Kvinde, kone, dame, pige eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2010

Trolde_mor

Kæresten kalder mig kvinder (eller hans tykke dulle hehe) og ser også mig selv som en kvinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

3xM

jeg syntes pige lyder ungt...er 27 år

og har en dreng på 6 år og venter nr 2 og bor i hus med mand, hund, osv...

såerhh vil sige kvinde for dem i den fødedygtige alder

piger er endnu uden børn og festaber

Anmeld

20. juli 2010

vingummibamse

betrakter også mig selv som en kvinde...

hvis du spøger min mor er jeg til tider en for vokset teenager...

og hvis du spøger kæresten er jeg hans dame...

men en kone blir jeg aldrig....

Anmeld

20. juli 2010

mafalck

Jeg kalder mig selv for pige/kvinde, jeg er 23 og alene mor..

Anmeld

20. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er da en Frøken Og når jeg bliver gammel skal jeg helt sikkert være en fin dame

Anmeld

20. juli 2010

Mutti2

Macrolf skriver:

Hej.

Kom til at tænke på hvordan I omtaler og opfatter jer selv altså af sådanne begreber som kone, kvinde, dame eller?

Jeg syntes det er lidt svært, som om jeg er for ung til at være kvinde (er 33 år), for gammel til at være pige. Min mor er en dame (sådan en lidt finere en) og min svigermor en kone (sådan en meget praktisk en)..

Håber det giver mening og at I vil byde ind

Hehe.... Jeg er en kvinde.

(25 år, fraskilt og singel)

Så jeg er ikke en kone, for gammel til at være en pige (efter min mening), og for ung til at være en dame

Knus

Anmeld

20. juli 2010

Fru Dinesen

Jeg er Kvinde med stort Q og om 11 dage er jeg Konen he he 

Anmeld

20. juli 2010

MaleneG

puha jeg synes også det er svært.

Jeg omtaler mig nok primært som en ung kvinde, synes at det lyder forkert, og nok lidt barneagtigt at kalde mig for en pige? 

F.eks. i forhold til jobansøgninger mm, der synes jeg det lyder helt hen i vejret hvis jeg skulle skrive " Jeg er en pige på ... " 

Jeg kalder heller aldrig min kæreste, for en dreng. Han er jo ikke en lille dreng mere  

Anmeld

20. juli 2010

oo

jeg er en kvinde.

kone er sådan et ord min mor bruger i forbindelse med at vi blir gift, så er vi nogens kone, men sjovt nok har vi allesammen (mig og mine søstre) frabedt os at blive kaldt kone af vores mænd. jeg sagde til Søren lige efter brylluppet, at det var skilsmissegrund - jeg er sgu ikke nogens kone!

dame bruger vi blandt veninderne. der er vi damer. eller pikkedamer fordi der ikke er så meget tøsefnidder i krogene

pige...aj...den er vi helt ovre den periode, men jeg kan fx godt sige, at jeg skal "ses med pigerne" når jeg skal se mine veninder, eller at Søren skal "ses med drengene" når han skal se sine venner. det er mest sådan en føllesbetegnelse istedet for at sige alles navne

Anmeld

20. juli 2010

oo

mariaogmarcus skriver:

jeg syntes pige lyder ungt...er 27 år

og har en dreng på 6 år og venter nr 2 og bor i hus med mand, hund, osv...

såerhh vil sige kvinde for dem i den fødedygtige alder

piger er endnu uden børn og festaber

haha, jeg kom i "den fødedygtige alder" da jeg var 9 og der ville jeg bestemt ikke have omtalt mig selv som kvinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.