33 år), for gammel til at være pige. Min mor er en dame (sådan en lidt finere en) og min svigermor en kone (sådan en meget praktisk en)..

Håber det giver mening og at I vil byde ind

Hehe ja godt spørgsmål! Den har jeg haft oppe at vende flere gange i hovedet, men er aldrig kommet frem til et svar

Jeg er 22 år og er mor, så synes ikke pige passer på mig mere, og kvinde lyder også forkert i mine øre da jeg synes jeg burde være lidt ældre

Vi må finde på et navn til det der ligger mellem pige og kvinde

Anmeld

20. juli 2010

Fiona78

Selvom jeg snart bliver 32 vil jeg betegne mig selv som en pige og det er fordi jeg af sind ikke er mere end 25, jeg er en af dem der nægter at se sin alder i øjnene ha ha.............. Men reelt er jeg vel det man kalder en kvinde

Anmeld

20. juli 2010

Mira0911

Ser mig selv som en kvinde... :)

Anmeld

20. juli 2010

M&F&C

Jeg betragter mig selv som en kvinde ......

Er ikke en pige - det er min teenagesøster! Er ikke en dame - det er min mormor!  

Men når den står på veninde-hygge, så er jeg én af TØSERNE  

Anmeld

20. juli 2010

3xM

Tjuhl skriver:

haha, jeg kom i "den fødedygtige alder" da jeg var 9 og der ville jeg bestemt ikke have omtalt mig selv som kvinde

LOOOL

aj jeg mente når man fik børn

Anmeld

20. juli 2010

Diana...

Eva. skriver:

Jeg ser mig selv som kvinde og det har jeg gjort i mange år, er 35 år...men gamle farmor og mor er også kvinde, lige som alle andre af vores køn...en pige er for mig noget man er så længe man er teenager.,,,,og en dame synes jeg mere handler om fremtoning og væremåde...

Helt enig.

Anmeld

20. juli 2010

Margorie

Jeg tænker på mig selv som en pige Men med mine snart 21 år og to børn og forlovet er jeg vel nok snare en ung kvinde?

Anmeld

20. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Tjuhl skriver:

oh ja, hvem der blot var frøken! jeg kommer aldrig til at vænne mig til at jeg er Fru - og det har immervæk været sådan i fire år

Hehe, når vi bliver gift, så kommer jeg til at hedde Viv, det der Fru... kone eller hustru... nej det går bare ikke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.